Stof op mijn 7000B

Pagina: 1
Acties:

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-02 15:51

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
De meeste mensen met een zalman cooler zullen er na verloop van tijd wel last van gaan krijgen.
Stof op de binnenkant onder de fan van hun in mijn geval 7000B cooler.
Wat is de beste manier om hier vanaf te komen?
Ik heb al zon persluchtspuitbus geprobeerd, maar dat hielp niet echt.
iemand?

The Sartorialist

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Koeler er afschroeven als je daar de mogelijkheid toe hebt en dan met een kwastje schoonmaken.
Natuurlijk niet te hard drukken, gewoon de haartjes zijn werk laten doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Tatsu op 18-02-2005 00:26 ]

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

of de fan eraf schroeven, en daarna gweoon ff in eeen zeepbadje doen eventueel met (afwas)borstel en goed afspoelen. Wel goed laten drogen natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door randje op 18-02-2005 10:45 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
8-bar op een compressorspuit doe ik altijd, dan laat het wel los, tenzij je pc in een frituurtent staat :)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
8BAR :|

je haalt m hopelijk wel eventjes uit je pc? 8 bar is denk ik behoorlijk funest voor al die kleine condensatortjes, niet te vergeten dat je t stof zo onder een ander onderdeel kan spuiten.

• tweakraiser
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-02 11:49

tweakraiser

I have such sites to show you

Ik haal het stof van min zalmann koeler meestal weg dmv een stofzuiger... Houdt de fan wel tegen anders draait íe te hard, en wees voorzichtig!
Werkt perfect. :*)

[ Voor 6% gewijzigd door tweakraiser op 18-02-2005 15:53 ]

Strava | Webdesign

Verwijderd

Ik pleit ook voor de 8 bar methode... klintk grof, maar valt mee. Ik doe altijd tandenstoker in m'n fan (anders draait ie compleet door :+ ) En dan blazen maar... voeding, CPU fan, en met iets minder lucht opto drive :+ Je wil geen rondvliegende lensjes... En ik heb nog geen losvliegende conensatortjes gehad- goddank... Maar het werkt heel goed vind ik- en dan gelijk alle ramen enzo open, dat het stof tenminste beetje wegwaait, anders krijg je namenlijk overal in je kamer/kantoor een dikke laag computerstof. Is er geen manier om mbv statische electiciteit een soort stofvanger te maken bij de intakes? Dan komt het in de eerste plaats de computer niet meer in, en een statisch filter lijkt me minder weerstand geven dan een fysiek filter...

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 15:56 ]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
matiasjansen schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:48:
8BAR :|

je haalt m hopelijk wel eventjes uit je pc? 8 bar is denk ik behoorlijk funest voor al die kleine condensatortjes, niet te vergeten dat je t stof zo onder een ander onderdeel kan spuiten.
Nee hoor 8 bar gaat goed(doe het al jaren met tig pc's), staat garant voor een weer perfect schone pc.
Een jah je moet wel idd eventjes de fans tegenhouden anders wek je zomaar ff 20 volt op als alles nog aangesloten is :)

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Ik veeg het er altijd met mijn vinger uit... gaat prima... tussen de fan bladen door.... daarnaast last van zeer weinig stof... mooi en goed werkend filter in front van m'n case..

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn 7000B heb ik eraf gehaald, onder de kraan beetje blazen, daarna goed drogen voor eventueel roest of dergelijken. Toen glimde hij weer mooi ;) klaar om de processor te koelen ..

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

matinez schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:46:
Mijn 7000B heb ik eraf gehaald, onder de kraan beetje blazen, daarna goed drogen voor eventueel roest of dergelijken. Toen glimde hij weer mooi ;) klaar om de processor te koelen ..
dat zeg ik!
met mijn eigen ervaringen is het altijd schoner op de water/zeepoplossing manier :)
alleen duurt wel een tijdje voordat je hem weer kan gebruiken.
Pagina: 1