Toon posts:

Cakewalk .. en Kernel32.dll error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje start m'n cakewalk niet meer op en geeft een of andere error op de kernel32.dll
Dit probleem heb ik niet als m'n computer in safe-mode opstart. Er moet dus ergens een of ander drivertje of programmatje in de weg zitten. Iemand misschien enig id wat er mis kan zijn?

>:)

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

Verwijderd

Misschien is het handig om wat meer informatie te geven...

bijvoorbeeld welke windows versie je hebt en wanneer je de error meldingen precies krijgt

Verwijderd

Topicstarter
Ok...

- Win98 (ge-update dmv de windows update dus redelijk recent)
- Cakewalk Audio Professional 8
- SbLive
- Wat midi apparatuur eraan hangen (Yamaha CS2X, en Roland MC505)

De foutmelding krijg ik bij het opstarten. Het logo schermpje verschijnt, de bovenste menu balk van cakewalk verschijnt en dan krijg ik de kernel32.dll error.

- Probeer ik Cakewalk te starten in Safe-Mode dan start ie gewoon door.
- Een reinstall van CakeWalk helpt niet (uninstall en dan reinstall nog niet geprobeerd)

Verwijderd

Volgens mij is er een programma in de achtergrond die een conflict geeft met cakewalk..

om dat te testen kan je naar start--> uitvoeren gaan, en in het witte balkje:
'msconfig' typen (zonder quotes)

dan krijg je het systeem configuratie scherm. Je gaat dan net het tabblad opstarten en je haalt alle vinkjes weg.

nu kun je kijken of het probleem nog steeds voordoet, zo nee (ben ik bijna zeker van) dan moet je alleen nog uit zien te vinden welke vinkje het is dat die conflict geeft.

dat kan je doen door. weer de helft aan te vinken en dan kijken of het weer krijgt.. en dan zo steeds de helft aan de klikken net zolang je de vinkje weet die het conflict veroorzaakt... en die uit laten...

zo... :r

hopelijk is hiermee je probleem opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal het eens gaan proberen... Ik heb al wat met msconfig zitten rommelen maar nog niet alles uitgemikt... Dan is het gewoon verder ff systematisch checken en dan maar hopen dat we het vinden!

Thanxz 4 da info! :)

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb diverse versies van cakewalk draaien en draaiende gehad (3.0 en 9.03 draaien nu, heb ook 4.0,5.0 en 6.0 gehad) allemaal geen problemen. Probeer een update te halen: ftp://ftp.cakewalk.com/pub
Verder zou het inderdaad een conflict kunnen zijn met een ander programma, bijvoorbeeld een virusscanner.
Externe apparatuur kan geen probleem zijn, ik heb zelf ook diverse externe midi apparaten, en die doen verder niks met je systeem. Misschien zou eventueel het initialiseren van je geluidskaart of midi-interface een probleem kunnen geven, heb je al geprobeerd je drivers daarvan te updaten?

veel succes.

ps. Cakewalk is een relaxed programma!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja inderdaad cakewalk is relaxed. Cubase VST is ook wel lekker maar dat is toch wat zwaarder en lastiger onder de knie te krijgen.
Vreemd is dus ik gebruik Cakewalk vanaf versie 8 en het heeft altijd gewerkt.. Ineens niet meer, dus het zal wel een conflict zijn met een ander proggie. Ik moet nog ff zoeken wat het is.. nog geen tijd voor gehad helaas :(

Verwijderd

Laat wel ff weten of je het hebt opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Verholpen.. Gedeeltelijk! Tis nog niet echt opgelost. Maar ik kan weer vooruit.

Ik heb in msconfig alles uitgezet dit had geen enkel effect. Nog steeds een kernel32.dll fout.
Wat ik wel ontdekt heb is dat cakewalk wel werkt als ik onder een andere user inlog. Het lijkt er dus op dat er iets in de user-registry fout zit.

Ik heb nu wel een nieuwe user aangemaakt voor m'n music proggies. Maar ik wil nog een keer beide user registery's door om te kijken wat het net precies is. Mocht ik hier uit komen dan zal ik het jullie weer laten weten.

Thanxz 4 da help!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd, zou ik als ik m'n cakewalk probleem heb opgelost dit eventjes melden.
By deze: HET WERKT WEER!
:D

Het probleem zat 'm inderdaat in de registry
[HKEY_USERS\<user name>

Ik heb wat registry'z naast elkaar gelegd en wat dingen gewijzigd. Niet alles, dingen die me niet relevant leken heb ik niet aangeraakt. Hieronder de veranderingen:
Eerst, de waarde die het nu is.. en daaronder welke waarde de key had (de foute waarde dus)

[HKEY_USERS\<user name>\Software\Cakewalk Music Software\Cakewalk Pro Audio\8.0]"RxEventMask"=dword:0000005b
Deze stond op : 0000005f

[HKEY_USERS\<user name>\Software\Cakewalk Music Software\Cakewalk Pro Audio\8.0\Tip]"FilePos"=dword:000001f0
Deze stond op : 00002b1f

[HKEY_USERS\<user name>\Software\Cakewalk Music Software\Cakewalk Pro Audio\8.0\ToolBars0.92-Summary]"Bars"=dword:0000000f
Deze stond op : 00000013

Na deze veranderingen deed ie het weer perfect. Welke verandering nou precies die ene is die de oplossing heeft gebracht dat durf ik niet te zeggen! Tsja ik weet het: dat zou ik natuurlijk makkelijk uit kunnen gaan zoeken maar tsja wat zal ik zeggen... Hij werkt nu en ik ben tevreden.
Ik denk dat "RxEventMask" registry enty de boosdoener is geweest. Die Tip en die Toolbar key lijken me minder belangrijk. Maar dit weet ik niet zeker.

Ik hoop dat andere met het zelfde probleem hier iets aan kunnen hebben.

Pagina: 1