Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PSU] Computer geassembleerd > Vonk in voeding na 3 sec.

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 21:56
Ik heb gisteravond een computer moeten assembleren in een Sweex kast met 300 Watt voeding. Ik weet dat het geen goede kwaliteit is, de computer is niet voor mij. Ik heb dus de computer aangesloten, alles nog even nagekeken of het goed was aangesloten, en dan de computer aanzetten. Ik kijk nog even naar de FAN's of ze wel draaien, en plotseling zie ik een vonk uit de voeding komen. Ik heb snel de stroom eraf gehaald vervolgens. Door oorzaak is bij mij nu een groot vraagteken. Ik denk dat het door de voeding zelf kokmt, maar aan de andere kant is dat wel wat raar (levensduur van 3 seconden). Dan moet er wel iets goed fout zitten in die voeding. Of is het systeem te zwaar?

Ik heb alles nog een paar keer nagekeken, en heb het (volgens mij, kan het nooit zeker weten) hetzelfde aangesloten als anders.

De specificaties:
- Sweex CX4 Miditower ATX (300 Watt)
- Asus A7V8X-x
- AMD Sempron 2300+ (boxed)
- Kingston ValueRam 512 MB PC3200 (CL3)
- Maxtor 80 GB ATA133
- nVidia TNT 16 MB AGP (in die richting)
- Hitachi DVD-Speler & AOpen 52x32x52 CD-RW
- Floppy Drive
- Netgear draadloos netwerkkaartje

Waarschijnlijk kunnen jullie dit ook niet zeker weten, maar zou de kans groot zijn dat het een misfabricage was? :X

[ Voor 5% gewijzigd door Schelte op 18-02-2005 10:28 ]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Snijkoek

Metal up your ass

Als er direct een vonk uit is gekomen zou ik hem gaan ruilen. Lijkt me niet normaal, ook niet als de voeding nu nog werkt. Blijkbaar zit er toch iets niet helemaal lekker en ik zou het niet meer vertrouwen.

• Schelte
Snijkoek schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:36:
Als er direct een vonk uit is gekomen zou ik hem gaan ruilen. Lijkt me niet normaal, ook niet als de voeding nu nog werkt. Blijkbaar zit er toch iets niet helemaal lekker en ik zou het niet meer vertrouwen.
Ik zal hem vanmiddag wel even gaan ruilen ja. Ik weet niet of de voeding nu niet werkt, probeer het liever niet meer. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zo spoedig mogelijk mee terug naar de winkel, en het liefst een iets zwaardere voeding mee terug als dat mogelijk is. Want een beetje extra power is voor dit systeem fijn (niet noodzakelijk)

Verwijderd

Hahahha zeker je moederbord zonder risers bevestigd :P

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:25

Snijkoek

Metal up your ass

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:21:
Heb ik een keer gezien dat iemand dat gedaan had. Systeem heeft nog een half jaar gewerkt ook :?
In ieder geval stond het moederbord helemaal krom en hing de videokaart er half uit. Maar hij deed het wel :X

[ Voor 0% gewijzigd door Snijkoek op 18-02-2005 11:38 . Reden: Een half jaar gewerkt, daarna echt stuk >:) ]

• Schelte
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:21:
Afstandbusjes zitten er wel degelijk in.. :)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

AirX

Tweak Guru

Zie mijn post "passief gekoelde voeding' over PSU mod tips ;). Als er garantie op zit zou ik hem echter ruilen :)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik heb ook een keer een voeding binnen één dag teruggezonden... Hij deed het wel, maar toen ik toevallig achter de achterfan van de voeding keek zag ik de behuizing van een condensator liggen (geknald).Teruggestuurd en met veel verontschuldigingen (het was al de tweede brakke voeding die ik van dat bedrijf kreeg) gratis een (dan wel gebruikt , maar) beter type voeding gekregen :9.

Terugsturen lijkt me de beste optie. Misschien kan je met een andere voeding het systeem wel even testen...

U vraagt, wij antwoorden.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

jah, kdenk dat die voedinkjes uit het lagere segment niet zo capabel zijn als ze aangeven, maar als je het verbruik van het systeem HIER uitrekent:
zou die het net moeten trekken.
het lijkt me gewoon een hardwarematig foutje, rma-en die hap.

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

uberotto2086 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:55:
[...]
maar als je het verbruik van het systeem HIER uitrekent:
[...]
Btje prut uitreken dinges: Mijn servert kan die helemaal niet uitrekenen:
- Xeons staan er niet in (en dual kan ook niet)
- 4 geheugenrepen kan niet (3x is max)
- 120mm fans bestaan niet in dat lijstje

Maar goed, ik heb dan ook een systeempje wat "iets afwijkt van normaal" :P (zie sig).

Als die voeding een Swwex is, dan snap ik helemaal waarom het fout gaat. Die kunnen een geen redelijk zwaar belast systeem aan. Wanneer je info wilt over welke voeding je nodig hebt, of we hoe zwaar die moet zijn: Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

Tip: Koop een merkvoeding, en die hoeven niet perse duur te zijn. Een goede voeding is iets waar je imo NIET op moet bezuinigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:08 ]

• zerok
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 23:45

zerok

geen

Wel gecontroleert of de voeding op 230v stond en niet op 110v ?

"never argue with idiots they drag you down to their level and beat you with experience" dilbert

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zerok schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:05:
Als je de voeding op 110 volt zet doet hij wel meer als een vonk geven. Flinke brandgeur en een knal denk.. :)

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
gewoon terug gegaan... de winkelier is verplicht om een degelijk product af te leveren....

Verwijderd

Slitch schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:51:
gewoon terug gegaan... de winkelier is verplicht om een degelijk product af te leveren....
heb je het topic wel gelezen ipv. alleen de title? hij heeft zijn hele voeding omgebouwd!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:27:
[...]

heb je het topic wel gelezen ipv. alleen de title? hij heeft zijn hele voeding omgebouwd!
Moet je ff opnieuw het topic lezen :P

Maareuh, die Sweex voedingen....tja... ik zou het zelf geen voeding meer durven te noemen. Zo goed vind ik ze ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Schelte
zerok schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:05:
Ja, hij stond keurig op 230v, dat controleer ik altijd nadat ik per ongeluk op school eens een computer probeerde op te starten die op 110v stond.. Zoals Metal al zei krijg je dan een knal en een heerlijke geur..

Ik heb onlangs de kast teruggebracht. De winkelier wilde graag even kijken of ík misschien ook iets fout had gedaan. Zo niet, dan krijg ik gewoon een nieuwe voeding waarschijnlijk (of kast), zo ja, idem waarschijnlijk. Ik wacht af..

[ Voor 9% gewijzigd door Schelte op 18-02-2005 20:39 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:07:
[...]
Btje prut uitreken dinges: Mijn servert kan die helemaal niet uitrekenen:
- Xeons staan er niet in (en dual kan ook niet)
- 4 geheugenrepen kan niet (3x is max)
- 120mm fans bestaan niet in dat lijstje
aldus [/turbo-overdrive-mierneauq-mode]
een Echte tweakert weet zelf alle specifieke wattages van ze eigen rig :P
Metal schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:11:
[...]

Als je de voeding op 110 volt zet doet hij wel meer als een vonk geven. Flinke brandgeur en een knal denk.. :)
nee heur, dan krijg je een slordige kernexplosie met die kwaliteit voeding :P

Verder zou k als ik jouw was gewoon een maandje sparen voor een Echte voeding... :/

[ Voor 6% gewijzigd door Egg op 19-02-2005 01:39 ]

MSI GX660R for the win!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

nee heur, dan krijg je een slordige kernexplosie met die kwaliteit voeding :P

Verder zou k als ik jouw was gewoon een maandje sparen voor een Echte voeding... :/
Niet-regelbare rookmachine :+ ...

[CM] Flightcase Mod

Pagina: 1