Toon posts:

Geforce FX5200 vs Geforce 6200

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek geweest naar reviews tussen deze 2 kaarten in combinatie met een AthlonXP, maar als ik bijvoorbeeld op de ORB van Futuremark kijk krijg ik in zijn totaliteit geen results...

ik weet dat dit beide budget kaarten zijn en dat de 6200 de nieuwere is... maar ik vraag mij af hoeveel dit scheelt ten opzichte van mijn eigen 5200 die toch maar even 1401 3dmark03'tjes haalt...

liefste zou ik results zien van de 6200 agp (dus zonder turbocache...) en dan met 128 mb...

ik heb er niets aan als je zegt: "KOOP EEN 6800 DIES VEEL SNELLER EN HAALT (voor mijn part) EEN MILJOEN 3D MARKS", ik ben een arme student die graag zijn huidige kaart door een iets nieuwere wil vervangen... en maar een budget heeft van maximaal 100 euries (let op, ook geen cent meer)...
andere alternatieven in de vorm van ATI worden niet zo zeer op prijs gesteld ik ben vrij merktrouw... een andere kaart van NVIDIA van de FX generatie die binnen mijn budget blijft is ook goed...

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:42

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik denk dat je niet echt naar het prestatieverschil moet kijken, het zal niet zo groot zijn en de 1 draait beter bij het ene dan de andere. Veel reviews die specifiek deze 2 kaarten test zul je neit vinden ben ik bang..

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28
Kijk hier eens op. Het is wel niet de AGP versie maar de PCI-e versie maar misschien dat het je toch een indicatie geeft van hoe snel de 6200 is:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990471///nvidia%2C6200

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 15:51
Heb zelf ook even een FX5200 gehad :r !! Een paar dagen, snel ingeruild voor een ATI 9600 (non pro). Daar was ik verder wel tevreden over. Waarom zou je merk trouw blijven als je ervaring hebt met een FX5200?!?!?!?!?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-08 20:07
merkvastheid vind ik beetje onzin, ben je wel bekend met ATI kaartjes? Slechte ervaringen mee? nou dan. (zelf heb ik nu een Nvidia, bevalt me best, maar ook goede ervaring met ATI kaartjes van andere mensen).

Anyway, de AGpp versie van de 6200 scoort een stuk beter dan de fx5200 met 3dmark03: 3641 punten. Ook kun je ze unlocken en zo opwaarderen tot een 6600 (wil niet bij elke 6200!!)

http://babelfish.altavist...2b6200%2bAGP%26offset%3d4

[ Voor 12% gewijzigd door PASware op 18-02-2005 13:36 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 14:47
[b]Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:16:[/b
liefste zou ik results zien van de 6200 agp (dus zonder turbocache...) en dan met 128 mb...
..
Zonder Turbocache :/ 'T mooié der van is juist dat ie erop zit als je der gebruik van maakt is ie nog stukken beter ook. Dat wil wel wat zeggen over de prestaties die je uit de kaart kunt halen...

Enjoy the joy

Verwijderd

Kijk anders in de pricewatch of V&A op tweakers.net, zal je vast wel iets leuks vinden voor 100 euro.

Zo kwam ik aan mijn 9600xt met zalman :)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
er bestaat geen 6200 AGP met turbo cache,
turbo cache is alleen voor PCI-Expres

de 6200 zal veel beter presteren dan de 5200.
een de 5200 had niet eens genoeg power om echte dx9 spellen te laten draaien met dx9 effecten.
de 6200 wel.

een bench vinden waar ze beiden vergeleken worden met diverse spellen is moeilijk.

je kunt denk ik rustig gewoon naar benches kijken van de 6200 pci expres
zoalng het geen turbo cache versie van de 6200 zullen die prestaties niet ver verwijderd zijn van AGP.

hier is een leuke review van een 6200 met 128MB
http://www.pcmoddingmy.com/content.php?review.186.5

hij word vergeleken met onder andere de ATI x600XT
dit zou je een leuke view moeten geven op de kaart omdat de x600XT dezelfde core is als de 9600XT
dacht alleen dat deze x600xt iets lagere clockspeeds heeft

Verwijderd

Ze komen begin maart nederland binnen.
Ik had er een topic voor geopend, maar ze waren nog niet vergelijkbaar.
Bij komplett.nl krijgen ze agp versies van de 6200 én 6600 (geen gt) voor een aardig prijsje.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben aardig tevreden over mijn Geforce FX5200 64mb (non pro 64bit geheugenbus)... ik draaide daarmee doom3 nog op 19,8 fps bij 1024x768 met alles op high (zonder aa en af)... in mijn laptop daarintegen zit een ATI radeon 7500 64mb dedicated, voor deze heb ik ook niet meer als lof over...
maarjah, dat neemt niet weg dat ik eenmaal liever een NVIDIA kaart heb...

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Ten eerste kun je een mobile GPU niet vergelijken met een desktop GPU. Ten tweede is de Radeon 7500 zo een beetje het laagste wat ATi op de markt heeft/had, veel meer dan beeld geven hoef je niet van dat ding te verwachten. Een snelle mobile GPU is b.v. de Mobility Radeon 9800.

Laptops zijn ook niet bedoeld voor gaming.

[ Voor 8% gewijzigd door hershel op 19-02-2005 08:57 ]

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik ben ook een student en heb paar weken terug voor 100 euro een club3d FX5900XT gekocht, die standaard 390/700 loopt en nu met kleine mod op 450/850. Trek ik voor 100 euro alle recente games op goeie resoluties... VEEL betere oplossing dan een downgraded kaartje..

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zijn 6200AGP's al op de markt? Waar kan je ze kopen dan?

-nljagfan

Verwijderd

Topicstarter
@sjakietrekhakie
Nou dan is mijn Radeom 7500 Mobility een uitzondering... want ik trek zelfs Halflife 2 DEMO op de native reso (1400x1050) met een krappe 25 frames per seconde... ok ok hoor ik jou nu zeggen maar je hebt geen DX9 effecten... das waar... maar je moet tegenwoordig niet meer zeggen dat laptops geen gamingplatforms zijn. Ikzelf ben vervent UT2k4 (DM & TDM) speler en ik moet toch echt zeggen dat dát spel super draait... ook andere games zijn super op deze laptop...

maar een GFX5900 zou dan wel een goede keuze zijn we gaan wel ff kijken of ik die voor een paar centen op de kop kan tikken...

• Satch
  • Niet online
Denk dat je beter voor een sapphire radeon 9600 pro kan gaan. Laagste prijs in pricewatch is 100 euro.
Of voor een 9600xt van 115 euro! leveren goede prestaties. :)

Verwijderd

ik zou persoonlijk kijken of ik een tweedehandse 9700pro op de kop kan tikken via V&A of andere websites. Deze kaarten zijn best snel en je kunt ze voor rond de 120 tweedehands wel vinden...
tja over dat hele mobile gpu gedoe : ik vind zelf dat gamen ook niet op een notebook kan. Hbe zelf een xp 2000+ met Ati Radeon 9000 en rond de 8000 3dmarks 2001, maar kan er echt niet op spelen. Volgens mij ligt het ook echt aan de personen zelf, als mijn framreate onder de 40-50 fps valt vindt ik het al schokkerig terwijl kennissen van mij daar helemaal geen last van hebben, die spelen ook wel met 20-25 fps en vinden dat het toch best goed draait....
Je hebt het wel over tegenwoordige laptops en daar heb je trouwens wel gelijk in, deze hebben namelijk ook ati radeon 9700 0f 9800 chippies en dan met een athlon64 3200 cpu ofzow die kunnen best hard uit de hoek komen, maar ik kan niet echt geloven dat dat ook het geval is met jouwn laptop, want die Radeon 7500 is toch echt een chip van 3 a 4 jaar geleden....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 12:29 ]

Verwijderd

ik dacht dat er op zo'n 6200 helemaal geen geheugen zat maar dattie gewoon alles van de ram afsnoept, dat dat dat turbocaching is :S

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-07 15:35
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:32:
@sjakietrekhakie
Nou dan is mijn Radeom 7500 Mobility een uitzondering... want ik trek zelfs Halflife 2 DEMO op de native reso (1400x1050) met een krappe 25 frames per seconde... ok ok hoor ik jou nu zeggen maar je hebt geen DX9 effecten... das waar... maar je moet tegenwoordig niet meer zeggen dat laptops geen gamingplatforms zijn. Ikzelf ben vervent UT2k4 (DM & TDM) speler en ik moet toch echt zeggen dat dát spel super draait... ook andere games zijn super op deze laptop...

maar een GFX5900 zou dan wel een goede keuze zijn we gaan wel ff kijken of ik die voor een paar centen op de kop kan tikken...
Nou ja, ik overdreef natuurlijk over die 7500. Maar de FX5200 is (NOFI) natuurlijk rommel. En tegenwoordig kun je met een leuke laptop best aardig gamen, klopt. Maar dan nog is het niet echt te vergelijk met een dikke game desktop PC.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
The Cheese schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:28:
Heb zelf ook even een FX5200 gehad :r !! Een paar dagen, snel ingeruild voor een ATI 9600 (non pro). Daar was ik verder wel tevreden over. Waarom zou je merk trouw blijven als je ervaring hebt met een FX5200?!?!?!?!?
Volgens mij is de FX5200 geeneens de regelrechte concurrent van de Radeon 9600... Beetje slechte vergelijking IMO...

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

misschien is een 2e hands gf4 ti xxxx nog een id? zo'n 30/40 eurie 2ehands en ik haal er 2008 3dmarkx mee (2003) (directx8 :( )

Verwijderd

GF4 ti4*** zijn 3 keer zo snel als een fx520 en is een veel betere keuze ja. dat zijn nog beesten hoor

Verwijderd

Topicstarter
zoals je misschien al had kunnen lezen ben ik min of meer op zoek naar een NIEUWE kaart

een FX5900XT 128mb is NIEUW nergens voor beneden de 100 euro te krijgen + het is de pc van mijn vader en mijn broertje (ik heb een laptop :P ) en zij willen dus ABSOLUUT NIET MEER als/dan 100 euro's uitgeven dus een kaart van 100,10 gaat al niet door :S magoe das dan weer niet mijn probleem...

vind het trouwens ook dikke naaierij wat die winkels doen: FX5950Ultra voor 389euro!!! koop ik toch liever een 6800GT :P

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:23
Koop liever een Ati. Als je dat neit doet ben je gewoon een dief van je eigen portomonnee.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Heel simpel. De FX-serie van Nvidia was gewoon een enorme miskleun. In die periode is ATI ook enorm gegroeid. Hoe zou dat nou komen?
Voor 100 Euro is de Radeon 9600pro gewoon duidelijk de beste keuze. Je komt hier voor advies welke kaart het beste te kopen. Als je dan niet wilt horen dat dat een ATI is kan je de vraag net zo goed niet stellen.

Verwijderd

Koop een ATi Radeon 9600 Pro (met wat trager geheugen), en je zult héél veel spellen inclus HL2, FarCry en Doom 3 redelijk vloeiend kunnen spelen.. Ik gebruik die dingen dagelijks in combinatie met AMD Semprons (2400jes), en werkt heerlijk.. Bij coolprices hebben ze dus zo'n 9600 Pro met langzaam geheugen (is wel 256MB, niet dat dat verder nuttig is).. Ding haalt dus ongeveer ronde de 2500 3dmarks03.. Naar mijn mening is zo'n 6200 gewoon nog te duur..

P.S.; de radeon 9600 pro waar ik het over heb is van peak en is dus 97,95€

Ik heb nog eens je topicstart gelezen, en dit is niet flamerig bedoeld, maar als je geen 9600 Pro overweegt ben je dus eigenlijk gewoon GEK... Ik heb ook mijn hele leven lang nVidia gehad, zijn leuke kaartjes, maar dat betekend niet dat ik mijn ogen niet open doe voor alternatieven.. De 9600 Pro is een serieus en méér dan waardig alternatief voor welke kaart dan ook binnen de FX-lijn. De FX-lijn is zo ontzettend zwaar belabberd dat ik er af en toe echt van in mijn bedje kruip en dan ga huilen, en dan bid ik tot God, "waarom o lieve heer, heeft u dit kunnen laten gebeuren, dat nvidia óóit zulke sléchte DX9 kaartjes op de markt heeft kunnen brengen..." :X:X:X

Eigenlijk wil ik dus jou weerhouden van dit soort angstaanjagende en bloedstollende nachtmerries.. Koop dus een....
ATI 9600 Pro!!!

(de keuze is natuurlijk altijd aan jou, of toch niet......? }))

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geloof ik niet duidelijk genoeg geweest...

IK HEB GEEN PROBLEMEN MET ATI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

het is alleen zo dat het dus niet MIJN pc is maar die van mijn VADER!!!!!!

MIJN VADER is heel erg merktrouw en WIL NIET EENS OVERWEGEN EEN ATI KAART IN ZIJN PC TE STOPPEN!!!!!

VANDAAR DAT IK NAAR EEN GOED NVIDIA ALTERNATIEF VRAAG....

ben ik nou zo slim of zijn jullie nou.... najah laat maar....

(ik begin het zo zat te worden door allerlei personen telkens maar weer een ATI "aangesmeerd" te krijgen... ik weet wel dat ati een absoluut goed alternatief is voor NVIDIA maar zoals je al MEERDERE MALEN HEBT KUNNEN LEZEN (of kunnen jullie dat niet ;) :P ) is het niet mijn call... als het aan mij had gelegen had ik gezegt stop er voor 200 euries een 6800LE in... of een x800)

Verwijderd

Hee rustig kerel.. Als je zo onrustig doet, dan kan je denk ik al snel hulp vergeten. Misschien moet je maar je vader eens overhalen dat hij een "dief van eigen portemonnee" is als hij het niet doet.. Van de week had ik het ook met een paar mensen, die wouden kosten wat het kost bij Intel blijven (AMD was volgens hen goedkoper en dús slechter...) Nu hebben ze een paar dagen een AMD64 systeempje en het zijn zéér blije kinders tot nu toe...

Voor 100€ kun je eventueel een 5700 kopen. Véél zal je er echter niet mee kunnen, want het is gewoon een brakke kaart.. Dus als ik heel eerlijk ben zou ik niet eens die 100€ eraan wasten en dan maar gewoon een FX 5200 erin gooien, en ga dan niet voor de duurste, want dat is ook weer zo zinloos, ook al zou deze eventueel een 128-bits geheugen interface hebben, het resterende hardware kan simpelweg weinig voor je betekenen (met name core & mem.).. Neem dus zo'n FX 5200 voor 40/50€ max., dat is schijnbaar wat de meeste mensen (helaas) genoeg zich laten aansmeren.

• Stiegl
  • Laatst online: 03-08 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:16:
....
andere alternatieven in de vorm van ATI worden niet zo zeer op prijs gesteld ik ben vrij merktrouw... een andere kaart van NVIDIA van de FX generatie die binnen mijn budget blijft is ook goed...
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:32:
...
het is alleen zo dat het dus niet MIJN pc is maar die van mijn VADER!!!!!!

MIJN VADER is heel erg merktrouw en WIL NIET EENS OVERWEGEN EEN ATI KAART IN ZIJN PC TE STOPPEN!!!!!
....
MEERDERE MALEN HEBT KUNNEN LEZEN (of kunnen jullie dat niet ;)
...
Kalm, kalm, je bent dus ook niet geheel eenduidig met wat je wenst, en niemand probeert je hier iets aan te smeren. Destijds ook in de winkel gevraagd (toen niet zo goed geinformeerd) waarom ATI te kiezen i.p.v. NVidia. Toen werd gezegd dat het meer een hype was. Inmiddels weet ik dat ATI voor die generatie en budget betere kaarten maakte.
Men probeert je hier zinvolle informatie te geven, zit je niet op onze mening te wachten:
VRAAG HET ONS DAN NIET!

[ Voor 2% gewijzigd door Stiegl op 21-02-2005 09:35 . Reden: typo ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

je zal als je je vader wilt helpen, hem toch over moeten halen. Ik heb altijd Nvidia gehad, maar zoals al meer mensen zeggen: de FX serie is gewoon brak en dus ben ik toen gegaan voor de Radeo 9700 pro.

Dus ik zou zeggen: koop geen kaart of haal je vader over om voor die radeon te gaan.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
...Of laat je vader deze draad lezen en je zoekt er een paar vergelijkende testen bij. Nou, als hij dan nog steeds niet inziet dat je momenteel met een budget < € 100 het beste af bent met een Atikaart. |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

ik heb beide fabrikanten mogen meemaken.. (nVidia, ATi).

Heb een zeer goede solide gevoel gehad bij m'n 9800Pro.. dus qua software zit 't wel goed bij ATi en hardware helemaal.

inquery:
Die kaart van €100,- wat voor soort functie krijgt ie? gaming? 3d editing?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1