Offline een Online XMl bestand wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137465

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een programma gemaakt die gegevens uit Paradox database wegschrijft naar XML-files. Dit gebeurd nu nog offline. Het zal straks de bedoeling zijn dat de XMl-files online staan en dat het offline prog dan connectie krijgt met de online xml-files. Het zal dan gegevens moeten kunnen wegschrijven zonder dat de hele xml-file geupload moet worden. Heeft iemand hier ideeen over?? Ook denkende aan beveiliging.

Programma is gemaakt in C++ Builder 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20174

Kun je niet gewoon je programma op de server installeren en het om een bepaalde tijd uit laten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je wellicht iets aan: http://www.xopus.com/ ?

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 18-02-2005 10:31 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, want het is de bedoeling dat men zelf niks hoeft te veranderen. Kortom als er iets in de paradox database veranderd(deze is aangesloten op een offline applicatie) dan zal 1 keer in de zoveel tijd automatisch een programma worden opgestart die er voor zorgt dat de xml bestanden worden bijgewerkt. Deze XMl-bestanden zullen dus online komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Anoniem: 137465 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:37:
[...]

Nee, want het is de bedoeling dat men zelf niks hoeft te veranderen. Kortom als er iets in de paradox database veranderd(deze is aangesloten op een offline applicatie) dan zal 1 keer in de zoveel tijd automatisch een programma worden opgestart die er voor zorgt dat de xml bestanden worden bijgewerkt. Deze XMl-bestanden zullen dus online komen te staan.
Eigenlijk zeg je hiermee dat de enige manier waarop de XML bestanden wijzigen via jouw applicatie is? En dan alleen wanneer de Paradox tabellen veranderen? Waarom zou je dan de moeite nemen om de XML bestanden aan te gaan passen? Maak een nieuw XML bestand aan op het moment dat er een wijziging is en upload deze naar je server: klaar is Klara. Lijkt me stukken makkelijker te realiseren dan het aanpassen van bestanden die al online staan.

Ik zie in je openingspost staan dat je dit niet wilt, maar ik vraag me af waarom? Lijkt me een redelijk goede oplossing. En ik verwacht niet dat je een paar honderd Mb aan te uploaden XML bestanden krijgt?

edit:
Het is overigens XML. Als je XMl typt ziet dat er nogal raar uit ;)

[ Voor 15% gewijzigd door OZ-Gump op 18-02-2005 10:43 ]

My personal website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie in je openingspost staan dat je dit niet wilt, maar ik vraag me af waarom? Lijkt me een redelijk goede oplossing. En ik verwacht niet dat je een paar honderd Mb aan te uploaden XML bestanden krijgt?
Hier heb je gelijk in, maar ik zocht naar een mogelijke andere ("betere") oplossing. Ik wist die zelf zo niet, dus dacht vraag het aan de mensen bij tweakers. Het uploaden van XML-files zal elke keer enkele Mb's innemen. Maar hoe vaak deze upload gaat plaats vinden is nog niet helemaal zeker, maar kan paar keer per dag voorkomen. Dus als er nog andere suggesties zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 137465 op 18-02-2005 14:54 ]

Pagina: 1