geen netwerk/internet via windows xp

Pagina: 1
Acties:

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
Ik ben ten einde raad! :'(
ik heb een nieuwe pc gekocht met een asus a8n-sli deluxe, hierop zitten twee netwerkaansluitingen. normaal gesproken vind xp altijd het netwerk of in ieder geval de internetverbinding. ik heb thuis 7 computers geïnstalleerd en die zijn allemaal verbonden met het netwerk en internet, dus ik weet wel wat ik kan proberen om ervoor te zorgen dat de verbinding komt. ;)
met het nieuwe moederbord krijg ik op geen enkele manier verbinding, ik heb er al een week uuuren aan zitten rommelen, maar ik krijg geen resultaat. :(
is er iemand met hetzelfde probleem die me eventueel uit de brand kan helpen? tips die misschien nutteloos lijken zijn ook welkom, ik probeer alles uit!
ik heb overigens alle netwerktopics gelezen en uitgeprobeerd, dus dit is niet zomaar een post na 3 klikken zoals het zo mooi gezegd wordt door de beheerders.

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Je bent niet zo duidelijk in wat er nu niet werkt en wat je geprobeerd hebt, wij kunnen wel gaan raden wat het allemaal kan zijn, maar dat is een beetje zonde van ieders tijd...

Mijn ingevingen:

Vindt windows je netwerkkaart zelf wel? Ook al zit hij ingebouwd op je mobo, hij zou toch in apparaatbeheer te vinden moeten zijn. Anders eens een driver zoeken (of de vermoedelijk meegeleverde cdrom installeren)

Dan eens naar je instellingen kijken.

Verwijderd

Als dit een post is die het waard is om op geantwoord te worden dan mag je ook wel iets meer details van je netwerk geven.
Wat je hebt ingesteld enzo. Want ik kan vrij weinig opmaken uit wat je hebt gezegd.
Full details dus.

• groovyhot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02-2023

groovyhot

groovy baby ;-)

Topicstarter
nou, mijn netwerkkaarten vind hij automatisch, die worden ook geïnstalleerd, hier ligt dus het probleem niet.

mijn netwerk hangt aan (op dit moment) een 4 poorts router van sitecom. die wordt binnenkort vervangen door een 8 poorts model.
normaal gesproken kan iemand met een werkende internetverbinding thuis, zijn computer hier aansluiten, en dan is er direct een internetverbinding.
bij mij dus niet!
ik heb andere kabels gebruikt maar ook dat werkt niet. de wizard thuisnetwerk instellen van windows xp heeft altijd gewerkt, alleen nu niet. hij zegt wel dat hij verbonden is, maar als ik naar de status kijk van de verbinding heeft hij meestal tussen de 200 en 500 pakketjes verstuurd en slechts tussen de 2 en 20 ontvangen. bij een normale verbinding zit het al ruim over de 500 verstuurd en ook ruim 500 ontvangen als de pc fris is opgestart.

ik hoop dat dit wat meer duidelijkheid schept!

Cooler Master Cosmos S, X2 5600, X850XT, 4GB, 3.7 Terabyte

Verwijderd

Draai eens een ipconfig /all uit zodat je kunt zien of het ipadres is ingesteld door dhcp van je router.

uitvoeren->cmd->ipconfig /all

Verwijderd

anders gewoon alles een vast ip geven...

192.168.0.1
192.168.0.2
192.168.0.3
enz
subnet 255.255.255.0
gateway: routeradres, meestal iets van 192.168.0.254

dns: 62.216.31.50
62.216.31.60

nu moet je wel vooruit komen denk ik
Pagina: 1