Toon posts:

msi k7t pro + plextor 12/10/32a probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn er meer mensen die problemen hebben met deze combinatie. met nero en easy cd creator krijg ik gewoon geen cd gebrand. met cdrwin en clonecd gaat het perfect.

Greetz

JuMPeR

Verwijderd

moet je nero en easy cd creator een updaten ik denk dat het dan wel werkt :)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Ik denk inderdaad dat je een update zult moeten halen ;)

Het kan namelijk gewoon zo zijn dat je een vrij oude versie van Nero en ECC hebt. En dat zou kunnen betekenen dat je Plextor gewoon niet goed herkent wordt. :(

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb t/m de nieuwste versie's geprobeerd maar niets dat helpt. zo af en toe heb ik een probleem met clonecd, maar dan doe ik er een andere cdr in en dan is het probleem verholpen. dus dat ligt dan gewoon aan de cdr.

greetz

JuMPeR

Verwijderd

Ik heb net voor m'n zwager een A7Pro/ Athlon 1GHz etc etc plextor 12/10/32a in elkaar gezet. Nero werkt hier perfect mee. 6 minuten voor een kopie van een volle Audio CD. Ik heb de 2.1.50 VIA IDE driver gebruikt.

Geef het versienummer van Nero eens dan kan ik dat vanavond vergelijken met de versie die ik gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
[b]

Geef het versienummer van Nero eens dan kan ik dat vanavond vergelijken met de versie die ik gebruik.
Ik heb momenteel nero 5.0.1.8 geinstalled. maar heb 5.0.3.1 ook al geprobeerd.

greetz

JuMPeR

Verwijderd

Zoals beloofd:
Ik gebruik Nero versie 5.0.0.9 OEM. Een oudere versie zelfs.

En zoals gezegd VIA IDE driver 2.1.50(2)

Zou bij jou dan toch ook moeten werken.

En nog als zijnoot: de eerste 12/10/32a die ik had kon eerst goed lezen, maar bij starten van een setup vanaf die Plextor, kreeg ik meest wazige meldingen zoals "corrupt cab file" en "insufficient diskspace". Ook bij andere CD's kreeg ik wazige foutmeldingen of "a program is not responding". Bleek dus dat die eerste plextor 12/10/32a defect=DOA was. Nu sinds een paar dagen een nieuwe Plextor 12/10/32a(bedankt Informatique voor de service) en die draait perfect.

Ik zeg dus uiteraard niet dat die van jou niet helemaal lekker is, maar ook een Plextor kan defect zijn/gaan.

Verwijderd

Topicstarter
de brander kan inderdaad defect zijn, maar dan vind ik het op zich wel vaag dat ie het met clonecd en cdrwin wel gewoon doet. In hoeverre maken deze proggies dan anders gebruik van de brander vraag ik me dan nog af.

Misschien kan ik nog eens een schone installatie van win98 se engels proberen. En dan dus gewoon echt helemaal kaal met de drivers die jij ook hebt gebruikt. Wie weet maakt het uit.

Wat voor OS heb jij trouwens gebruikt Sake??

In ieder geval bedankt voor je info tot zover.

Greetz

JuMPeR :?

Verwijderd

bullshit niks defect , easycd creator 4 ondersteund de plex gewoon NIET standaard , weet niet of het met een update verholpen kan worden , ik gebruik nu naar volle tevredenheid nero

Verwijderd

Ik heb eerst Win98SE Engels gebruikt omdat ik de WIN98SE Nederlands pas een paar dagen later kreeg.

En met zowel WIN98SE Engels als Nederlands gaat het goed, dus dat maakt niet uit.

En een schone installatie is misschien wel een goed idee. Was bij mij uiteraard ook het geval aangezien het om een nieuw systeem gaat.

En puur ter informatie: ik heb de Plextor als master als enige aan de 2e IDE poort gehangen.

Moet nu toch wel gaan lukken!

Verwijderd

ik heb precies dezelfde combo als jij hebt, maar ik heb nergens last van met Nero.

Ik heb Win98 SE en ME gebruikt....
laatste Via-drivers, laatste Nero, laatste firmware Plextor
Pagina: 1