[Domein verhuizen] Huidige registrar doet moeilijk

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
Op dit moment heb ik .org domein bij een nederlandse registrar (deheeg), maar nu wil ik deze verhuizen. Ik heb al een andere (amerikaanse) registrar (hostexcellence) gevonden, en de account is al aangemaakt. het enige wat nu nog moet gebeuren is dat het domein word overgezet van mijn nederlandse provider naar de amerikaanse provider, maar hier gaat het fout.

Hostexcellence zegt dat DeHeeg de DNS van het domein moet wijzigen. Op dit moment staat het domein op Name Server:NS.EATSERVER.NL & NS2.EATSERVER.NL. Dit moet worden: ns1.hostexcellence.com (69.49.226.6)& ns2.hostexcellence.com (69.49.227.6). HostExcellence kan dit niet doen, dit is iets wat DeHeeg moet doen.

Nee, zegt DeHeeg, dit doen wij niet. Uw nieuwe provider moet bij ons een verzoek tot verhuizing indienen en pas DAN kan het domein worden overgezet. vervolgens geven ze me een af andere "auth" (???) code waarmee Hostexcellence het domein zou kunnen verhuizen.

Dan komt hostexcellence weer en die zegt geen idee te hebben waar DeHeeg het over heeft. Ze hoeven alleen maar even de DNS instellingen aan te passen en dan is het verder goed.

Vervolgens zegt DeHeeg weer dat hostexcellence in dit geval moet uw nieuwe aanbieder een zgn transfer doen, het domein komt dan in zijn beheer waarna hij de nameserver naar wens kan invullen.

Ga hier weer terug naar stap 1. Ik wordt hier een beetje gek van eigenlijk. Ik heb zelf niet zo veel ervaring met domein transfers en ik had eerlijk gezegd verwacht dat zo iets een weekje zou duren, geen maanden.

Wellicht kan iemand hier mij vertellen wat er nu precies hoort te gebeuren en door wie.. wat kan ik nu doen om de boel te versnellen?

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gaat het om een .org-domein? Daarvoor is een authorisatiecode nodig eer je een transfer kunt doen. Maar je wilt blijkbaar dat je domain administratief nog bij DeHeeg blijft? Dan moet je ze dat duidelijk maken: je wilt hen betalen voor het domein maar de daadwerkelijke nameserving bij hostexcellence doen.
Waarom wil je niet dat hostexcellence je domein overneemt? Krijg je een factuur ipv twee.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

[edit] ff te snel gelezen, dacht dat het om een .nl ging.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 11:01 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo te lezen heeft Deheeg gelijk: het lijkt er sterk op dat jij nl. een hostingpakket hebt gekocht bij dat amerikaanse bedrijf ZONDER je domeinnaam te verhuizen.
Waarom zouden ze anders om de DNS aan te passen verwijzen naar Deheeg?

Mijn advies is daarom, dien alsnog een transferrequest in voor je domeinnaam bij je nwe. host, en die moeten het dan verder met Deheeg regelen, en zorgen dat het gekoppeld wordt aan je hostingpakket dat kennelijk al werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door 3dfx op 18-02-2005 11:03 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
De nieuwe hoster kan gewoon je domein verhuizen. als hun een verhuisverzoek indienen. De huidige registrant krijgt dan een email waarin deze verhuizing gemeld wordt.
Na een week (ofzo) gaat de verhuizing door, tenzij de registrant (=eigenaar) gereageerd heeft op de email en het verzoek geweigerd heeft. Bij een .org heb je ook nog een AUTH ID nodig, om daarmee je positie te bevesitgen dat je ook daadwerkelijk eigenaar bent. Deze AUTH-ID kun je bij je huidige registrar opvragen.

Uiteraard kan DEHEEG de DNS omzetten, alleen heb je dan zoals genoemd met 2 bedrijven te maken: DEHEEG blijft de registrar (of hun boer waar hun dat weer doen) en de nieuwe hoster doet de hosting.

Kortom: Nieuwe hoster moet een verzoek indienen tot verhuizen, de eigenaar (jij) zal dat moeten goedkeuren, en probleem opgelost. Als je zelf geen eigenaar bent maar deheeg dat is van je domein, tja, dan ben je overgeleverd aan de goedheid van deheeg, en heb je zelf geen rechten. (domein is immers dan NIET van jouw)

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Topicstarter
CyBeR schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:58:
Gaat het om een .org-domein? Daarvoor is een authorisatiecode nodig eer je een transfer kunt doen. Maar je wilt blijkbaar dat je domain administratief nog bij DeHeeg blijft? Dan moet je ze dat duidelijk maken: je wilt hen betalen voor het domein maar de daadwerkelijke nameserving bij hostexcellence doen.
Waarom wil je niet dat hostexcellence je domein overneemt? Krijg je een factuur ipv twee.
Cyber: ik wil dat het domein wordt overgezet naar host excellence, en weg gaat bij DeHeeg. Ik wil dus helemaal weg bij de heeg, ook administratief. Echt een verhuizing dus.

Iedereen: dank voor jullie reacties. ik ga het opnemen met mijn nieuwe registrar. Het is mij nu in iedergeval een stuk duidelijker. Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Stuff op 18-02-2005 11:12 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Als je echt weg wilt zal er iets anders moeten gebeuren dan enkel een Name Server veranderen. De vraag is overigens waarom je naar host excellence zou willen gaan... Maargoed, ik neem aan dat je over die keus goed nagedacht heb.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zeg dan duidelijk tegen hostexellence dat je een transfer wil doen. Let er wel op dat dat waarschijnlijk meer gaat kosten.
Pagina: 1