ATI 9500 op een A7v600 x

Pagina: 1
Acties:

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Beste tweakers

ik heb een nieuw mobo gekocht, met mijn goeie video kaart werkt het niet met een oudere wel.
ik weer ongeveer wat het probleem is maar niet wat ik eraan kan doen en of het helemaal klopt

mijn mobo geeft aan het AGP slot 1.5 V
Mijn videokaart (ati 9500 pro) word in de Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ omschreven
http://gathering.tweakers...message/22262245#bootniet

-Als een UNIVERSAL VGA met drie aparte pin gedeeltes [voltage ???]
-Het slot als type H ( ik weet de naam niet) [1.5 volt]
Er staat een groen vinkje bij dus zou moeten werken

ik heb het bios upgedate naar versie 007 de laatste die op de site staat
verder heeft de video kaart een aparte voeding die van de floppy en is gewoon goed aangesloten.
De computer draait gewoon maar ik krijg geen beeld de kaart doe het in het oude moederbord AK77pro wel nog gewoon!!??

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
Probeer eens een floppy drive aan die voedingsstekker te hangen en kijk of die het wel doet

Draait de fan op je videokaart wel als je computer aanstaat?

[ Voor 27% gewijzigd door paulman op 18-02-2005 17:34 ]

Verwijderd

In de handleiding van de A7V880 staat vermeld dat sommige Radeon 9500 en 9700 kaarten niet werken. Alleen versies met serienummer PN xxx-xxxxx-30 en later werken. Wellicht geld dat ook voor jouw moederbord, ook e en VIA chipset?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 17:45 ]

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 13:45
ja het is een VIA 600KT d8 ik.....
kijk anders ff op de site van ASUS... en anders ff mailen... werkt ook vaak

• dna_fatrabbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11-2025
Ey mensen bedankt voor de reacts maar ik heb het moederbord terug gebracht en ga kijken voor een ander. Ik ben er achter gekomen dat de condensatoren op mijn oude mobo op springen staat of iig bol staan :P ziet wel melig uit.

maar zou ik dit zelfde gezeik ook kunnen hebben met een DFI NF2 Ultra al moederbord?
Deze heeft een compleet andere chipset (nf2 in plaats van Via), maar wel weer een AGP 3.0 slot.
Op hun site staat niets vermeld van deze problemen maar ik ga toch nog es even goed zoeken.
ik moet gewoon een goed en niet de duurd socket A mobo hebben.
heeft iemand anders nog aanraders?

[ Voor 20% gewijzigd door dna_fatrabbit op 21-02-2005 09:56 ]