[XP] Hoe verwijder je die irritante i uit het bootscherm?*

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
En ga daar maar eens naar zoeken op tweakers.
Ik moet toegeven,ik ben dyslectisch en zoeken op keywords is voor mij echt verschrikkelijk.
Sinds servicepack 2 heb ik bij het opstarten een lelijk zwart scherm met onderaan een aantal iiiii tekens en die balk wordt steeds groter,is er een manier om dat weg te halen ???

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Het zouden eigenlijk █ moeten zijn maar door je videokaart in Ascii/Ansi mode worden ze weergegeven als i.

Verwijderd

Die i-tjes duiden op een hardware initialisatie probleem. M.a.W zoek even in apparaatbeheer op of daar geen rare dingen staan, driver problemen enzo.

P.S. Ik neem aan dat het niet om í-tjes gaat (met accent dus), die zijn namelijk van de functie "slaapstand" ;)
Reinier schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:47:
Doe eens een screenshot? Kan me hier niets bij voorstellen.
Wordt een beetje moeilijk zonder dat windows al gestart is :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 11:52 ]

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:49:
Die i-tjes duiden op een hardware initialisatie probleem. M.a.W zoek even in apparaatbeheer op of daar geen rare dingen staan, driver problemen enzo.

P.S. Ik neem aan dat het niet om í-tjes gaat (met accent dus), die zijn namelijk van de functie "slaapstand" ;)

[...]

Wordt een beetje moeilijk zonder dat windows al gestart is :)
precies...
Het gebeurt als volgt:
Windows start op,je krijgt heel even het menu te zien om eventueel in recovery mode op te starten.
Scherm wordt zwart.
Dat krijg je de iii met accent (het worden er steeds meer) als een soort laadbalkje.
Daarna komt het zwarte scherm met daarop de echte laadbalk van XP
Daarna het blauwe scherm met uw instellingen worden geladen.
In hardware beheer staan geen vraagtekens.
Slaapstand staat UIT.
Het is geen ramp verder..maar het staat gewoon wat lelijk,vooral als het er nooit is geweest...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is toch het gewone bootscherm van winXP? Onder win2k heb je balkjes en onder XP zijn dat ííís geworden. Lijkt me verder geen probleem toch?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

dat is de het blokje (cp437) maar dan in de "hollandse" codepage (cp850)?
pech denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door PipoDeClown op 18-02-2005 12:08 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Dat zijn geen I's geworden het zijn nog steeds de blokjes die ik hierboven posten, probleem is alleen dat bij standby-mode de ascii mode niet lekker wordt aangesproken. Sommige brakke videokaarten hebben 't al meteen bij het opstarten dat het er vaag uitziet.

Ik ga er vanuit dat het wel ergens een instelling is in de bios (staat shadowing aan?)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:04:
Dit is toch het gewone bootscherm van winXP? Onder win2k heb je balkjes en onder XP zijn dat ííís geworden. Lijkt me verder geen probleem toch?
Het is inderdaad onderdeel van je bootscherm, maar ik zie ze eigenlijk nooit, aangezien windows er heel snel doorheen schiet en dan het normale bootscherm laat zien. Als er iets niet goed gaat met booten (en Windows erg lang blijft hangen) dan zie je de I-tjes wel ;)

@Nick39: Ik denk toch dat je even zoveel mogelijk randapparaten moet afkoppelen, en moet proberen je drivers van je mobo,videokaart etc, te updaten.

• Nick39
  • Niet online
Terw_Dan schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:04:
Misschien ben ik een muggezifter..het was er gewoon eerst niet..het is gewoon lelijk..okay het is er 5 seconden..maar het is net als een kras op je raam,de een ergert er zich mateloos aan,de ander zegt,tis maar een krasje,dan kijk je iets verderop door het raam... ik wilde gewoon weten of ik er vanaf kon..

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Nick39 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:02:
[...]

precies...
Het gebeurt als volgt:
Windows start op,je krijgt heel even het menu te zien om eventueel in recovery mode op te starten.
Scherm wordt zwart.
Dat krijg je de iii met accent (het worden er steeds meer) als een soort laadbalkje.
Daarna komt het zwarte scherm met daarop de echte laadbalk van XP
Daarna het blauwe scherm met uw instellingen worden geladen.
In hardware beheer staan geen vraagtekens.
Slaapstand staat UIT.
Het is geen ramp verder..maar het staat gewoon wat lelijk,vooral als het er nooit is geweest...
Hm, ik weet wat je bedoelt...en ik dacht dat dat met de slaapstand te maken had 8)7, blijkbaar niet dus...:?

Heeft het niet iets met een langzame computer te maken? Dat ie het windows loading-logo moet laden? :Y)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is heel normaal hoor dat hij dat doet, echter zijn er computers die heel snel doorheen gaan zodat je het amper ziet (misschien dat jou installatie iets veroudert is o.i.d. en dat hij daardoor langer bezig is).
Ik denk dat je er nix aan moet doen, waarschijnlijk maak je meer stuk dan goed is.
En zo erg is die 5 sec. toch ook niet, tenzij je de computer om de 10 min opnieuw opstart...
Gewoon lekker laten zitten dus.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

De oplossing is mischien om geen Boot venster weer te geven. Dan komen die IIIII's ook niet geloof ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je moet het bestandje bootfont.bin in de opstartpartitie hebben staan :) Heb je dat niet, dan krijg je de iii's.

• Nick39
  • Niet online
DannyVersluis schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:16:
Dit is heel normaal hoor dat hij dat doet, echter zijn er computers die heel snel doorheen gaan zodat je het amper ziet (misschien dat jou installatie iets veroudert is o.i.d. en dat hij daardoor langer bezig is).
Ik denk dat je er nix aan moet doen, waarschijnlijk maak je meer stuk dan goed is.
En zo erg is die 5 sec. toch ook niet, tenzij je de computer om de 10 min opnieuw opstart...
Gewoon lekker laten zitten dus.
De installatie is inderdaad al wat ouder.. ik probeer de boel te optimaliseren maar ik vrees dat ik tegen een nieuwe install aanzit.
Er komen steeds meer probleempjes.. zo kan ik zelf het netwerk niet meer in..ik zie alle pc's in mijn netwerk,zowel XP als win98 pc's maar als ik ze probeer te benaderen zegt windows dat de betreffende pc geen aanvragen accepteert van buitenaf,er staan geen firewalls tussen,de pc's kunnen wel mijn pc in,maar ik kom niet meer de andere pc's in terwijl ik administrator ben,maar zoeken is voor mij een ramp en als ik een nieuw topic open zal een moderator denk ik wel zeggen,dat staat er al..
Dus vrees ik dat ik echt alles opnieuw moet gaan doen
@BalusC dat bestand staat er.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2005 12:25 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-03 22:15

NBK

Weercam-Avatar

TS bedoeld waarschijnlijk dit scherm (klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://www.nbkonline.nl/Temp/WinXP_itjes_tn.JPG
Ja, dit voorbeeld is van de slaapstand, maar dat is omdat me laptop altijd in slaapstand staat en op me vaste PC krijg ik dit hele scherm niet te zien omdat het te snel gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door NBK op 27-06-2006 16:21 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
BalusC, ik heb hier geen bootfont.bin en heb toch mooie blokjes ipv iiii'tjes.
Volgens mij ligt het idd gewoon aan welke codepage je ingesteld staan hebt.
(Belgisch dus hier :) )

• Nick39
  • Niet online
NBK schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:31:
TS bedoeld waarschijnlijk dit scherm (klikbaar)
[afbeelding]
Ja, dit voorbeeld is van de slaapstand, maar dat is omdat me laptop altijd in slaapstand staat en op me vaste PC krijg ik dit hele scherm niet te zien omdat het te snel gaat.
het is inderdaad dit scherm,echter zonder de tekst er boven en er onder,dus alleen de iii..slaapstand is zoals gezegd uit.

• Webxorcist
  • Laatst online: 12-11-2024
Terw_Dan schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:19:
[...]

Dan installeer je windows 2000, dan ben je er iig vanaf.
Voor zover ik weet heeft XP altijd ííííí bij het opstarten.
Hehe, dan heb jij het ook verkeerd staan (waar het ook aan ligt)..
Bij mijn pc's zijn het toch echt keurige blokjes. Heel soms kom ik bij een klant nog wel eens een pc tegen met de iiiiiiitjes. Maar dat is echt zelden...

Real men use Linux

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
ga naar 'run', tik hier msconfig in. Vink hier 'disable bootgui' uit, en klaar ben je. (ps geen idee welke naam er precies gebruikt wordt. Gebruik geen XP thuis)

| I've got permission to color outside the lines |

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fire69 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:40:
BalusC, ik heb hier geen bootfont.bin en heb toch mooie blokjes ipv iiii'tjes.
Volgens mij ligt het idd gewoon aan welke codepage je ingesteld staan hebt.
(Belgisch dus hier :) )
Terw_Dan schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:04:
vaag, tot nu toe heb ik op iedere XP bak dit gezien. Nou zie ik ook meer 2k bakken dan XP maar goed.
Wazig dan. Ik heb hier XP met mooie bootblokjes. Als ik bootfont.bin verwijder/hernoem, dan krijg ik de ííí,tjes. Datzelfde geldt voor 2K die ik op mijn laptop heb draaien. Kennelijk hangt het af van een combinatie van bepaalde instellingen?

bootfont.bin is overigens een hidden bestand, je zult deze niet direct zien in een standaard verkennersetup.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 18-02-2005 13:11 ]

• Nick39
  • Niet online
Joep schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:09:
ga naar 'run', tik hier msconfig in. Vink hier 'disable bootgui' uit, en klaar ben je. (ps geen idee welke naam er precies gebruikt wordt. Gebruik geen XP thuis)
onder boot.ini /nobootgui staat al uit.
@emos..knap van windows om dat met een AMD te vinden...
Ik ga eerst wel verder met het zoeken van mijn netwerk probleem....

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 18-02-2005 13:19 ]

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb een soortgelijk probleem.

Na het installeren van Service Pack 2 voor Windows XP is ook mijn bootscreen veranderd.

Ik ben in het bezit van Windows XP Proffesional

Na het installeren van SP2 is het woord "Proffesional" van het bootscherm verwijderd, er staat nu alleen nog "Windows XP"

Iemand een idee?

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:43
BalusC schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:11:
[...]

[...]

Wazig dan. Ik heb hier XP met mooie bootblokjes. Als ik bootfont.bin verwijder/hernoem, dan krijg ik de ííí,tjes. Datzelfde geldt voor 2K die ik op mijn laptop heb draaien. Kennelijk hangt het af van een combinatie van bepaalde instellingen?

bootfont.bin is overigens een hidden bestand, je zult deze niet direct zien in een standaard verkennersetup.
In welke directory heb je bootfont.bin staan? Ik heb hem namelijk alleen in I386 (installatie map van XP) staan.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
NeonRacer schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:21:
Ik heb een soortgelijk probleem.

Na het installeren van Service Pack 2 voor Windows XP is ook mijn bootscreen veranderd.

Ik ben in het bezit van Windows XP Proffesional

Na het installeren van SP2 is het woord "Proffesional" van het bootscherm verwijderd, er staat nu alleen nog "Windows XP"

Iemand een idee?
Is bij elke xp installatie, ook bij home..

| I've got permission to color outside the lines |

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Is hier ook een reden voor, of is het gewoon een bug?

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
NeonRacer schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:12:
Is hier ook een reden voor, of is het gewoon een bug?
Ik kan me niet voorstellen dat het bootscherm per ongeluk veranderd is. Lijkt me iets wat bewust door MS gedaan is. Waarschijnlijk om het verschil tussen de 2 varianten wat minder te benadrukken. Net als de copyright notice in het bootscherm die veranderd is na het installeren.

Overgens heb ik nog nooit anders gezien dan die í-tjes bij het starten van Windows. Tenzij de PC zo snel start dat er niets te zien valt natuurlijk. ;) Ik zal eens kijken of ik het met die bootfont.bin ofzo weg kan krijgen. Als ik resultaat boek post ik wel even.

• Eric
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 09:51
Wat mij in ieder geval in de loop der tijd is opgevallen dat je die ííí-tjes voornamelijk ziet op een Nederlandstalige Windows XP, en niet op een Engelstalige. De screenshot op het vorige scherm is ook van een Nederlandstalige Windows, dus dat zou misschien de reden zijn dat de ene het wel ziet en de ander niet...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

bartwilgenhof schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:29:
In welke directory heb je bootfont.bin staan? Ik heb hem namelijk alleen in I386 (installatie map van XP) staan.
In de root van de opstartpartitie, als hidden bestand :) Stel, Windows staat op C:\Windows, dan staat bootfont.bin op C:\.

• BartW
BalusC schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:20:
[...]

In de root van de opstartpartitie, als hidden bestand :) Stel, Windows staat op C:\Windows, dan staat bootfont.bin op C:\.
Zou je je bootfont.bin even als download neer kunnen zetten, heb net namelijk de bootfont uit de XP installatie map (NL) erover heen gekopieërd en haalt niks uit.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 22:48
Ik heb even alle onzin verwijderd in dit topic, denken jullie hier de volgende keer aan? Ook heb ik even de titel van het topic aangepast zodat xp aan het begin van de titel staat.

[ Voor 3% gewijzigd door leon1e op 18-02-2005 18:05 ]

• Nick39
  • Niet online
leon1e schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:05:
Ik heb even alle onzin verwijderd in dit topic, denken jullie hier de volgende keer aan? Ook heb ik even de titel van het topic aangepast zodat xp aan het begin van de titel staat.
Sorry ik had dat niet in de faq gelezen (XP vooraan) zou het wat uithalen om de juiste codetabel te laden in de autoexec of zo ?
Zo te zien laadt xp die niet eens.. ik heb ondertussen wel een ander topic op GOT gevonden maar ook daar kwam men er niet uit.
Vroeger nam je een welgeplaatste CLS in je autoexec.bat en voila,scherm schoon...
Dus hoe stel ik de juiste code tabel in..en waar...

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 11:17
Super_Freak schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:33:
Wat mij in ieder geval in de loop der tijd is opgevallen dat je die ííí-tjes voornamelijk ziet op een Nederlandstalige Windows XP, en niet op een Engelstalige. De screenshot op het vorige scherm is ook van een Nederlandstalige Windows, dus dat zou misschien de reden zijn dat de ene het wel ziet en de ander niet...
Hmmm, grappig dat je dat zegt, want ik realiseerde me net dat mijn schoonvader ook 'last' heeft van die i'tjes, en ik dus niet.
Maar hij heeft inderdaad de Nederlands versie, en ik de Engelse.
Dus waarschijnlijk zit er gewoon een bugje in de Nederlandse SP2.

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-04 13:08
Let erop dat bootfont.bin (zoals BalusC al zei, een soort fontje is voor het bootscherm, dus dat geeft een blokje ipv ì) wel de kenmerken RHSA moet hebben, anders herkent de ntldr het bestand niet als systeembestand. Readonly Hidden System Archive. Te zetten via dosbox mbv attrib (C:\ attrib +H bootfont.bin)

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-04 21:05

MrDrako

nep ict'er

It's not a bug, It's a feature!

Verwijderd

Even mijn ervaringen.

Met Nederlandse XP pro versie _altijd_ i'tjes gehad.
Met de Engelse versie nog nooit.

• Nick39
  • Niet online
La_Pazz schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:06:
Let erop dat bootfont.bin (zoals BalusC al zei, een soort fontje is voor het bootscherm, dus dat geeft een blokje ipv ì) wel de kenmerken RHSA moet hebben, anders herkent de ntldr het bestand niet als systeembestand. Readonly Hidden System Archive. Te zetten via dosbox mbv attrib (C:\ attrib +H bootfont.bin)
staat het,en stond het,maakt niets uit (met total commander gaat het iets makkelijker.. attributen wijzigen)
Overigens,als je een search doet ,ja zelfs ik met mijn dyslectie kan dat,op Google dan vind je terug dat bootfont.bin niets te maken heeft met een font lettertype om te booten,maar dat je er bootable cd's mee kan maken...

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 19-02-2005 11:11 ]

Verwijderd

Hier net getest bij een nieuwe NL XP installatie en als ik bootfont.bin hernoem of verwijder dan heb ik geen iiiii balk maar de normale blokjes die je ook bij de engelse xp ziet.

• BartW
Heb het ook even getest en het werkt perfect. Bedankt.

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:10:
Hier net getest bij een nieuwe NL XP installatie en als ik bootfont.bin hernoem of verwijder dan heb ik geen iiiii balk maar de normale blokjes die je ook bij de engelse xp ziet.
Okay, dus.. eerst moet bootfont er staan, nu weer niet, ik ga renamen :p

Wow.. 't zijn behoorlijke blokken zelfs..maar ziet er 100 % beter uit.. bedankt !

Gokkie.. als je dat bij de engelse doet krijg je vast de I ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Nick39 op 20-02-2005 18:02 ]

Pagina: 1