Toon posts:

processor te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen, heb me net aangemeld op GoT (dus?) vanwege het volgende probleem:

ik heb een nieuwe processor besteld, via internet, die is afgelopen woensdag aangekomen. Nu maakt die koeler een hele hoop herrie! erg vervelend. Ook slaat de computer opeens uit, zonder reden, maar ik vermoed dat de processor te heet is en dat de koeling niet snel genoeg gaat! Ik heb dat programma SpeedFan 4,2 gedownload en gemeten wat de cpu temperatuur was: 44/45 graden. Ik keek daarna snel in mijn bios, stond er: 49 graden, best een verschil, lijkt me! Iemand een idee wat ik moet doen? (heb de koeling nagekeken of hij er goed op zat)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:37

Outerspace

Admin General Chat
Normaliter is 49 graden helemaal niet zo superwarm :)
de mijne is normaal 55/60 :P

Plaats eens een andere koeler op je proc :)
en je koelpasta goed gebruikt :? Anders moet je dat even opnieuw doen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 18-02-2005 00:11 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Het helpt als je zei wát je hebt geproeft.

Ik heb een zakje wit poeder gekocht bij de supermarkt, maar m'n koffie smaakt er brak door...

Overigens zijn dit doodnormale temperaturen.

Heb je AMD Cool 'n Quiet aangezet?
Intel Speedstep?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 00:15 ]

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je processor is niet te warm. Meeste tweakers zouden een moord doen voor zo'n coole processor ;)

Check dit :

PMG FAQ
http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
ja oke, maar dat is dan gewoon in windows he :D

@intospace, heb de p4 zo aangeschaft, koelpasta zat er al op dus er kan niks fout zijn, zelf ook nog even gecontroleerd.

ik heb net even een level call of duty gespeeld, toen vlak na het afsluiten gaf hij toch 54 graden aan!

maar als de computer zomaar uitvalt, dat is toch niet normaal!?

denk dat ik inderdaad maar een goede koeling ga kopen, of de oplossing moet te vinden zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 00:30 ]

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 22:39
Ik heb een P4 (Northwood) 3.4Hhz op een P4C800 De Luxe geplakt met 1GB geheugen en een 9800 Pro en nog wat leuke speeltjes. Mijn PC rebootte zich steeds. Dat kwam voor zover ik kon door de temperatuur. Deze steeg naar de 70 graden. Voor zover ik weet, zet de P4 zich uit bij 72 graden (nou ja dat is dus wel gebleken).
Ik heb toen de pasta vervangen voor silverpaste en heb een casefannetje aangeschaft. Deze blaast de warme lucht naar buiten. Verder heb ik de kabels nog wat beter gerangschikt zodat de airflow beter is. Voor mij heeft dat geholpen, want de CPU komt niet meer boven de 60 graden uit en ik heb geen blauwe schermen gezien of reboots gehad.

Wellicht helpt dit. Succes!

Emos

Verwijderd

Topicstarter
oh cobra, ik heb in de PMG FAQ gelezen, dat de processor pas op 135 graden uitslaat als beveiliging, die temperatuur kan ik inderdaad nooit halen,

ligt de fout dan in de software dat hij af en toe afsluit?

hmm ik denk dat ik morgen (vandaag?!) maar es ga formatteren :)

ohw emos, lees net je bericht, ik ga binnenkort waarschijnlijk een casefan kopen, zo'n leuke blauwe Led-licht dingus :P

Had de kabels vanmiddag ook beetje georderd, stof hier en daar weggehaald :+
m'n radeon 9600 pro zat er vol mee :o

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 00:29 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:27:
oh cobra, ik heb in de PMG FAQ gelezen, dat de processor pas op 135 graden uitslaat als beveiliging, die temperatuur kan ik inderdaad nooit halen,

ligt de fout dan in de software dat hij af en toe afsluit?

hmm ik denk dat ik morgen (vandaag?!) maar es ga formatteren :)

ohw emos, lees net je bericht, ik ga binnenkort waarschijnlijk een casefan kopen, zo'n leuke blauwe Led-licht dingus :P

Had de kabels vanmiddag ook beetje georderd, stof hier en daar weggehaald :+
m'n radeon 9600 pro zat er vol mee :o
Als je eerst nou eens duidelijk je specs geeft zodat we niet alleen hoeven te gissen. De meesten pc's schakelen zich veel eerder uit trouwens. Bij bijvoorbeeld 70 graden dus. Hoewel dit van je processor en bios instellingen afhangt. ( vaak ingesteld in bios dus )
Het kan ook je voeding zijn die te slap is: vermeld daar ook duidelijk de specs en merknaam van. Dus voltages, naam ,wattage...

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 18-02-2005 00:34 ]

Verwijderd

Die onnauwkeurigheid van 5 graden kan je vaak verhelpen door een bios update, had dit ook bij mijn MSI k8 neo platium 2 met AMD 3500+ socketed 939. Verder is het een mooie temperatuur!

Verwijderd

Topicstarter
woo.. :P

zo hierin thuis ben ik ook niet, vond 't altijd wel best zo ;)

maar ik heb een standaardvoeding, geen rare fratsen ofzo, gewoon een asus p4v-800X met een p4 2,8 Ghz (1 mb cache, 800 mhz FSB) euhm..voltages? heb je hier misschien wat aan? (speedfan):
Vcore: 1,42V
+12V: 12,04V
3,3V: 3,30 V
Vcc: 5,09 V
Vin2: 0,00V
5Vsb: 5,01V
Vbat: 0,00V

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Voltages zien er goed uit verder. Alleen die +5V kan speedfan niet goed uitlezen (hier tenminste niet). Kijk hiervoor in je bios.

Je hoeft je geen zorgen te maken over de temperatuur. Prescott cpu's worden nou eenmaal warmer als hun Northwood broertjes. :)

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 18-02-2005 00:41 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
aha, dus het ligt waarschijnlijk eerder aan windows ofzo dat hij elke keer opnieuw opstart? dat is namelijk het grootste probleem.

Verwijderd

Dude, je hebt een presscot core CPU, die worden nou eenmaal heet!

Persoonlijk vind ik het nog erg nette temps, in verhouding. Als je een koele kast had genomen, had je een AMD Winchester genomen.

Verwijderd

Topicstarter
oké, nou hoe dan ook, ik formatteer alsnog mijn schijf morgen, is ie sowieso aan toe en heb hier en daar wat probleempjes, om gewoon overal zeker van te zijn, dank!

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Als je 9600pro vol met stof zat, had die de crash kunnen veroorzaken doordat hij te heet werdt, maar dat moet je wel kunnen voelen als die heatsink te heet wordt, en dan moet hij ook echt vol met stof zitten. Softwarematig had het natuurlijk ook kunnen zitten, brakke drivers e.d. kunnen je compu ook laten rebooten.

SD15 bug...

Pagina: 1