Zoals beloofd, zou ik als ik m'n cakewalk probleem heb opgelost dit eventjes melden.
By deze: HET WERKT WEER!
Het probleem zat 'm inderdaat in de registry
[HKEY_USERS\<user name>
Ik heb wat registry'z naast elkaar gelegd en wat dingen gewijzigd. Niet alles, dingen die me niet relevant leken heb ik niet aangeraakt. Hieronder de veranderingen:
Eerst, de waarde die het nu is.. en daaronder welke waarde de key had (de foute waarde dus)
[HKEY_USERS\<user name>\Software\Cakewalk Music Software\Cakewalk Pro Audio\8.0]"RxEventMask"=dword:0000005b
Deze stond op : 0000005f
[HKEY_USERS\<user name>\Software\Cakewalk Music Software\Cakewalk Pro Audio\8.0\Tip]"FilePos"=dword:000001f0
Deze stond op : 00002b1f
[HKEY_USERS\<user name>\Software\Cakewalk Music Software\Cakewalk Pro Audio\8.0\ToolBars0.92-Summary]"Bars"=dword:0000000f
Deze stond op : 00000013
Na deze veranderingen deed ie het weer perfect. Welke verandering nou precies die ene is die de oplossing heeft gebracht dat durf ik niet te zeggen! Tsja ik weet het: dat zou ik natuurlijk makkelijk uit kunnen gaan zoeken maar tsja wat zal ik zeggen... Hij werkt nu en ik ben tevreden.
Ik denk dat "RxEventMask" registry enty de boosdoener is geweest. Die Tip en die Toolbar key lijken me minder belangrijk. Maar dit weet ik niet zeker.
Ik hoop dat andere met het zelfde probleem hier iets aan kunnen hebben.