[CSS] menu

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Ik vraag me af of het met CSS only mogelijk is om het volgende te bereiken:

er is een horizontaal menu, waarbij een dropdown zorgt voor het 2e niveau en een 3e uitklapmenu (naar rechts) zorgt voor het 3e niveau.
Is het nu mogelijk om alle uitklapmogelijkheden BINNEN een vaste container te houden?

Dus stel je hebt een div van 770 pixels, dan mag bij het meest rechtse menu-item het 2e en/of 3e niveau NIET uitklappen naar rechts (omdat je dan buiten de container valt).

Waarom deze vraag?
- weinig zin om javascript ervoor te gebruiken (maar alst niet anders kan...)
- bij resolutie 800x600 valt het submenu of subsubmenu buiten beeld.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wil je 2e of 3e niveau wel of niet uitklappen?
Dus 2 opties:
1. niet uitklappen, dus ook niet zichtbaar (gewoon overflow: hidden gebruiken met een vaste container width)
2. wel uitklappen maar binnen de zichtbare container width?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vinzzz243
ehm ja alles moet wel zichtbaar zijn, het menu moet altijd bereikbaar zijn

het mooiste zou zijn dat alle items waarbij het goed gaat gewoon, naar beneden en vervolgens naar rechts uitklappen...en wanneer dit niet meer zou lukken (omdat een hoofditem te ver naar rechts staat) moet het naar links uitklappen...

snap je t idee een beetje :)

[ Voor 63% gewijzigd door Vinzzz243 op 18-02-2005 12:10 ]

Verwijderd

Condities e.d. kun je in CSS niet inbouwen (dus if a > b => links else rechts). Voor het overige staan er genoeg voorbeelden op internet lijkt me.

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 15:32
Net zoals bij bijv: windows, als je onder in beeld je rechter muisknop gebruikt dan klapt het menu naar boven uit, maar zodra er onder genoeg ruimte is dan klapt die naar beneden uit.

Maar volgens mij kan je dit niet met css doen. Ik weet niet precies wat voor een menu je hebt. Maar wat je misschien nog kan proberen om de laatste apart te definiëren. Bij de laatste laat je hem altijd naar links uitklappen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

^^ Dat zou een mooie oplossing zijn binnen CSS.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:22:
Condities e.d. kun je in CSS niet inbouwen (dus if a > b => links else rechts). Voor het overige staan er genoeg voorbeelden op internet lijkt me.
Ook niet met expressions ? (dan wel IE-only ;))

Maar ik zou het zelf met JS doen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Met expressions, HTCs of XBL moet het wel mogelijk zijn.

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 10:48
Gewoon voor de elementen die er buiten zouden vallen zo instellen dat ze naar links moeten openen. Dan ben je toch in 1 keer klaar?

Als je dan op een hoge resolutie surft, vallen de submenu's ook gewoon onder de 1e niveau balk, wat eigenlijk wel zo netjes is. Anders vallen de rechtse items buiten de eigenlijke site, dat zie er raar uit...

• Vinzzz243
Dirtbiter schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:28:
Gewoon voor de elementen die er buiten zouden vallen zo instellen dat ze naar links moeten openen. Dan ben je toch in 1 keer klaar?

Als je dan op een hoge resolutie surft, vallen de submenu's ook gewoon onder de 1e niveau balk, wat eigenlijk wel zo netjes is. Anders vallen de rechtse items buiten de eigenlijke site, dat zie er raar uit...
en hoe had je dit in gedachte dan?

Verwijderd

Ook niet met expressions ? (dan wel IE-only ;))

Maar ik zou het zelf met JS doen :)
Is een CSS expressie geen JS ?
Pagina: 1