Toon posts:

Computer vind de Camera niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn Digitale Camera aansluit op de computer via USB, dan vind de computer m niet. De USB poorten werken prima en ik heb het geprobeerd met en zonder software (volgens de handleiding allebei mogelijk), maar de computer zou m dan moeten vinden als je m aansluit. Ik heb ook geprobeerd naar nieuwe hardware te zoeken, zonder resultaat.

Kan het zijn dat het kabeltje voor aansluiting niet werkt, of dat er in de camera zelf iets niet goed zit? Aan de computer ligt het niet, dat is zeker!

Ik heb de camera trouwens een paar dagen, gloednieuw dus...

groetjes,

Laserledje

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:42:
Als ik mijn Digitale Camera aansluit op de computer via USB, dan vind de computer m niet. De USB poorten werken prima en ...
Hoe weet je dat zo zeker? Getest met een ander USB-apparaat?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:19

Rudedadude

Maybe we were born to run

Welke camera? Welk besturingssysteem?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Sommige camera's hebben een aparte funktie om te verbinden met de pc. dat toevallig het probleem?
En probeer 'm eens aan te zetten als ie verbonden is.

Wat ook kan is dat je voeding niet genoeg power heefd om je cam te voeden. Wat zijn je voltages?
je zou eventueel ook met een multimeter na kunnen gaan of de kabel nog wel in orde is

Verwijderd

Staat de camera aan of uit als je hem aansluit?

Verwijderd

welke cam?
Een Canon powershot bijv. moet je in "view" modus zetten (groene [>] ), anders gebeurt er niks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:42:
Als ik mijn Digitale Camera aansluit op de computer via USB, dan vind de computer m niet. De USB poorten werken prima en ik heb het geprobeerd met en zonder software (volgens de handleiding allebei mogelijk), maar de computer zou m dan moeten vinden als je m aansluit. Ik heb ook geprobeerd naar nieuwe hardware te zoeken, zonder resultaat.

Kan het zijn dat het kabeltje voor aansluiting niet werkt, of dat er in de camera zelf iets niet goed zit? Aan de computer ligt het niet, dat is zeker!

Ik heb de camera trouwens een paar dagen, gloednieuw dus...

groetjes,

Laserledje
Koop gewoon een USB kaartlezertje ben je van dat gelazer en die Mickey Mouse software af............

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:52:
[...]

Koop gewoon een USB kaartlezertje ben je van dat gelazer en die Mickey Mouse software af............
Ja..dat is de oplossing...niet dus.
Ik vind het zelf ook fijner om gewoon mijn camera als externe schijf te kunnen benaderen. Wat nou "mickey mouse software" XP kan zijn camera gewoon herkennen volgens het boekje.

@TS> Lees nog eens in je boekje of er instellingen anders moeten staan op je camera. mijn camera kan bijvoorbeeld als externe HD herkend worden, of als webcam.
Verder moet waarschijnlijk je camera zoals al eerder gezegd in view mode staan.
Welke camera is het trouwens? en welk OS heb je?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

[...]

Welke software kreeg jij bij je USB-kaartlezer? Photoshop Cs? :X

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet je dat zo zeker? Getest met een ander USB-apparaat?
jep! Als ik mn webcam of mp3speler er in steek dan herkent ie m gelijk, dus daar is niets mis mee!
Rudedadude schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:44:
Welke camera? Welk besturingssysteem?
Canon Powershot A85, Windows XP SP1
sadar schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:46:
Sommige camera's hebben een aparte funktie om te verbinden met de pc. dat toevallig het probleem?
En probeer 'm eens aan te zetten als ie verbonden is.

Wat ook kan is dat je voeding niet genoeg power heefd om je cam te voeden. Wat zijn je voltages?
je zou eventueel ook met een multimeter na kunnen gaan of de kabel nog wel in orde is
Volgens het boekje zou ie m aan/uit met software/zonder software moetne herkennen, altijd dus...
Maar ik zal het nog een sproberen op alle manieren.
welke cam?
Een Canon powershot bijv. moet je in "view" modus zetten (groene [>] ), anders gebeurt er niks.
Is dat zo? In de handleiding staat hier niets over! Ik zal het proberen.
tomleeuw schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:23:
[...]

Welke software kreeg jij bij je USB-kaartlezer? Photoshop Cs? :X
Diversen: Camera Suite 1.3, Zoombrowser, Photorecord, Photostitsch

Bedankt voor de reacties, ik zal nog wat proberen en zal laten weten oif het gelukt is!

groetjes

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nu! Ik weet niet waarom ie t nu wel doet, maar ik heb m dus op de view-stand aangesloten. Ik d8 dat ik alles wel had geprobeerd.

Mgoed, het werkt, bedankt voor de hulp!!!

groetjes

Laserledje
Pagina: 1