Toon posts:

Automatic Updates hard- en software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Nog geen paar jaar geleden was er een supersite, genoemd CNET Catchup. Via deze site kon je altijd zeer eenvoudig even je PC checken op updates en firmware. Echter werdt deze service afgesloten om onduidelijke redenen. Heeft iemand enig idee of er weer zo'n site komt, is het niet iets voor tweakers om te ontwikkelen? (de meuktracker inventariseert je PC op aanwezige hard- en software. Slaat dit op en zoekt automatisch op de achtergrond of er nieuwe releases zijn)
Of moeten we wachten tot Microsoft weer eens met een zoveelste nieuwe versie van Windows Update V.6 uit gaat komen? Die dit eindelijk eens gaat implementeren?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:07

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Zoiets was er toch al? Dat je je pc config kon opgeven en dat je aan de hand daarvan updates per mail kreeg als er nieuwe drivers beschikbaar waren?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:04:
Beste allen,

Nog geen paar jaar geleden was er een supersite, genoemd CNET Catchup. Via deze site kon je altijd zeer eenvoudig even je PC checken op updates en firmware. Echter werdt deze service afgesloten om onduidelijke redenen. Heeft iemand enig idee of er weer zo'n site komt, is het niet iets voor tweakers om te ontwikkelen? (de meuktracker inventariseert je PC op aanwezige hard- en software. Slaat dit op en zoekt automatisch op de achtergrond of er nieuwe releases zijn)
Of moeten we wachten tot Microsoft weer eens met een zoveelste nieuwe versie van Windows Update V.6 uit gaat komen? Die dit eindelijk eens gaat implementeren?
Ik heb inderdaad ook CNET Catchup gebruikt totdat het gekilled werd. Helaas bestaat er bij mijn weten nog geen vervanger. Ik gebruik nu een aantal sites om verschillende updates in de gaten te houden (o.a. tweakers dus).

Verwijderd

Topicstarter
CAP-Team schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 10:31:
Zoiets was er toch al? Dat je je pc config kon opgeven en dat je aan de hand daarvan updates per mail kreeg als er nieuwe drivers beschikbaar waren?
Ja, maar daarbij moet je ZELF nog steeds al je hard en software opgeven, Catchup checkte alles zelf en kwam met een lijst op de proppen, waarbij je aan en uit kon vinken wat je wilde updaten....

Hoop dan toch dat MS dit in de nieuwe updateservice gaat integreren..

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
Lijkt me wel makkelijk, maar er schiet me 1 ding te binnen:
Link!

Net zoals online virusscanners geef je toestemming om je pc binnen te komen. Dit soort voorzieningen zijn een aanlokkelijk doel voor mensen met minder goede bedoelingen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van dit soort dingen.

Maar volgens mij is het zelf maken van dit systeem toch niet zo moeilijk. Het meest moeilijke is nog wel het inlezen van de config van je pc, maar misschien is dit voor T.net een mooie feature. In combinatie met je Gallery systeemspecs....
Million dollar idea! :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MuddyMagical schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:00:
Link!

Net zoals online virusscanners geef je toestemming om je pc binnen te komen. Dit soort voorzieningen zijn een aanlokkelijk doel voor mensen met minder goede bedoelingen. Ik probeer altijd zoveel mogelijk uit de buurt te blijven van dit soort dingen.
link.

Net als windows update,
de update van je anti virus
de update van je firefox browser
de updates van (je spelletje)

Maar zou inderdaaad een leuke uitbreiding van meuktracker zijn. ik moet hem niet hebben, ik blijf van mijn software af als hij werkt.

Uitzondering: mijn antivirus download ik wel updates, maar hij doet geen on-demand scanning. (ik draai liever een pentium 4 dan een pentium 4 die door de antivirus vertraagd wordt tot een Pentium 3 )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:03
leuk_he schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 16:11:
[...]

link.

Net als windows update,
de update van je anti virus
de update van je firefox browser
de updates van (je spelletje)

Maar zou inderdaaad een leuke uitbreiding van meuktracker zijn. ik moet hem niet hebben, ik blijf van mijn software af als hij werkt.

Uitzondering: mijn antivirus download ik wel updates, maar hij doet geen on-demand scanning. (ik draai liever een pentium 4 dan een pentium 4 die door de antivirus vertraagd wordt tot een Pentium 3 )
Das wel waar, maar dan wordt er 1 specifiek deel geupdate waarvan makkelijk te achterhalen is wat bijv. het versie nummer is.

Als je je pc gaat laten scannen om te kijken wat voor hardware er in zit, dan heb ik daar toch mijn twijfels over.

En over die uitzondering: Zware onzin natuurlijk, maar goed...
Pagina: 1