Toon posts:

[XP] 2 geluidskaarten -> windows ziet er geen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jo woiters bak is fucked up.. er zitten 2 geluidskaarten in (1 onboard CMI Media) en een SB live kaartje...
nu zie je in het configuratiescherm bij 'Geluiden en audioapparaten' (bah nederlandse versie) bij het tabje waar je normaal je primaire kaart kunt kiezen ed. helemaal niets (alsin greyed out vakjes) en op winamp na denken de meeste progjes dan ook dat er geen geluidskaart in zit .. ofwel het geluid werkt dan gewoon helemaal niet...

bak: AMD Athlon 2100+, winXP

uninstallen en daarna opnieuw installen van de drivers van beide audio devices helpt ook niet :s wie kent dit probleem?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Staat die CMI Media disabled in de BIOS, voor zover ik weet kan Windows maar 1 (een) geluidskaart tegelijk herkennen.

verder het verzoek om wat meer Nederlands te praten, nu is het een mengelmoes van msn / fout Engels

Verwijderd

Topicstarter
ja hij staat uit, maar hij wordt nog steeds herkent en daarna ook gelijk geinstalleerd in windows...

maar xp zou dat wel moeten kunnen volgens mij hoor .. dan zou hij er toch op zijn minst een moeten zien lijkt me :/

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:48
Als Windows nogsteeds de CMI Media herkend staat hij niet uit in de BIOS hoor ;)...

Windows XP kan het voor zover ik weet niet, enkele specifieke professionele audio-bewerkings software kan het wel en dan hebben we het niet over Winamp oid

Verwijderd

Topicstarter
jawel hoor, normaal kun je heus kiezen welke geluidskaart je wilt gebruiken, in dat configscherm audio & nogwat dinkie..
en in het bios staat hij echt uit... idd nogal vreemd dat hij em alsnog gewoon herkent :?

Verwijderd

Topicstarter
in winamp kun je dus wel gewoon selecteren welke device hij moet gebruiken, en dat werkt dan ook.. (winamp ownage =])

maar xp dus niet...:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/neoproza/desmaak/sound.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 02:04 ]

• Woiter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-03-2023

Woiter

wickeD

probleem opgelost

win2k power :P

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Als je de oplossing ook nog hier post, dan zijn we je eeuwig dankbaar wegens het uitbreiden van de GoT database met behulpzame informatie. ;)

Signature

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In XP moet je ook wel gewoon twee kaarten naast elkaar kunnen hebben draaien hoor ;) en zoals pasta zegt zouden we de oplossing wel graag willen weten. Enkel Windows 2000 installeren deed the trick? Dan had je toch waarschijnlijk ergens een driverconflict :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:57
ik heb hier ook gewoon onboard geinstalleerd en en SBlive kaartje, ze werken allebei als ik ze wil gebruiken (niet tegelijk, je moet er eerst 1tje primair zetten :) ) ik heb alleen WinXP SP2

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Pagina: 1