Positionering Heatsink

Pagina: 1
Acties:

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 22:39

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Ik ben aan een groot heatsink gekomen, alleen er is één probleem: De vinnen staan de verkeerde kant op :(
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/airx707/tweakers/voeding/DSC01595.JPG
Het gaat om bovenstaande koelblok. Dit koelblok zit op de processor zoals hij daar ligt, de vinnen staan dus horizontaal. Het moederboard is als een desktop model gepostioneerd (horizontaal).
Eigenlijk zou de heatsink vertikaal moeten zijn IVM een goede luchtstroom WANT IK WIL ER GEEN FAN OP.
Even ascii:

|------------------------|
=====mobo================
Nu zou ik hem draaien kunnen en zelf gaatjes er bij maken, alleen dan is het contact met de heatspreider (het is een Pentium 2 Slot 1 CPU) de helft kleiner. Ook met ik ivm het formaat van mijn computerkast een stukje er af zagen (2cm).

Wat raden jullie me aan? Zo laten, of de eerder genoemde veranderingen doorvoeren?

[ Voor 18% gewijzigd door AirX op 18-02-2005 14:06 ]

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Ik heb op mijn stage ook nog een paar PII's in mijn handen gehad die ook zo'n heatsink hadden passief dus ik denk dat je hem er wel gewoon op kan monteren zonder dat hij gedraaid zit. Ik neem aan dat je wel een fan in je kast heb zitten die de warme lucht er uit zuigt, maar zelfs dat zat niet in die pc's op me stage, alleen de fan van de voeding.

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 22:39

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Mythrill schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:00:
Ik heb op mijn stage ook nog een paar PII's in mijn handen gehad die ook zo'n heatsink hadden passief dus ik denk dat je hem er wel gewoon op kan monteren zonder dat hij gedraaid zit. Ik neem aan dat je wel een fan in je kast heb zitten die de warme lucht er uit zuigt, maar zelfs dat zat niet in die pc's op me stage, alleen de fan van de voeding.
Nope, 0 fans.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Stel je niet aan, AirX ;). Zet de kast op z'n kant. :P