[XP] Explorer - detailweergave wordt niet onthouden*

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb sinds het installeren van een nieuwe schijf als vervanger van een defecte een vreemd probleem.

Al sinds jaar en dag gebruik al in de Windows Verkenner de Detailweergave. Tot nu toe gaf hij dan in alle mappen op alle schijven de bestanden in detailweergave aan.

Maar nu doet hij dat niet meer. Ik krijg nu overal grote pictogrammen, en dit is heel irritant.

Ik weet dat je wanneer je een map eenmaal instelt zoals je wil, en vervolgens in Extra \ Mapopties \ Weergave kunt klikken op 'op alle mappen toepassen' om dit standaard in te stellen. Echter dat doet hij dus NIET.

Zodra ik de Windows Verkenner opnieuw open staat alles weer in grote pictogrammen voor mijn neus.

Kent iemand een registerinstelling om deze standaard in detailweergave terug te zetten.

E.P.M. Linsen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je een nieuwe user account aanmaakt - heb je dit probleem dan ook? :)

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ok, stel dat ik een nieuwe user account maak, dan weet ik in welke deel van het register de fout zit.
Maar dan heb ik het probleem nog niet opgelost. Ik wil namelijk wel bij dezelfde useraccount blijven, want anders mag ik een hoop weer opnieuw installeeren, en de PC draaid verder perfect.

Hij is spyware-vrij (voor zover te overzien door Ad-Aware, Spywareblaster, Spybot - Search & Destroy en de Microsoft Anti Spyware tool) en ik heb voor de rest nergens fouten.

Ik ben op zoek naar de registerinstelling om het probleem op te lossen, niet door er met een omweg en een hele hoop gedoe wel te komen. Een nieuwe install zou ook helpen ja, maar dat zoek ik niet.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Probeer dit eens:
Ga in je registry naar
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\BagMRU en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ShellNoRoam\Bags
Verwijder de Keys "BagsMRU" and "Bags".
Windows herstarten

Lees de volgende link om windows voortaan meer map instellingen te kunnen laten onthouden.
http://support.microsoft.com/?kbid=813711

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Helaas werkt die optie ook niet. Ik heb het artikel doorgelezen en alles geprobeerd wat er wordt geopperd. Maar helaas, het is niet de oplossing.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Start de verkenner. Zet deze op detailweergave. Druk de linker Shift in en dubbelklik op het verkenner icoontje (mapje), linksbovenin je scherm. Volgens mij bewaard de verkenner dan de instellingen.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Helaas werkt dit ook niet. Zover ik weet slaat de Verkenner normaal instellingen op wanneer je deze sluit door een dubbelklik op het icoontje linksboven. Maar dit geld alleen voor de schermpositie, en niet voor de instellingen in het programma zelf.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Heb je de shifttoets gebruikt? Bij mij werkt het nl. wel.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb de linker shifttoets gebruikt ja. Nadien heb ik ook nog de rechter geprobeerd, maar hij onthoudt de instellingen enkel per map. Ik kan ze niet instellen als standaard voor allemaal, en dat is waar het om gaat.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Heb je onder "mapopties, weergave" de optie: "De weergave-instellingen voor elke map opslaan" uitgezet. Zo nee, probeer dat dan eens in combinatie met de voorgaande tip.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik dacht dat dit de oplossing was. Maar helaas bleek het achteraf toch niet te werken.

Na de Verkenner opnieuw te hebben gestart was er wel een detailweergave. Maar dit was enkel in de mappen waar ik reeds was geweest. Hij onthoudt de weergave dus PER map, en niet als STANDAARD voor ELKE map.

Dus heeft er iemand nog een idee ??

[ Voor 73% gewijzigd door elinsen op 21-02-2005 09:22 ]

E.P.M. Linsen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elinsen schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:08:
Perfect Hardeschijf. Dat is de oplossing. Ik vraag me alleen af hoe die optie dan ineens aankomt na het bijzetten van een nieuwe harde schijf.
Ik gok dat het ligt aan de al eerder genoemde "teller" van 400 (standaard) aanpassingen, na het toevoegen van je extra HDD is die counter gereset; met als gevolg dat je terug bij de default settings komt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Nog altijd niemand met een idee ?

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik heb nog altijd geen oplossing gevonden.
Subtiel kickje.

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Nog altijd niemand met een idee ?

E.P.M. Linsen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja.

Dat is dat je je HKEY_CURRENT_USER van jouw instellingen naloopt en vergelijkt met die van een andere useraccount waar het wel bij werkt.

Desnoods exporteer je de values uit
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

van de ene naar de andere account.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1