Hallo,
Ik wil vandaag het volgende bereiken.
- Via een form select element een keuze maken tussen waardes in de kolom nsiemp in de tabel calls.
Daarvoor heb ik
Naast die select element heb ik echter een icoon met een link:
In ca_bekijk.php wil ik echter dat hij alle calls weergeeft van 'nsiemp' die ik eerder in het select element heb aangegeven.
Maar dit werkt niet. Kan iemand me vertellen hoe dit wel gaat werken?
Ik wil niet werken met <form> omdat er nog meer bestanden op deze manier worden aangeroepen.
Ik wil vandaag het volgende bereiken.
- Via een form select element een keuze maken tussen waardes in de kolom nsiemp in de tabel calls.
Daarvoor heb ik
PHP:
Dit werk verder prima (behalve dan dat het m'n layout in Dreamweaver compleet over hoop gooi, maar dat is een ander verhaal).1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <option>Kies een employee</option><? $query = "SELECT firstname FROM users"; $res = mysql_query($query); if ($res === false) { echo 'Fout: '.mysql_error(); } else { while ($row = mysql_fetch_assoc($res)) { echo '<option value="'.$row['firstname'].'">'.$row['firstname'].'</option>'."\n"; } } ?> |
Naast die select element heb ik echter een icoon met een link:
code:
. 1
| <a href="ca_bekijk?actief=1">[img]"images/bekijk.gif"[/img]</a></td> |
In ca_bekijk.php wil ik echter dat hij alle calls weergeeft van 'nsiemp' die ik eerder in het select element heb aangegeven.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <? $sql = "SELECT * FROM calls WHERE nsiemp = $_POST['nsiemp'] AND actief = 1 ORDER by id desc"; $result = mysql_query($sql); if (!$result) { echo "Kon de query ($sql) niet uitvoeren: " . mysql_error(); exit; } if (mysql_num_rows($result) == 0) { echo "Geen uitgaande calls gevonden."; exit; } while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { ?> |
Maar dit werkt niet. Kan iemand me vertellen hoe dit wel gaat werken?
Ik wil niet werken met <form> omdat er nog meer bestanden op deze manier worden aangeroepen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:13 ]