Zoek laptop voor designer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 08:06
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ik ben opzoek naar een goede bedrijfs laptop die voor het volgende gebruikt kan worden:

- Design/Ontwerpen van webpaginas;
- Het modelen van concepten (max3D etc);
- Het gebruiken van Photoshop en andere paint programmas;
- Het bekijken van multimedia (zoals films etc).

Het is de bedoeling dat ik hem vaak kan gebruiken. Het is ook belangrijk dat hij niet al teveel lawaai maakt. Veder wil ik er af en toe een spellie op spelen.

Nu heb ik al wat rondgekeken naar verschillende laptops maar ik kom er niet echt uit. Ik heb ook naar de alienware laptops gekeken. Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Mijn buget is maximaal 3000 euro incl btw.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je zelf al wat gevonden? Misschien moet je daar eens mee beginnen. Kijk eens wat op apple.com rond. Staat een hoop tussen wat in jou straatje valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mag het een apple zijn?
Als je de moeite wil nemen om het OS te leren kennen dan is dat wellicht een leuk idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Ben niet echt geïnteresseerd in een apple. Ik heb zelf gekeken bij de Asus W1G, Toshiba Tecra S

[ Voor 3% gewijzigd door Dekay op 18-02-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Weet je wat af van hardware? Zoja, kan je toch wel eventjes gaan kijken op www.dell.nl, www.hp.nl, www.asus.nl? Lijkt me niet zo moeilijk om een goede laptop voor je werk uit te zoeken :? Toshiba kan je achterwege laten, veel te duur kwalitatief gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Matias op 18-02-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Ja ik weet redelijk wat van de hardware maar er is zo veel keus dat ik gewoon niet meer weet wat goed is. Ik heb op de-laptopper.nl gekeken en wat laptops gezocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:23
miximaal? Ik neem aan dat je maximaal bedoeld? Voor 3000 euro kan je echt wel een beest van een laptop kopen (wordt meer een soort portable computer dan). Waar kom je preies niet echt uit? Als ik kijk wat je erop wilt doen dan kom ik tot deze conclusie:
-Snelle cpu
-Veel geheugen
-Dikke videokaart
-Hoge resolutie scherm
-Grote harde schijf

Ik denk dat deze combinatie niet echt lekker samengaat met stilte en lange batterijduur

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Daarom wil ik ook graag advies. Hij moet draagbaar zijn zodat ik niet zo'n zwaar ding hoef mee te slepen. Er hoeft ook niet per sé 3000 euro uitgegeven te worden.

Weet verder iemand de voor -/nadelen van een Alienware laptop?

[ Voor 19% gewijzigd door Dekay op 18-02-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een IBM Thinkpad T42 aangeschaft voor dezelfde doeleinde en hij voldoet prima. Hij is stevig, stabiel en snel. Een echte aanrader, wel duur, maar voor 3000€ heb je en mooi model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Ik vind het belangrijk als ik bij klanten kom dat het model van mijn hardware ook er netjes uitziet en om nu te zeggen dat een IBM Thinkpad T42 er mooi uit ziet ik persoonlijk vind van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ik persoonlijk vind een alienware spuuglelijk, ik zit zelf in de grafische sector en in de praktijk maakt het echt niet uit waarmee je aan komt zetten bij een klant. Meeste jongens nemen gewoon pen, papier en printjes mee.

Persoonlijk denk ik dat je met alienware een beetje hoge kosten maakt. Dell zou een prima keus zijn, hp ook, die laatste maakt best leuke laptops de laatste tijd, erg zakelijk en strak uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
ASUS A4764 Mobile Athlon 64 3200+
80 GB HD, 512 MB PC400 uitbreidbaar tot 1024 GB (2x 512 MB PC-400)
ATI 9700 met 128 MB eigen geheugen. Geen shared memory, 15,4 inch LCD widescreen,
WLAN, 10/100 mbps LAN, 56k Modem, 1x Firewire, 6 x USB 2.0

+/- 1400 euro

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Iedereen zegt wel dat alienware zo duur is maar gister heb ik zelf wat geconfigureerd en ik kwam op +- $1600 uit. Dat is ongeveer 1300/1400 euro. Dat is ongeveer de zelfde prijs als een andere merk laptop.

Smaken verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ik zou eens kijken naar een Dell Precision M60.
Dat is inderdaad een desktop vervangend model, speciaal gericht op krachtig gebruik met goede videokaart, groot scherm etc. Al vanaf zo'n 1500 euro, dus je kunt er heel wat leuke extra dingetjes bijdoen en nog steeds binnen je budget blijven.

http://commerce.euro.dell...=nlbsd&sbc=nlbsdprecn&v=d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
@heorot dat is niet echt bepaald zuinig? Ik heb niet altijd een stopcontact in de buurt dus een lange batterijduur is een pre.

Ik wil een draagbare laptop dus geen desktop replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dekay schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:52:
@heorot dat is niet echt bepaald zuinig? Ik heb niet altijd een stopcontact in de buurt dus een lange batterijduur is een pre.

Ik wil een draagbare laptop dus geen desktop replacement
Moet je kijken naar een centrino. Die zullen het langst meegaan.

@klerk: Lees de post boven je eens. Een P4 vreet stroom.

[ Voor 8% gewijzigd door LoeiOrdinair op 18-02-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van de Acer 1801 (zoeken in search: Acer 1801)
P4 2,93 Ghz 512 Mb 128 Mb grafisch...
Dit bericht typ ik daar nu op...
Zeer krachtig ding.
Check ook www.kieskeurig.nl daar staan ook goede ervaringen

>>edit<<

Lange batterij duur, deze is binnen uur leeg.
Dan zal dit niets voor je zijn.
Maar krachtig op een accu? denk dat iets onmogelijks is...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 12:43
sig69 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:37:
Ik denk dat deze combinatie niet echt lekker samengaat met stilte en lange batterijduur
Waarom denk je dat het Centrino platform bestaat ? ;)
Met een 2 GHz+ uitvoering trek je de meeste laptops er dubbel en dwars uit en dat met een batterijduur van een factor 2 tot 3 langer !

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Dekay schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:49:
Iedereen zegt wel dat alienware zo duur is maar gister heb ik zelf wat geconfigureerd en ik kwam op +- $1600 uit. Dat is ongeveer 1300/1400 euro. Dat is ongeveer de zelfde prijs als een andere merk laptop.

Smaken verschillen ;)
Exclusief luchthavenbelasting, invoerbelasting, vervoerskosten, vervoersrechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Hoe zit het met de batterijduur? Hoelang gaat hij ongeveer mee? Heb zelf tijdelijk een laptop gehad (Acer nogiets) P4 3.0 en die ging net aan een uur mee en dan was hij echt leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 22:12
zal als ik jou was vooral kijken naar een goed scherm wat erop zit (contrastradio, kleurechtheid end.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heorot770
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03-2005
De ASUS A4764 is een hele zuinige en stille laptop.
Cool'n quiet werkt echt goed.

Ik heb zelf een ASUS A2500D en deze gaat 7,5 uur mee voordat de accu er echt mee ophoud.

Gowron is 100% AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat dacht je van een Sony Vaio A, dan heb je dus een Onyx Black screen, 17" breedbeeld, een klassiek modern design, een snoepje van een ding :) Als ik het geld had lag dat ding nu lang en breed op mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oef! Met zo'n Alienware kinder zuurstokkenuiterlijke laptop zou ik niet willen aankomen bij een klant!

De HP's (pavillions in elk geval) maken ontieglijke herrie, lijkt wel een stofzuiger. Ik zou voor een Asus of een Vaio gaan ja...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekay schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:31:
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Ik ben opzoek naar een goede bedrijfs laptop die voor het volgende gebruikt kan worden:

- Design/Ontwerpen van webpaginas;
- Het modelen van concepten (max3D etc);
- Het gebruiken van Photoshop en andere paint programmas;
- Het bekijken van multimedia (zoals films etc).

Het is de bedoeling dat ik hem vaak kan gebruiken. Het is ook belangrijk dat hij niet al teveel lawaai maakt. Veder wil ik er af en toe een spellie op spelen.

Nu heb ik al wat rondgekeken naar verschillende laptops maar ik kom er niet echt uit. Ik heb ook naar de alienware laptops gekeken. Wat zijn hier de voor en nadelen van?

Mijn buget is maximaal 3000 euro incl btw.

Alvast bedankt
Sony Vaio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

<<Ramzzz begrijpt de anti-Apple statements niet>> Zeker niet na de Topic tile "voor Designer' Maar: Laat maar. :/

Als ik €3000 over had lag er iets héél anders op (?) mijn bureau. :P

De topmodellen van vrijwel alle merken heb je met goeie specs voor dit geld. Probleem? Luxeprobleem!

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 18-02-2005 15:02 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
voor de mensen die zeggen dat het onmogelijk is, misschien is het niet duidelijk over gekomen maar het is belangrijk dat hij lang mee gaat en als dat ten koste van de prestatie gaat moet dat maar. Ik wil graag een laptop die lang mee gaat en daar ook voor maximaal presteert.

@Gordijnstok: 17" Laptop? Is die niet veel te zwaar om steeds mee te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:58:
Oef! Met zo'n Alienware kinder zuurstokkenuiterlijke laptop zou ik niet willen aankomen bij een klant!

De HP's (pavillions in elk geval) maken ontieglijke herrie, lijkt wel een stofzuiger. Ik zou voor een Asus of een Vaio gaan ja...
Sorry maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Want heb zelf ook een HP Pavilion en deze hoor je niet eens. Heb een Centrino 1.7 Ghz met 512 MB, 60 GB en deze bevalt zeer goed. De batterij gaat met normaal werken rond de 4,5 a 5 uur mee. Het ligt er ook net aan wat je eisen zijn en wat je er voor over hebt. Zou gewoon even navraag doen in de winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door MasterMike op 18-02-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit lijkt mij een vrij kansloze discussie. Je kan denk ik beter met deze informatie een aantal modellen gaan opzoeken die volgens jou aan je eissen voeldoen. Dan kunnen wij je altijd in je keuze begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

I second that!

Als je een stelletje specs neerzet van een paar modellen die je wel ziet zitten + prijzen, kunnen anderen je keuze helpen bepalen aan de hand van (hun) ervaringen met die merken :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dekay schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:00:
@Gordijnstok: 17" Laptop? Is die niet veel te zwaar om steeds mee te nemen?
Ligt eraan, als je er 8 uur mee op je hoofd gaat lopen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je hiervan: Acer travelmate 8005Lmib

Specs: sorry alleen duitse kon ik zo snel vinden, staan nog niet op nl site)

Intel® Centrino™ Mobiltechnologie mit Intel® Pentium® M 745 1.8GHz Prozessor FSB400, Microsoft® Windows® XP Professional (SP2), Intel® 855GME Chipsatz - Intel® PRO/Wireless 2200BG, 15.0" SXGA+ TFT Display, ATI® Mobility Radeon® 9700 mit dezidierten 128MB VRAM, 80GB HDD, 512MB DDR RAM, 56Kbps Modem, 10/100/1000 LAN Adapter 802.11g, Bluetooth, DVD-Super Multi, SmartCard Leser, Li-Ion Batterie

Enige wat ik nog zou aanraden is nog een 512 So-dimm erbij (Deze notebook wordt dan ook geleverd met 1x 512MB standaard dus niet 2 x 256 zoals bij de meeste acers notebooks)

prijs zo'n 1899,- volgens mij en 512 SoDimm iets van 80,-

Blijf je ook nog onder het budget! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de travelmate nu niet echt een designers laptop :) Het is wel een werkpaard met de beste prijs kwaliteit verhouding, maar qua design zou ik echt voor de Vaio gaan. Als je een Vaio ziet weet je direct dat het een Vaio is, het is een bepaalde unieke stijl. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zèlf te dubben tussen een Asus W1N met 15.4" en een Toshiba Qosmio G10 met 1GB werkgeheugen en 17" scherm. Qua specs zal het de Toshiba Qosmio wel worden maar eigenlijk hoop ik dat Asus tijdig komt met een op de W1N gebaseerde 17" laptop. Ik kan het gelukkig nog even aanzien en moet niet direct wat anders...
:9~

Jij zou misschien ook nog naar de Sony VAIO VGN-A190, de HP Pavilion zd7000, Promedion D900T of de Toshiba Satellite P30-109 of de Toshiba Satellite P20-771 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:37:
Ik vind de travelmate nu niet echt een designers laptop :) Het is wel een werkpaard met de beste prijs kwaliteit verhouding, maar qua design zou ik echt voor de Vaio gaan. Als je een Vaio ziet weet je direct dat het een Vaio is, het is een bepaalde unieke stijl. :)
Jongeman, hij heeft het over een laptop om OP te designen, niet over een laptop met een MOOI design oftewel een "designer laptop" :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matiasjansen schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:08:
[...]

Jongeman, hij heeft het over een laptop om OP te designen, niet over een laptop met een MOOI design oftewel een "designer laptop" :Y)
Toch wel, want hij ketste de IBM Thinkpads af vanwege het uiterlijk. Dit zijn toch eigenlijk de beste laptops die er zijn, zien er wat mij betreft zakelijk uit, dus ik snap niet waarom hij daar niet voor gaat. Het geld is het probleem iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:25

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:17:
[...]

Toch wel, want hij ketste de IBM Thinkpads af vanwege het uiterlijk. Dit zijn toch eigenlijk de beste laptops die er zijn, zien er wat mij betreft zakelijk uit, dus ik snap niet waarom hij daar niet voor gaat. Het geld is het probleem iig niet.
Hoezo de beste? Omdat ze duur zijn? Omdat ze robuust zijn? Zo fantastisch zijn ze helemaal niet .. ZEKER niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimo. schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:25:
[...]

Hoezo de beste? Omdat ze duur zijn? Omdat ze robuust zijn? Zo fantastisch zijn ze helemaal niet .. ZEKER niet de beste.
Om een voorbeeld te noemen: de NASA gebruikt deze laptops bij ruimte missies. Dat zegt toch wel wat?! Ik ben ook eindeloos reviews aan het lezen geweest, en die Thinkpad bleef toch steeds als de beste keus eruit komen (voor mij dan). Ik heb hem overigens via www.campuskorting.nl gekocht omdat ik student ben, dus voor mij was hij niet extreem veel duurder (grote kortingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb persoonlijk goede ervaringen met een IBM Thinkpad T22. Klein (iets groter dan a4 formaat, 2.54 cm dik), licht (2.4 kilo), snel (voor die tijd), goed scherm (geen dode pixels), robuust (deed het nog na val) enz. De NEC die ik nu heb (door universiteit uitgekozen) is een stuk minder, wel een groter scherm, sneller en dergelijke, maar veel meer problemen (drukpunten in het scherm, slappe audioaansluiting, zo slap dat de fabrikant het bij de universiteit heeft afgekocht, slappe aansluiting voor de voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 13:25
De X serie heeft nu een beetje de T22 rol gekregen volgens mij. Maar een ultra portable lijkte me niet echt de categorie waar een designer op zit te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
Bedankt voor het advies. Het is de Sony Vaio geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:27
Ramzzz schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:00:
<<Ramzzz begrijpt de anti-Apple statements niet>> Zeker niet na de Topic tile "voor Designer' Maar: Laat maar. :/

Als ik €3000 over had lag er iets héél anders op (?) mijn bureau. :P

De topmodellen van vrijwel alle merken heb je met goeie specs voor dit geld. Probleem? Luxeprobleem!
Ik denk omdat je op een apple geen 3ds max kan draaien? 8)7

Over de laptopkeuze; ik zou uitzoeken welke laptop een 16,77 miljoen kleuren scherm heeft. Dat is toch wel erg belangrijk bij designen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1