Toon posts:

Pinnacle Studio 9 Plus leest geen XviD MPEG4

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Studio 9 Plus (9.3.5) gekocht en nu kreeg ik van een vriend een DVD (puur data) met filmpjes met het verzoek deze op DVD te branden zodat hij deze kan afspelen op z'n DVD-speler in de huiskamer. Appeltje-eitje dacht ik; niet dus...

De filmpjes zijn in AVI formaat gecodeerd met XviD MPEG4. Als ik probeer om deze te importeren in Studio 9 dan krijg ik een foutmelding dat Studio geen MPEG4 ondersteund. Verschillende players (real, Nero, etc.) spelen de filmpjes probleemloos af, net als mijn huiskamer home cinema set.

Windows movie maker kan de filmpjes ook gewoon importeren en wegschrijven naar WMV, Maar dat formaat wordt helaas ook niet ondersteund door Studio.

Ik heb het met verschillende codecs geprobeerd in VirtualdubMOD (openen en wegschrijven naar iets anders), maar ook dat biedt mij ook geen soelaas. Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik de Intel Indeo codecs niet heb geprobeerd omdat ik dan files krijg van 4 - 5 GB (origineel ca. 180 MB) en het renderen ca 5 uur zou duren.

Ik heb verschillende forums afgestruind, maar ik ben bang dat ik nu door de bomen het bos niet meer zie. Hoe kan ik deze filmpjes zo converteren dat Studio ze wel gewoon importeert, zonder al te veel kwaliteits-verlies?

Het voelt altijd erg zuur als je je netjes opstelt door software te kopen en dan tegen dit soort problemen aanloopt... ;(

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15
hoi, je hebt een plugin nodig. Hier liep ik ook ene keer tegenaan en heb toen een extra codec (plugin) gedownload.
Helaas weet ik niet zo snel welke dat ook alweer was..

ff googlelen dus op xvid en codec en pinnacle zou ik zo zeggen.

Verwijderd

of met een video converter laten converteren. Winavi videoconverter vind ik persoonlijk een aanrader

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Als je vriend ze af wil spelen op een dvdspeler zul je er mpeg2 van moeten maken en dan authoren en daar heb je helemaal studio niet voor nodig....Ik zou de vraag hier eerder gesteld hebben en dan een pakket gekocht hebben :|
Op www.vcdhelp.com staat alle uitleg die je nodig hebt als je kijkt bij conversie xvid/divx ect ect to dvd. (zelfs met freeware only tooltjes)

[ Voor 6% gewijzigd door Caveman op 18-02-2005 20:59 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik ze met Studio wil importeren is omdat ik er een menu aan wil toevoegen zodat je dmv hoofdstukken makkelijk rechtstreeks naar het juiste filmpje kunt zappen. En natuurlijk om er een mooi introotje bij te maken. :*)

Bijkomend probleem is dat niet alle filmpjes dezelfde eigenschappen hebben. Veel XVID to DVD progies willen dat alle filmpjes die naar DVD geschreven worden exact hetzelfde formaat hebben, en dat is in mijn geval niet zo helaas.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 10:15:
De reden waarom ik ze met Studio wil importeren is omdat ik er een menu aan wil toevoegen zodat je dmv hoofdstukken makkelijk rechtstreeks naar het juiste filmpje kunt zappen. En natuurlijk om er een mooi introotje bij te maken. :*)

Bijkomend probleem is dat niet alle filmpjes dezelfde eigenschappen hebben. Veel XVID to DVD progies willen dat alle filmpjes die naar DVD geschreven worden exact hetzelfde formaat hebben, en dat is in mijn geval niet zo helaas.
Voor een menu en intro heb je studio helemaal niet nodig....maar een goed author programma. Je moet van al die filmpjes eerst mpeg2 bestanden maken, bv met tmpgenc dan maakt het niet uit wat voor formaat ze hebben, het resultaat is dat ze na omvormen wel allemaal hetzelfde formaat hebben nl. mpeg2. Die mpegs stop je in een fatsoenlijk author programma, bv dvdlab, en leef je eigen uit met knoppen, menu's en intro's........
Studio is meer bedoeld om de afzonderlijke video bestanden te bewerken met overgangen, tekstoverlays ect. Als je er een dvd van wilt maken zul je het toch echt moeten autheren.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

454ss,
Pinnacle Studio is prima geschikt voor DVD-authoring, hoor. Het zal misschien niet de tweakverfijning kennen als DVDlab, maar het is er zeker niet minder om. Studio werkt ook nog veel gebruiksvriendelijker.

Je zal een betaalde versie van TMPGEnc nodig hebben mm filmpjes naar MPEG2 te converteren. de gratis versie is alleen voor MPEG1.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply Fireshade. Ik ben er inmiddels achter dat je (ik meen voor 10 euro) voor de laatste beta-versie van Studio ook een plug-in kan kopen die MPEG4 kan importeren en exporteren. Helaas weet ik niet zeker of dat dit alleen geldt voor de beta-versie of ook voor de huidige officieele release. De beta versie loopt half maart af en ik wilde even kijken wat er dan gebeurt. Als de huidige beta dan final wordt koop ik wellicht toch maar die plug-in. Die 10 euro maakt nu toch ook niet meer uit na al de tijd die ik inmiddels in dit projektje heb gestopt. :(

For the record: Ik had reeds een legale (nee dat is geen vies woord) versie van Studio 8 en die heb ik geupgrade naar versie 9. Zoals gezegd maak ik er ook een introotje bij met geluid, animatie, overgangen en andere toeters en bellen en daar komt behoorlijk wat knip en plak werk bij kijken. Dat zie ik DVDlab nog niet doen. Daar komt bij dat ik reeds met Studio uit de voeten kan en ik weinig trek heb om mezelf weer een heel ander programma opnieuw eigen te maken, temeer omdat Studio kan wat ik wil. Afgezien van MPEG4 importeren natuurlijk ;)

Verwijderd

Ik wil versie 8 upgraden naar 9. Hoe heb je dit gedaan?
kun je me hierover mailen naar dresens@hetnet.nl

Harry

Verwijderd

Topicstarter
Als je een legale geregistreerde versie hebt kun je via de site van Pinnacle upgraden. Je kunt dan met een creditcard betalen, of van te voren geld overmaken naar de bank van Pinnacle in Duitsland. Dat zou met elke bank moeten kunnen. Zelf heb ik dat met internetbankieren gedaan en dat ging gewoon goed. Vergeet niet dat de kosten 'shared' zijn (dat moet je bij het overmaken aangeven) dan kost het je niets extra. Dit dankzij de nieuwe regelgeving mbt overboekingen naar het buitenland.

Als je niet geregistreerd hebt kun je gewoon een upgrade bestellen bij bijvoorbeeld Informatique.

Als je wel geregistreerd hebt had je ook kunnen kiezen om 'aanbiedings-mailtjes' te krijgen. Daar heb ik gebruik van gemaakt. Voor een paar eurootjes meer kreeg ik er een groene "blue-screen" (oftewel chromakey) doek en extra overgangen bij. Vooral die doek is wel leuk om je creativiteit mee uit te leven. Hoewel deze doek heel mooi soepel is (geen of weinig schaduw door vouwen in de stof) kun je een dergelijke doek denk ik ook gewoon op de markt of in een fournituren winkel kopen. Alleen zul je dan even moeten kijken welke kleur het beste werkt.
Pagina: 1