Externe behuizing voor HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 3.611 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

Topicstarter
hoi,

Ik ben op zoek naar een externe behuizing voor een hardeschijf.
Waarschijnlijk gaat er een 80 gb hdd in
Ik heb enkel wat gezocht op google en GoT.
Maar toch blijven sommige dingen voor me onduidelijk.

Ik wil hem dan gaan gebruiken voor .

Maken van back-ups
Data uitwissellen(Idee van hele grote usb stick:P)

Vraag

Herkent DOS een externe usb hdd voor het maken van back-ups met ghost 7.5 ?
Wat is de overdracht snelheid over usb 1.1/2.0 ter vergelijking met IDE ?
Is er bij externe behuizing een MAX vastgesteld voor de grote van de hdd?

Hebben jullie tips bij de aanschaf van een externe hdd
Een externe behuizing moet bij mij aande volgede eisen voldoen .

- Allen usb kabel dus geen aparte stroom adapter ernaast.(BELANGRIJKSTE EIS)
- Klein beetje stevig.
- 98/2k/xp compatible
- prijs kwaliteit verhouding acceptabbel

zelf heb ik al gevonden

Product informatie

Extern FAST usb2.0 3.5 sorage system

* Human nature design, easy installation
* Driverless ( except of win 98)
* Superslim and easy portablility
* The maximum support capacity 200GB ( but we tested with 250gb and it was ok !! )
* External power Supply also in box
* AC input: 5V/12V
* Shell Material: Aluminium
* Dimensions : 185x110x33mm
* Support Windows 98/SE/ME/2000/XP
* Mac OS8.6 or latest version

AC Input zit dus nog een adapter bij , toch niet echt wat ik zoek.

Alle informatie is welkom .

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Anoniem: 134669 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:51:
Herkent DOS een externe usb hdd voor het maken van back-ups met ghost 7.5 ?
Is volgens mij afhankelijk van je bios, weet ik niet zeker
Wat is de overdracht snelheid over usb 1.1/2.0 ter vergelijking met IDE ?
1.1: helemaal ruk.
2.0: prima, die van mij deed 700 MB in 3-4 minuten
niet naar mijn weten
- Allen usb kabel dus geen aparte stroom adapter ernaast.(BELANGRIJKSTE EIS)
Ik weet niet of die bestaan, in ieder geval nog nooit gezien.
Klein beetje stevig.
Ze zijn allemaal wel een klein beetje stevig
98/2k/xp compatible
98 meestal alleen met drivers, 2k soms ook. XP vreet als het goed is alles (vanaf SP1)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat is heel duidelijk als ik in me bios kijk of me usb hdd ondersteunt word waar meot ik dan op letten

btw mijn specs zijn

k741gx
amd sempron 2600+
512 ddr 33 pc 2700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 15:23

Bergie

Lekker belangrijk...

zonder externe adapter gaat niet lukken ben ik bang. Een usb poort kan volgens mij maximaal 500mA leveren (kan er naast zitten hoor) en een harde schijf trekt met name bij het starten/opspinnen wel wat meer dat dat.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 19:04
Een 3.5" harddisk gaat je niet lukken zonder externe adapter. Dan kom je toch echt uit bij de 2.5" of de 1.8" harddisken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou ja als die er niet zijn zonder adapter heb ik weinig keus... dan zal het er wel 1 met adapter moeten zoeken ..

dan wel zo klein mogelijk adapter :P of een interne adapter

een 2.5" is geen optie een 3.5"schijf heb ik nog wel anders moet ik er ook weer een aparte HDD bij kopen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 134669 op 18-02-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97447

Zelf heb ik deze
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pleuris/IM001567.JPG
de voeding zit intern, werkt perfect met Ghost (wel zien dat je een diskette maakt met USB 2.0 ondersteuning), de overdrachtsnelheid is ongeveer 800 MB/M (dus grof gerekend ongeveer 15Mb/s), ook schijven groter dan 128 zijn geen probleem. De removable racks had ik nog liggen, daarmee was dat geen extra kost, en is het removableler 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Nick Name

SinFest!

Anoniem: 134669 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:51:
Afhankelijk van de usb2ide chip die in de behuizing wordt toegepast zul je een bepaalde limiet hebben. Als je eenmaal wat behuizingen op het oog hebt, moet je even kijken naar de datasheets (daar kom je dat soort gegevens meestal wel tegen)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131248

Ik heb zelf onlangs de Vantec Nexstar 2 aangeschaft, vond hem er mooi uitzien maar als je een stevige behuizing zoekt moet je deze niet nemen. Voelt een beetje brak aan, liever een alu case of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 131248 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:01:
Ik heb zelf onlangs de Vantec Nexstar 2 aangeschaft, vond hem er mooi uitzien maar als je een stevige behuizing zoekt moet je deze niet nemen. Voelt een beetje brak aan, liever een alu case of zo.
foto + hoe zit het met de voeding ingebouwd(dus 1 dus kabeltje naar 220) of zit adapater er apart bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104158

Ah mooi behuizingen ;)

Er zijn behuizingen die tot een bepaald aantal gig gaan. De behuizingen die over het algemeen wat goedkoper zijn gaan tot 160/200 gig. De wat duurdere behuizingen gaan tot 250. Externe behuizingen voor 300 en 400 gig schijven zijn over het algemeen nog niet echt verkrijgbaar, hier voor moet je in Duitsland gaan zoeken.

Er bestaan geen externe behuizingen waar je geen externe voeding hebt. Je hebt dus altijd een externe voeding nodig om het ding aan te kunnen slingeren. Tevens kun je ook niet van 2 verschillende behuizingen elkaar voedingsadapter gebruiken. Sommige adapters zien er exact hetzelfde uit maar hebben bv een ander kleur lampje op de adapter. Zo heb ik uit eigen ervaring laatst een hdd ermee opgeblazen omdat ie een verkeerde stroomtoevoer ineens kreeg.

Ik heb zelf een 160gb externe hdd, een soort aluminium box met blauwe uiteinden, werkt prima. Ik kan wel een leuke behuizing voor je fixen mocht je geinteresseerd zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
papaware heeft wel een aardig uitgebreid assortiment in dieze dingen. Deze moet je in ieder geval niet nemen, 2x DOA en een heeft een HD gesloopt...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 20:17
2.0: prima, die van mij deed 700 MB in 3-4 minuten
uuh 700 MB in 3.5 minuut (210 sec)...is iets van 3.4 MB/s ....

Nou niet echt prima te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Anoniem: 104158 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:44:
Ah mooi behuizingen ;)

Er zijn behuizingen die tot een bepaald aantal gig gaan. De behuizingen die over het algemeen wat goedkoper zijn gaan tot 160/200 gig. De wat duurdere behuizingen gaan tot 250. Externe behuizingen voor 300 en 400 gig schijven zijn over het algemeen nog niet echt verkrijgbaar, hier voor moet je in Duitsland gaan zoeken.
Mag ik vragen waarop je dat baseert?

Het ligt toch echt gewoon aan de controller, en die zal of tot 128GB supporten, of alles daarboven (tot een volgend limiet waarvan het nog wel even duurt voordat er schijven zijn die zo groot zijn).
Er bestaan geen externe behuizingen waar je geen externe voeding hebt. Je hebt dus altijd een externe voeding nodig om het ding aan te kunnen slingeren. Tevens kun je ook niet van 2 verschillende behuizingen elkaar voedingsadapter gebruiken. Sommige adapters zien er exact hetzelfde uit maar hebben bv een ander kleur lampje op de adapter. Zo heb ik uit eigen ervaring laatst een hdd ermee opgeblazen omdat ie een verkeerde stroomtoevoer ineens kreeg.

Ik heb zelf een 160gb externe hdd, een soort aluminium box met blauwe uiteinden, werkt prima. Ik kan wel een leuke behuizing voor je fixen mocht je geinteresseerd zijn. ;)
er zijn wel behuizingen met een eigen stroomtoevoer via USB, heb er hier 1 liggen. Je moet dan wel rekening ermee houden dat je enkel 2.5" schijven kunt gebruiken.
En kleuren lampjes op de adapter maakt niet uit (het is niet zo dat er ipv rode stroom ineens groene doorheen gaat), voltages en amperages zullen meer verschil uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Terw_Dan schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:07:
[...]

Mag ik vragen waarop je dat baseert?

Het ligt toch echt gewoon aan de controller, en die zal of tot 128GB supporten, of alles daarboven (tot een volgend limiet waarvan het nog wel even duurt voordat er schijven zijn die zo groot zijn).

[...]

er zijn wel behuizingen met een eigen stroomtoevoer via USB, heb er hier 1 liggen. Je moet dan wel rekening ermee houden dat je enkel 2.5" schijven kunt gebruiken.
En kleuren lampjes op de adapter maakt niet uit (het is niet zo dat er ipv rode stroom ineens groene doorheen gaat), voltages en amperages zullen meer verschil uitmaken.
Dat mag je vragen. Ik heb dat zelf eens geprobeerd met een aantal schijven. De behuizing die ik had kwam niet verder dan 160 gb. Grotere schijven las hij gewoon niet, vraag me niet waarom. Het kan natuurlijk ook komen omdat ik destijds een vrij simpele behuizing heb geprobeerd.

Uit de informatie die ik eens gekregen heb van een van mijn leveranciers komt voor dat een soort behuizing 200gig zou gaan maar of hij 250 dan aan kan is onbekend, waarschijnlijk wel omdat dat allemaal van dezelfde generatie is.

Uiteraard zijn er de 2,5" behuizingen waarvoor je geen externe voeding nodig hebt. Dat weet ik zelf ook wel, ik doelde alleen op de 3,5" behuizingen. Ik zal ook even toelichten wat ik met de lampjes bedoelde. Ik heb een aantal behuizingen liggen waarvan er bij 2 de voedingsadapter identiek is. Enige verschil is een ander kleur lampje op de adapter en een ander etiketje. Waarschijnlijk heeft de ene een hoger voltage dan de ander.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:19

weebl

YARR!

Ik heb hem voor €50,=. Hij zal er ook wel voor minder zijn. Maar ik ben er erg tevreden over. Er zit bij mij een 40GB HDD in (had ik over na de upgrade naar 200GB). Er gaat elke week een backup van mij mp3's en mijn documenten map op.

Het is gewoon een mass-storage device, en dus als je mobo/bios dat ondersteund zou die gewoon moeten werken. Probeer het eens met een gewone usb-stick...

Maar deze raad ik van harte aan.

50 euri? Dan vind ik dat je er erg veel voor betaald hebt. Een soortgelijke behuizing fix ik voor je voor 24,95 euro....

Anoniem: 131248

Anoniem: 134669 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:05:
[...]

foto + hoe zit het met de voeding ingebouwd(dus 1 dus kabeltje naar 220) of zit adapater er apart bij ?
Voor info over de vantec klik hier.
Zoals al gezegd, je ontkomt niet aan een voeding kabel bij dit soort behuizingen.

Een beetje googelen doet wonder... en check de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit topic gaat een giga kick krijgen..

ik denk er aan deze te gaan kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=528

SPIRE Gigapod CF100-NEBâ„¢ Extern 3.5 drive USB

Description
Made of attractive and durable aluminum and featuring attractive blue lighting the GigaPodâ„¢ is a welcome addition to our product range and sure to be a big hit with our customers.

Initially four versions will be available in two sizes including two 3.5" enclosures, one USB 2.0 and the other USB 2.0+ Combo firewire (1394) and two 5.25" enclosures with the same USB 2.0 and USB 2.0+ Combo firewire (1394) capacity.

Features:

2 x Light Bar
External enclosure for 3.5-inch IDE drives
Supports up to 300GB IDE hard drives
Works with notebook and desktop PCs

Includes
USB cable
Firewire cable
Power cable

ervaringen ?

nog een aantal vragen

ik ga hem gebruiken voor back uppen van me data en image's bewaren van familie (die raken ze toch zelf kwijt)

Nu de boeinde vraag kan ghost 2003 hierna toeschrijven ?
En wat gebeurt er als die hdd 24/7 aangesloten is op de usb poort ivm warmte ?

BTW er komt een maxot 9 80gb in ..

deze versie is verkrijgbaar in met 2mb cash(€48) en 8 mb cashe(€52)
ik denk dat ik ga voor de 8 mb of kan dit problemen veroorzaken(ik zal niet weten hoe maar je weet maar nooit)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 134669 op 22-03-2005 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met mijn kastje gaat dat. De meeste zullen hier geen probleem mee hebben. Maar de uitzondering bevestigd de regel. Dan wel een goede diskette maken met usb 2.0 drivers en het is in orde. (snelheid was max 600Mb/min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 134669 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:35:

[afbeelding]

.... lijkt wel spam ..... 8) 8) 8)

Nu de boeinde vraag kan ghost 2003 hierna toeschrijven ?
http://www.symantec.com/s...st_personal/features.html
Works with a wide range of hard drives and removable media, including CDR/RW and DVD+-R/RW drives, USB and FireWire® (IEEE 1394) devices, and Iomega® Zip® and Jaz® drives.
duidelijk toch?

Mocht je nog iets vinden om de temperatuur van een usb/firewire device te via smart te meten, graag effe de link spammen. Ik heb nu zoiets met een 7200 rpm drive en die wordt handwarm.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:00:
[...]

http://www.symantec.com/s...st_personal/features.html

[...]

duidelijk toch?

Mocht je nog iets vinden om de temperatuur van een usb/firewire device te via smart te meten, graag effe de link spammen. Ik heb nu zoiets met een 7200 rpm drive en die wordt handwarm.
het is GEEN spam.

thnx voor die quote nu heb ik een bevesteging en kan ik hem vanavond bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

daarom stonden er ook 3 8) 8) 8) bij. Ik heb zelf net van den week ook zoiets gekoicht bij computerland voor 35 euro.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:21:
[...]

daarom stonden er ook 3 8) 8) 8) bij. Ik heb zelf net van den week ook zoiets gekoicht bij computerland voor 35 euro.
ok deze is maar 27 @ Wannebe spam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139657

deze heb ik ook, dr zit een 160 gig hdd in verdeeld in 2x 80 mb
hij is redelijk snel (als je niet teveel programma's mee laat draaien terwijl je aan het "uitwisselen" bent. hij is redelijk stevig en heeft een handige steun. wel wordt hij snel warm als je hem intensief gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 139657 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:55:
[...]

deze heb ik ook, dr zit een 160 gig hdd in verdeeld in 2x 80 mb
hij is redelijk snel (als je niet teveel programma's mee laat draaien terwijl je aan het "uitwisselen" bent. hij is redelijk stevig en heeft een handige steun. wel wordt hij snel warm als je hem intensief gebruikt
Snel warm dat is wel minder

er komt een maxtor 9 80 gb 8mb 7200 hdd in .
deze zit 24/7 aangesloten via usb aan me pc en word niet super vaak gebruikt ik ga hem gebruiken voor het maken van back-ups en het uitwisselvan grote bestanden(niet iedereen heeft een dvd speler anders had ik het op dvd+rw kunnen zetten)

ik heb ook gezien dat er extrene behuizingen bestaan met een interne fan theoretisch moeten de hardeshrijven in deze behuizingen koeler blijven.
hebben mensen ervaringen in de praktijk dat dit ook echt zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:08:
[...]
ik heb ook gezien dat er extrene behuizingen bestaan met een interne fan theoretisch moeten de hardeshrijven in deze behuizingen koeler blijven.
hebben mensen ervaringen in de praktijk dat dit ook echt zo is ?
Tsja, het is niet omdat er al dan niet een ventilator inzit dat de schijft koel blijft. De eene behuizing zit wat beter ineen dan de andere. Hoe je het ook draait of keert, een duurdere schijf in een duurdere behuizing zal vaak wat beter zijn dan een goedkope schijf in een brolbehuizing. Als je een schijf moet kopen zorg dat dat het een 5400 rpm is. Zo niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 97447 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:18:
[...]

Tsja, het is niet omdat er al dan niet een ventilator inzit dat de schijft koel blijft. De eene behuizing zit wat beter ineen dan de andere. Hoe je het ook draait of keert, een duurdere schijf in een duurdere behuizing zal vaak wat beter zijn dan een goedkope schijf in een brolbehuizing. Als je een schijf moet kopen zorg dat dat het een 5400 rpm is. Zo niet....
zo niet..... wat?
heb namelijk net een Maxtor diamond plus 9 80 GB 8MB 7200RPM schijf besteld wat is hier zo erg aan dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116985

Anoniem: 134669 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:23:
[...]

zo niet..... wat?
heb namelijk net een Maxtor diamond plus 9 80 GB 8MB 7200RPM schijf besteld wat is hier zo erg aan dan ?
Ik heb precies dezelfde schijf, en wil deze ook gaan gebruiken als externe hdd.....

en volg vanaf nu dit topic dus ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De prijs veschil in externe behuizingen is ook groot waar zit het verschil zich in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139657

Anoniem: 134669 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:23:
[...]

zo niet..... wat?
zoals ik net al zei heb ik die sweex 3.5"
ik heb er een 160 gig Western Digital 7200 in
hij wordt warm, maar ook weer niet super heet ofzo (dat bedoelde ik ook niet te vertellen)
als je alleen "af en toe" es wat wegschrijft (back up / film enz) blijft hij gewoon koud hoor, pas als hij ongeveer 10 uur aanstaat (lan party) wordt hij redelijk warm >:) ik kan je deze zeker aanraden ook gewoon met een 7200 tpm hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

waarom wil je hem 24/7 aan je pc hangen als je hem slechts af en toe gebruikt? Is de kans dat je schijf een keer de geest geeft ook een stuk groter. Zorg dat je een metalen behuizing hebt, dan wordt je HD minder warm ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Externe behuizingen zijn perfect.... maar vaak niet gemaakt voor 24 uur per dag gebruik! ( daar is Network Attached Storage voor ). Want de koeling in zulke kastjes is vaak niet voldoende...

En 5400 RPM versus 7200 RPM ... wel de USB chip limiteerd de snelheid van de transfer ... dus of je een 5400 RPM schijf hebt of een 7200 RPM maakt geen ruk out! En 5400 RPM wordt minder warm....

Mijn Ext. USB2.0 schijf haalt 25MB per seconde.... dat is gewoon de max die de USB chipset erdoor heen wil persen! Ik weet dat USB2.0 60MB er seconde aankan maar USB is een SHARED MEDIUM ... Dus er zijn altijd andere reservaties die de snelheid laag houden. Dat en de chip in mijn externe doos is misschien niet een van de slechtste ( een aardig goede zelf ) maar heeft zijn limieten!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 21486 schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:59:
waarom wil je hem 24/7 aan je pc hangen als je hem slechts af en toe gebruikt? Is de kans dat je schijf een keer de geest geeft ook een stuk groter. Zorg dat je een metalen behuizing hebt, dan wordt je HD minder warm ook
zit idd wat in ik kan hem ook alleen aansluiten als ik hem gebruik 1 stekkerjte waar doe je moeilijk om..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140318

Is het trouwens mogelijk om van een externe hdd de temp af te lezen ? (via software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140318 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:02:
Is het trouwens mogelijk om van een externe hdd de temp af te lezen ? (via software)
Nop.

nee dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116985

er zijn toch ook externe hdd`s te koop met een netwerkaansluiting ?

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 116985 op 28-03-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116985 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:56:
er zijn toch ook externe hdd`s te koop met een netwerkaansluiting ?
heb ik ooit wel wat over gelezen allen mijn eerste indruk "DUUR"
dus geen aandacht meer aan besteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 116985 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:56:
er zijn toch ook externe hdd`s te koop met een netwerkaansluiting ?[/quote]

heb ik ooit wel wat over gelezen allen mijn eerste indruk "DUUR"
dus geen aandacht meer aan besteed
1 melding is genoeg :$

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 140318 op 29-03-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen nog aankoops tips wat zo externe hdd lijkt erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Externe storage ( 24 uur per dag bereikbaar ) ga dan voor NAS
Externe storage voor backups en veel gegevens te vervoeren, ga voor een firewire/usb externe hd.... firewire is sneller ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

swampy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:33:
Externe storage ( 24 uur per dag bereikbaar ) ga dan voor NAS
Externe storage voor backups en veel gegevens te vervoeren, ga voor een firewire/usb externe hd.... firewire is sneller ;-)
ik heb geen firewire in me pc maar zo kaart is altijd te kopen...

hoeveel sneller is firewire in vergelijking met USB ...
het gaat maar om een thuis netwerk(3 pc) dus zoveel data zal er niet voer die lijn gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 140318 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:52:
[...]
hoeveel sneller is firewire in vergelijking met USB ...
het gaat maar om een thuis netwerk(3 pc) dus zoveel data zal er niet voer die lijn gaan
In theorie is usb 2.0 sneller dan firewire. in de praktijk maakt de kwaliteit van de drivers en de bridgechip meer uit, maar ze ontlopen elkaar nauwelijks.

http://www6.tomshardware....40402/firewire800-06.html

Ikzelf heb een combo(zijn maar 10 euro duurder dan alleen usb, en een firewirekabel is handig om te hebben) en gebruik zelf de firewireinterface omdat die op een of andere manier stabieler is dan de usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ga dan eerst maar voor de USB ... aangezien ik anders moet inversteren in FIREWIRE kan ik beter inversteren in een extrene behuizing met internal fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Computerland External HDD Casing 3.5" 26.00

iemand daar ervaring mee (of foto van ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

leuk_he schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 11:07:
[...]

In theorie is usb 2.0 sneller dan firewire. in de praktijk maakt de kwaliteit van de drivers en de bridgechip meer uit, maar ze ontlopen elkaar nauwelijks.

http://www6.tomshardware....40402/firewire800-06.html

Ikzelf heb een combo(zijn maar 10 euro duurder dan alleen usb, en een firewirekabel is handig om te hebben) en gebruik zelf de firewireinterface omdat die op een of andere manier stabieler is dan de usb.
;-) Firewire is 1 kanaal inplaats van "shared medium" ... dus daardoor minder overhead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 140318 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:40:
Computerland External HDD Casing 3.5" 26.00

iemand daar ervaring mee (of foto van ?)
de combo (35 euro).

doos: (clickable)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/hds.jpg

mooie 2kleuren led 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-05 22:11

Nessuno

io sono nessuno

ik heb deze zelf met een 200gb maxtor 8mb dr in

ik zelf heb er wat problemen mee (verkloot soms mn mbr als ik hem aansluit op mn asrock mobo in mn htpc)
op mn eigne pc doet hij het prima !
en vriend van mij heeft hem ook en maakt ook geen vreemde dingen mee

verder zijn de buiten kapjes van alu en het midden stuk van plastic
hij ong 35euro

al met al ziet het er leuk uit
en werkt hij vrij goed

my 2 $

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://img231.exs.cx/img231/9886/koelerbehuizing46wi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img231.exs.cx/img231/3530/koelerbehuizing31ib.jpg

Erg fijn ding met een ventilator erbij. Ook niet zo'n huge stroomblok erbij. Laatst ook nog even een behuizing met 80mm fan getest, ook erg goed, blijft lekker koel.

Afbeeldingslocatie: http://img231.exs.cx/img231/9278/koelerbehuizing1kp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:30
Hoe zit het met de veiligheid?

Ik heb afgelopen weekend een 200GB HDD gekocht met een;
-Conceptronic Externe Harddisk Behuizing. 3.5 inch. USB 2.0 met
externe voeding.

Ik zit nu te twijfelen of ik mijn 200GB schijf erin wil hebben of mijn 80GB schijf.
Dat hangt een beetje van de veiligheid af, ik zal hem vaak meeslepen naar school etc.
Het is niet de bedoeling dat ik hem achter me fiets hang mr ben wel benieuwd wat zo'n HDD in behuizing kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Ik heb de goedkoopste van 1to0 gekocht. Een Fast voor 22 euro o.i.d.. Ik vind hem helaas ook te goedkoop: dekseltjes met plastic palletjes; dichtdoen te moeilijk als je de IDE-trekbeugel niet wegknipt; geen stootdemping (op vier iele voetjes na). Plus dat mijn Maxtor DM10 200 Gig erg warm wordt.

Ik zou er een willen hebben met betere koeling en stootdemping. Volgens mij zou dat met dit doosje al lukken als de aluminium behuizing wat meer profiel had (=koeling) en de dekseltjes wat groter waren en dus buiten de behuizing uitstaken, en van zachtrubber waren (=stootdemping).
Overdreven: []='='='='=[]

De Duitse C'T had vorig jaar een grundliche test van firewire/usb kastjes. Het aantrekkelijkste (prijs/kwaliteit) was een kastje van Onnto van 55 euro. Alleen is dat bijna niet te krijgen (Duitse winkels vragen teveel verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787 schreef op maandag 04 april 2005 @ 17:12:
Ik heb de goedkoopste van 1to0 gekocht. Een Fast voor 22 euro o.i.d.. Ik vind hem helaas ook te goedkoop: dekseltjes met plastic palletjes; dichtdoen te moeilijk als je de IDE-trekbeugel niet wegknipt; geen stootdemping (op vier iele voetjes na). Plus dat mijn Maxtor DM10 200 Gig erg warm wordt.

Ik zou er een willen hebben met betere koeling en stootdemping. Volgens mij zou dat met dit doosje al lukken als de aluminium behuizing wat meer profiel had (=koeling) en de dekseltjes wat groter waren en dus buiten de behuizing uitstaken, en van zachtrubber waren (=stootdemping).
Overdreven: []='='='='=[]

De Duitse C'T had vorig jaar een grundliche test van firewire/usb kastjes. Het aantrekkelijkste (prijs/kwaliteit) was een kastje van Onnto van 55 euro. Alleen is dat bijna niet te krijgen (Duitse winkels vragen teveel verzendkosten).
Is dat die met die blauwe zijkantjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 16:35
Anoniem: 104158 schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:35:
Ik heb zelf onderstaande:

[afbeelding]

[afbeelding]

Erg fijn ding met een ventilator erbij. Ook niet zo'n huge stroomblok erbij. Laatst ook nog even een behuizing met 80mm fan getest, ook erg goed, blijft lekker koel.

[afbeelding]
mag ik zo brutaal zijn om te vragen welk merk en type dit is?

ik bezit namelijk zelf een sweex case, maar die wordt me eigenlijk net wat te warm .... af en toe meer dan handwarm......

prijs en shop kan ik denk ik zelf wel vinden daarna ;-)

alvast bedankt
nsa84

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe spammen:

[rml][ Ervaringen] Externe harde schijven.[/rml]

heb wat plaatjes uit dit topic genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nsa1984 schreef op maandag 04 april 2005 @ 19:22:
[...]

mag ik zo brutaal zijn om te vragen welk merk en type dit is?

ik bezit namelijk zelf een sweex case, maar die wordt me eigenlijk net wat te warm .... af en toe meer dan handwarm......

prijs en shop kan ik denk ik zelf wel vinden daarna ;-)

alvast bedankt
nsa84
Doel je op de bovenste of de onderste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.