Toon posts:

Geen foutgegevens beschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: twee computers zijn aangesloten op een SpeedTouch 530 Multi-user ADSL Gateway. Deze modem fungeert tevens als DHCP-server. PC-BOVEN draait op Windows 98SE, PC-BENEDEN draait op Windows XP. IP-adressen staan ingesteld op "Automatisch".

Beide computers zitten in dezelfde werkgroep (THUIS). Ook kunnen beide computers op het internet komen en pingen naar elkaar wil ook. Ook de lampjes op de Speedtouch branden

Maar nu komt het: vanaf PC-BENEDEN kan ik de gedeelde mappen op PC-BOVEN zien en bewerken. Doe ik dit andersom, dus vanaf PC-BOVEN op PC-BENEDEN, dan krijg ik de melding "Geen foutgegevens beschikbaar". Ik zie dan dus niet de gedeelde mappen van PC-BENEDEN. Ook programma's als Remote Administrator werken wel vanaf PC-BENEDEN, maar niet vanaf PC-BOVEN.

Iemand enig idee wat hier verkeerd kan zitten?

Verwijderd

Win98 pc geen rechten op de XP-bak ? Bij win98 kun je namelijk op een netwerk (share) om deze te bezoeken geen USERNAME en PASSWORD opgeven, alleen password...

Maak dezelfde username die je gebruikt op windows98 aan OOK op XP

Probeer dat eens, suc6

Verwijderd

Tja das XP...

ik ken het probleem: Als je een win2k machine hebt zie je ook de gedeelde mappen niet van een win xp bak.... (met win98 zal dat dus al helemaal niet werken)

je zal niet moeten zoeken maar het adres keihard invoeren, misschien dat het dan werkt.

Misschien dat het wel anders in te voeren is, maar ik werk eigenlijk alleen nog maar met XP, dus ik weet dat niet.