[2000] Andere naam bij een UNC-path*

Pagina: 1
Acties:

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-04 16:14
Als er op ond netwerk wordt ingelogt worden er afhankelijk van de groep waar de gebruiker inzit diverse mappings aan gemaakt.
Dit UNC-path zit er alsvogt uit: \\(servernaam)\share\map f: (mapnaam). Nu is mijn vraag kan ik ook dit UNCpath anders laten zien zodat men gelijk de drive letter en/of de (mapnaam) kunnen zien.

het Login script dat voor de mapping zorgt is gemaakt met VSbasic.

Het is vooral zo dat als je bij bijvoorbeeld Word iets wil opslaan dat je dan de mapping niet kun zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Neal op 18-02-2005 08:28 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

dit is tijdje geleden al bij WOS voorbij gekomen kan het even niet vinden maar zoek op netwerk mapping enzo en je moet het vinden. Hier hebben ze met aanpassingen de hele naam hernoemt.

• Neal
dat heb ik inderdaad opgezocht, maar hierin gaat het over als de mappings er al zijn.
Ik zou graag een oplossing zien waarbij ik het in het login script kan aanpassen, want om nu over he 2000 gebruikers te gaan inlichten hoe ze dat ELKE keer dat ze inloggen moeten veranderen is wel erg veel werk. Tenminste met de mensen die hier werken want die zijn helemaal leek op computer gebied

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

volgens mij kun je registry aanpassen met inloggen en dan wordt het anders aangegeven :)

• Neal
maar zou dat niet tegelijk kunnen in het loginscript? want anders is dat zo lastig om alle (2000) registers afte lopen.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04 22:44

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Als je Net use /? staat er niks over commentaar, dus je zal wellicht moeten veranderen als de mapping is gemaakt.

Maar, Neal, verder alles goed op je stage?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even het OS in je topic titel zetten - het zou leuk zijn als je hier zelf voortaan ook op probeert te letten :)

Verder - King_Louie heeft hiervoor ooit eens een oplossing gepost: [rml]King_Louie in "[ XP] Netwerkdrive en naam dmv script aan..."[/rml] :)

• Neal
In principe werkt het voor sommige mappings wel, maar wij hebben het zo ingesteld dat als je lid bent van de ene groep dat je dan een mapping krijgt met de letter T maar dat er voor een andere groep de letter T ergens anders heen gaat:

code:
1
2
3
4
case "T2***"
NetwerkDrive "T:","\\***.*****.nl\T2***$"
case "T1***"
NetwerkDrive "T:","\\*****.****.nl\T1***$"

of is het zo dat ik het hier gewoon tussen kan plakken en dat er niets mis kan gaan?

[ Voor 92% gewijzigd door Neal op 21-02-2005 14:02 . Reden: klopte niet helemaal :| ]

• Neal
Is er iemand met een oplossing voor dit probleem?

ik heb zelf ook meer gezocht en kan niets vinden, ik ben verder ook geen held met VSbasic,
maar zoals het nu staat is het wel lastig om te kunnen werken omdat je nooit de juiste mapping kan zien.

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik zou zeggen - probeer het eens uit om het er gewoon tussen te zetten? :)

• Neal
maar ik wil zeker weten dat het goed gaat, want asl het mis gaat dan kunnen er een hoop mensen niet inloggen of krijgen foutmeldingen.

het gaat hier dan wel om een school maar de meeste leraren hebben een vpn verbinding om thuis toch door te kunnen werken en wij willen graag eerst zeker weten dat het goed gaat om eventuele problemen vooraf al de baas te zijn

• elevator
  • Niet online

elevator

Dan test je het eerst in een kleinschalige test uit? Zeker weten doe je het iig nooit :)
Pagina: 1