Ik kom er net achter dat er een update van een bepaalde tabel een ander resultaat oplevert dan ik eigenlijk zou verwachten/willen. Ik doe bijvoorbeeld het volgende:
Mijn verwachting is dan dat op de betreffende row de verleng_status kolom op 'mail' wordt gezet.
Dit is echter niet het enige dat er bij deze update veranderd wordt.
De tabel:
begin toestand:
na de update:
Hij heeft keurig de verleng_status geupdate, maar helaas is de start_date ook veranderd, en wel naar de huidige datum. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Het betreft een innoDB tabel.
Hopelijk weet iemand wat de oorzaak is, want het is vervelend op deze manier
code:
1
| UPDATE contract SET verleng_status = 'mail' WHERE id = 211; |
Mijn verwachting is dan dat op de betreffende row de verleng_status kolom op 'mail' wordt gezet.
Dit is echter niet het enige dat er bij deze update veranderd wordt.
De tabel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| +----------------+------------------+------+-----+----------+----------------+ | Field | Type | Null | Key | Default | Extra | +----------------+------------------+------+-----+----------+----------------+ | id | int(10) unsigned | | PRI | NULL | auto_increment | | klant_id | int(10) unsigned | | | 0 | | | start_date | timestamp(8) | YES | | NULL | | | end_date | timestamp(8) | YES | | 00000000 | | | prijs | float | YES | | NULL | | | termijn | int(10) unsigned | YES | | NULL | | | opmerkingen | text | YES | | NULL | | | kind | varchar(15) | YES | | NULL | | | status | varchar(50) | YES | | NULL | | | verleng_status | varchar(25) | YES | | NULL | | +----------------+------------------+------+-----+----------+----------------+ |
begin toestand:
code:
1
| | 211 | 1 | 20050201 | 20100101 | 0 | 10 | testcontract1 | overboeking | open | n/a | |
na de update:
code:
1
| | 211 | 1 | 20050218 | 20100101 | 0 | 10 | testcontract1 | overboeking | open | mail | |
Hij heeft keurig de verleng_status geupdate, maar helaas is de start_date ook veranderd, en wel naar de huidige datum. Heeft iemand enig idee waardoor dit komt? Het betreft een innoDB tabel.
Hopelijk weet iemand wat de oorzaak is, want het is vervelend op deze manier
blaat? BLAAAAAAAAT!