[XP] Vast loper bij invoeren van DVD/CD-Rom*

Pagina: 1
Acties:

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:34
Mijn Pc loop heel vaak vast als ik een DVD in DVD Speler of DVD brander doe. Dit gebeurd ook wel met CD's maar dat is in mindere maten. De Pc slaat dan helemaal vast je kan geen cursor meer bewegen.

Ik heb de jumpers van de spelers al geprobeerd een op master en een op secundair gezet en anders om maar hielp ook niet.

Ik draai windows XP met de nieuwste updates/service packs.
System spec.
Intel Pentium 4 3ghz
2x Dane-Elec DDR PC-3200 - 400 MHz 512 MB
DVD brander - NEC 3500
DVD speler - Samsung DVD rom SD-616 (ik had eerst een andere dvd speler er in d8 dat probleem misschien was maar de vastlopers bleven komen).
Moederbord - Asus p4p800 I865PE G-Lan (hier van al de nieuwste drivers gedownoad en de bios laatst nog geflashst maar hielp ook niet)

Alvast bedankt voor de hulp

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier ook zelf op te letten :)

Verder - als je in 'safe mode' opstart- heb je dit probleem dan ook?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zelfde probleem gehad. Moet je het volgende proberen:

1. Eerst naar deze computer gaan en dan bij je dvd speler EJECT/Uitwerpen kiezen
2. Daarna de cdrom er in doen.

Het probleem zit hem in windows. Het is namelijk zo dat als je op het knopje van dvd of cdrom drukt dat de dvd of cd er wel uit komt, maar windows denkt dan dat de cd/dvd er nog wel in zit.

Door eject/uitwerpen te gebruiken los je dit op als workaround. Er was volgens mij ook een patch voor. Ik heb het probleem nu niet meer omdat ik andere pc heb.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het probleem wat jij - The Real Falcon - omschrijft is dat niet meer dat de CD er weigert uit te komen? Volgens mij heeft de TS het over het volledig vastlopen van de PC namelijk :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ken dit probleem wel met lege cd's en branders, sommige mensen/klanten van me hebben dan 2 cd brandprogramma's geinstalleerd en wanneer je er een CD-R in stopt willen beide programma;s opstarten en de drive uitlezen.
Daardoor loopt de pc of de cd brander dan soms vast.

Heb je dus al geprobeerd om autorun uit te zetten, en gekeken of er programma's zijn die de cd/dvd automatisch willen starten?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Of je houdt de Shift key in tijdens het loaden van de CD/DVD, trukje dat dacht ik nog steeds werkt?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

elevator schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:40:
Het probleem wat jij - The Real Falcon - omschrijft is dat niet meer dat de CD er weigert uit te komen? Volgens mij heeft de TS het over het volledig vastlopen van de PC namelijk :)
Nee hoor, de cd komt er dan wel uit, maar als je daarna een andere erin doet dan denkt windows nog steeds dat hij de oude erin heeft zitten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MasterMido
dreeke schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:43:
Ik ken dit probleem wel met lege cd's en branders, sommige mensen/klanten van me hebben dan 2 cd brandprogramma's geinstalleerd en wanneer je er een CD-R in stopt willen beide programma;s opstarten en de drive uitlezen.
Daardoor loopt de pc of de cd brander dan soms vast.

Heb je dus al geprobeerd om autorun uit te zetten, en gekeken of er programma's zijn die de cd/dvd automatisch willen starten?
Ik heb maar 1 brand programma geinstalleerd. En die start niet vanzelf op(Nero)

De Pc slaat vast bij invoeren van dvd/cd maar je kan de dvd speler dan nog wel gewoon los en dicht doen.

Ik had de speler en de brander op een ide kabel zitten. Deze alle twee ook eens los gehad(dat er maar 1 aan de kabel zat) Maar dat hielp ook niet.

Ik heb van intel nog een tooltjegedowload die je chipset zou moeten verbeteren maar dat hielp ook niet.

Ik heb ook al andere ide kabel gebruikt maar deze had zelfde probleem.

Ik zal de bios nog flashen naar de nieuwste versie hopen of dat werkt. Ik zal dat opstarten met schift ook nog wel ff proberen.

Verwijderd

heb dit probleem ook gehad en weet waarschijnlijk de oplossing :)

heb met informatique gemaild en die kwamen met een verhaal waarbij je onder meer het register moest aanpassen en bij werkte die daarna weer perfect :*)

ik zit nu op het werk maar als ik thuis ben zal ik ff kijken of ik die mail nog heb dan post ik hem dit weekend.

want elke keer die vastlopers is echt superirritant 8)7

• MasterMido
o dat zou vet zijn :D PLEASE laat het werken.

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 22:03
Erm.. zie het nergens staan.. maar...
Heb je dit bij beide spelers :? ;)

MW | BF1 Stats

• MasterMido
ja en heb een speler al zelfs eens vervangen. Die speler die ik heb vervangen zit nu in andere Pc en leest gewoon dvd's

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMido op 25-02-2005 13:46 ]

Verwijderd

wacht maar even rustig af. als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of ik die mail nog in outlook heb staan anders heb ik hem mischien nog op papier. dan tik ik hem wel ff uti en mail hem.

als ik hem niet meer heb of je hebt veel haast dan zou ik het probleem voorleggen aan informatique.
zeg dan maar meteen dat je weet dat er iets in de registry veranderd moet worden dan doet ie het als het goed is weer. ik had hetzelfde probleem en nu werkt het weer goed

• MasterMido
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:54:
wacht maar even rustig af. als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of ik die mail nog in outlook heb staan anders heb ik hem mischien nog op papier. dan tik ik hem wel ff uti en mail hem.

als ik hem niet meer heb of je hebt veel haast dan zou ik het probleem voorleggen aan informatique.
zeg dan maar meteen dat je weet dat er iets in de registry veranderd moet worden dan doet ie het als het goed is weer. ik had hetzelfde probleem en nu werkt het weer goed
Heb geen haast ik wacht wel ff tot vanaaf :p

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb ooit es gelijkaardig probleem met dvd-ram fikker gehad, soms hing hij, soms rebootte hij volledig. Bleek driverprobleem te zijn. Misschien iets dergelijks?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MasterMido
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:04:
heb dit probleem ook gehad en weet waarschijnlijk de oplossing :)

heb met informatique gemaild en die kwamen met een verhaal waarbij je onder meer het register moest aanpassen en bij werkte die daarna weer perfect :*)

ik zit nu op het werk maar als ik thuis ben zal ik ff kijken of ik die mail nog heb dan post ik hem dit weekend.

want elke keer die vastlopers is echt superirritant 8)7
Ben je al thuis gekomen :D

Verwijderd

ja sorry ben het hele weekend nog niet thuis geweest ben net thuis en heb net gezocht maar kan het niet vinden :?

dus aan mij heb je ook helemaal niks |:(

maar mail even naar informatique en die helpen je verder

sorry

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 06:19

Wimmel

Hello

Misschien een vreemde opmerking, maar kan het misschien aan je voeding liggen?
Op het moment dat een je cd/dvd erin doet wil je speler opspinnen, misschien kost dit teveel spanning. Een snelle test, haal een van je twee spelers los en kijk wat er dan gebeurt. Als ik naar je specs kijk lijkt het me dat je een redelijke stroomvreter hebt.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• MasterMido
als ik maar 1 speler aan mij Pc heb gekoppelt slaat hij nog vast.

Ik heb een voeding van 450 Watt erin zitten

• MasterMido
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 14:27:
ja sorry ben het hele weekend nog niet thuis geweest ben net thuis en heb net gezocht maar kan het niet vinden :?

dus aan mij heb je ook helemaal niks |:(

maar mail even naar informatique en die helpen je verder

sorry
Het was trouwens gelukt. Moest wel 2 keer mailen eerste figuur zei dat aan de speler lag :S Heb toen nog een keer gestuurd en toen kreeg ik .doc bestand met een aantal mogelijkheden. Ik heb die van het register en het verwijderen van de ide connectoren in appaatbeheer gedaan en toen werkte hij :D

mufc4 hartlijk dank :) kan weer gerust wisselen van cd's ( de rest ook bedankt voor het helpen)

Hier het .doc bestandje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Hardware.
Allereerst valt het aan te raden om de jumper voor de CD/DVD recorder op MASTER (MA) te zetten. De CD/DVD reader kan hier dan bijgezet worden als een SLAVE (SL) device.

Het kan helpen de IDE-kabel te vervangen. Soms worden betere resultaten bereikt met een 80-aderige (conductor 80) IDE-kabel.

Het valt aan te raden om alle ATAPI devices (recorder, dvd player, etc.) te voorzien van een Firmware update. Gebruik uitsluitend Firmwares die uitgegeven worden op de website van de fabrikant, en lees de instructies goed door!

Software.

::: Register :::
Probleem:
Dvd/cd spelers en branders hebben problemen met het herkennen (inlezen) van media, worden totaal niet gezien (herkenning) in Windows, of dat als de lade een aantal keer open en dicht gaat Windows bevriest (vastlopen).

Oorzaak:
Dit komt door Brand- en Backup software. Die maken upper- en/of lower filters aan in het register van Windows.
Dit kan voorkomen bij programma’s zoals Nero (InCD), Direct CD, Clone CD/DVD.

Oplossing:

START -> Uitvoeren -> Regedit -> [OK]

Ga naar: HKEY_LOCAL-MACHINE\SYSTEM\Controlset001\control\class\4D36E965_...

Bij deze sleutel de upperfilters en lowerfilters verwijderen. Deze staan er niet altijd beide in, als er maar 1 van de 2 instaat dit gewoon verwijderen. Vervolgens het systeem opnieuw opstarten.

::: Apparaatbeheer :::
Het kan helpen in het apparaatbeheer (devmgmt.msc) de IDE-kanalen te verwijderen onder ‘IDE ATA/ATAPI-controllers’. Na een herstart worden deze weer geïnstalleerd en zullen alle IDE apparaten opnieuw gedetecteerd worden.
Pagina: 1