Toon posts:

[IIS5] Verplaatsen websites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IIS5 vraagstuk,

Ik heb een server waar pakweg 20 websites op draaien. Probleem is echter dat al deze websites verplaatst moeten worden naar een nieuwe machine. Beide machine's draaien op IIS5. Dat is volgens mij een nadeel aangezien ik bij het zoeken op internet veel informatie heb gevonden over het im en -exporteren van IIS6 websites maar nauwelijks over IIS5 websites. Weet iemand een makkelijke manier om de websites te verplaatsen? Een mogelijkheid is natuurlijk alle websites opnieuw met de hand aan te maken en te configureren. Dit lijkt me onnnodige veel werk en er is vast een makkelijkere manier voor.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dirk

edit: ik zie nu pas dat mijn topic titel nog niet helemaal compleet. excuses daarvoor. misschien kan een mod dat even aanpassen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 10:39 . Reden: topic titel ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:35:
[...]

edit: ik zie nu pas dat mijn topic titel nog niet helemaal compleet. excuses daarvoor. misschien kan een mod dat even aanpassen.
offtopic:
Dat kun je het beste via een TR aanvragen. Daarnaast waarderen we een tip voor een topictitel altijd wel; tenslotte is het niet mijn taak om voor iedereen mooie topictitels te verzinnen ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Je kan zowieso de mappen kopieren naar de andere server, dan is het verder alleen een kwestie van rechten instellen, applicaties aanmaken (in het geval van asp.net) en eventueel wat host headers etc. Dat is voor 20 websites nou ook weer niet zoveel werk.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Topic titel suggestie: [IIS5] Verplaatsen websites

Ik heb de sites nog even geteld het zijn er 38 in totaal. Elke website heeft een aantal virtual directory's, indexing server instellingen, custom errors, custom default documents, apparte beheer applicaties binnen de site etc etc. Best veel werk dus om dat allemaal voor al die sites handmatig in te stellen. Liever lui dan moe zullen we maar zeggen. Daarbij loop je natuurlijk de kans dat je net even iets fout aanklikt bij al dat klikken. De voorkeur gaat dus uit naar een andere methode.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Volgens mij wil hij niet migreren van IIS 5.0 naar IIS 6.0 maar gewoon de zud verplaatsen naar een andere IIS 5.0 webserver.

is dit wat?:
In the %systemroot%\system32\inetsrv directory there is a program called "iissync". This program will transfer over all your IIS settings to the new computer, including certificates, virtual domains, and for the most part, everything you need. Just open a dos prompt, and run "iissync \\newcomputername" and wait a bit.

[ Voor 23% gewijzigd door stp_4 op 18-02-2005 11:21 ]

stp - PSN ID: stp_4

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:53
Je hebt gelijk. Nou ja, misschien dat er nog wat nuttigs bij staat.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd het probleem, er is genoeg informatie te vinden over migreren en het opslaan van sites naar/van IIS 6. Maar ik ben bang dat het bij IIS5 moeilijker word. Toch kan ik me niet voorstellen dat er geen handige manier voor is.

• stp_4
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:32:
Dat is idd het probleem, er is genoeg informatie te vinden over migreren en het opslaan van sites naar/van IIS 6. Maar ik ben bang dat het bij IIS5 moeilijker word. Toch kan ik me niet voorstellen dat er geen handige manier voor is.
Heb je al gekeken naar de oplossing die ik hiervoor gepost heb? Ik weet niet of het werkt maar het is volgens mij precies wat je wilt.

[ Voor 8% gewijzigd door stp_4 op 18-02-2005 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb er naar gekeken, er word alleen gesproken over de IIS6 migration tool die dus alleen bedoeld is voor IIS6. Ik heb echter wel ook een IIS5 migration wizard gevonden waar ik eens mee aan de slag ga.

http://www.microsoft.com/...is_migration_wizard-o.asp

• stp_4
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:03:
Ja ik heb er naar gekeken, er word alleen gesproken over de IIS6 migration tool die dus alleen bedoeld is voor IIS6. Ik heb echter wel ook een IIS5 migration wizard gevonden waar ik eens mee aan de slag ga.

http://www.microsoft.com/...is_migration_wizard-o.asp
Uhh...hallo? kijk je er nu over heen? Nog een keer dan maar:
is dit wat?:
In the %systemroot%\system32\inetsrv directory there is a program called "iissync". This program will transfer over all your IIS settings to the new computer, including certificates, virtual domains, and for the most part, everything you need. Just open a dos prompt, and run "iissync \\newcomputername" and wait a bit.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus ik heb er idd over heen gelezen. IISsync zou een optie kunnen zijn. Echter lijkt het me gunstiger om bovenstaande migratie wizard te gebruiken. Het is namelijk zo dat deze niet alleen de settings maar tevens de daadwerkelijke mappen met content meekopieert. Bij het paren van de servers gaat het echter al mis. Zodra ik het ip adres opgeef aan de wizard kan hij de source server niet detecteren. Ik heb inmiddels er al voor gezorgt dat er anoniem toegang verschaft word en dat directory browsing toegstaan is maar helaas zonder succes.

Iemand dezelfde ervaring gehad?
Pagina: 1