Toon posts:

ATi Radeon x700 Pro Probleem!!

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ha pc-experts,

De kaart functioneerd wel goed, maar niet zo goed als hij daadwerkelijk zou moeten presteren.
Ik heb (voor mijn doen) een monster PC aangeschaft ( ;) ) om een nette prestatie te halen in Half-Life 2 en het bij behorende Counter-Strike Source. Echter in deze game, en vooral CS Source, haal ik een fps van 40. De kaart en de pc zou met gemak 100 fps moeten halen. Dit bewijzen verschillende testjes ook. ( bv. http://www.xbitlabs.com/a...splay/2004-27gpu2_13.html )

PC specs:

Intel P4 3.0 ghz
2x 512 mb ddr (kingston)
Club 3d ATi radeon x700 pro 256 mb ( dit is een PCI-E kaart )
40 GB HD
ASUS P5GD1 mobo

:o

alle drivers en direct x enz. geinstalleerd.

Wat mij echter wel opvalt is het feit dat er op de DOOS van de vid kaart staat: (overigens vrij onopvallend en met kleine letters) 350 watt or greater power supply. Zou dit te maken kunnen hebben met de behuizing? Dat de kaart te weinig stroom toegediend krijgt? Ik heb nml. een a open kast van 300 watt. Op de site waar ik de PC besteld heb ( informatique.nl ) en op de ATI site staat echter niks over deze zogenaamde minimale watt-eisen. Het lijkt mij dus ook vrij opmerkelijk als dit het geval zou zijn....

Wat zou het probleem kunnen zijn? Zou het aan de watt kunnen liggen of aan de combinatie van verschillende componenten? :o Zijn er meer mensen met dit probleem?

misschien wat handige links:

http://www.club-3d.nl/pro...GAX-PX76TVD&show=&filter=
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=513021

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 13:40 ]

Verwijderd

je zegt het denk ik zelf al:

andere voeding :)

je kan eens proberen bij een vriend een 350/400Watter te regelen en dan kijken of ie goed functioneerd.

Verwijderd

Topicstarter
:( :( wat is dat dan voor onzin dat het alleen op de doos staat met kleine lettertjes en NIKS op de informaqitue site en NIKS op de club3d site ?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:00:
:( :( wat is dat dan voor onzin dat het alleen op de doos staat met kleine lettertjes en NIKS op de informaqitue site en NIKS op de club3d site ?
Precies om de reden wat je al zegt: anders zou jij die kaart niet kopen :O ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Als je een beetje leest over de huidige generatie videokaarten en moederborden, dan zie je dat er wordt aangeraden om een stevige voeding +350 Watt te hebben. Tel maar eens op wat voor stroomverbruik die dingen hebben ;)

@TS: De enige manier om te testen of het aan de voeding ligt is een andere voeding eraan hangen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:25
Los van de voeding. Staat je HD wel in de goede UDMA modus en niet in PIO.

Kijk eens bij SmartGart welke BIOS settings aan en uit staan.

Staat je AGP aan? Oftewel, zijn je mobodrivers geinstalleerd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde kreeg je een scherm te zien met registratievoorwaarden. Die heb je blijkbaar iets te snel weggeklikt, want je begaat hier een paar missers:

- topictitels dienen informatief te zijn, niet schreeuwerig. Uitroeptekens horen er dus niet in :o
- voordat je koopt is het verstandig je te orienteren. Moderne VGA kaarten slurpen stroom, het is netjes dat de fabrikant het op de doos vermeldt, maar dat er niets op sites e.d. staat is normaal. Als het je interesseert: kijk op de site van de fabrikant voor specs
- hoewel je voeding waarschijnlijk ontoereikend is, kan het best zijn dat de performance om andere redenen tegenvalt. Je post niets over de instellingen van die kaart. Loop eens na wat de core en memspeeds zijn en vergelijk die met de revieuws die je noemt. Ook bepalen je chipset drivers eea.

Kortom, kalm aan, stap terug en gewoon logisch nadenken. En als niets anders werkt, haal iig een fatsoenlijke voeding, want met een te zwakke voeding werken is vragen om problemen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.