Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 21:43
Ik heb net een nieuwe One for All Kameleon afstandsbediening gekocht bij Conrad. Ik ben er tot nu toe heel erg tevreden over, echt een leuk en handig ding. Ik heb alleen één probleem, vanaf het moment dat ik hem uit het doosje haalde, en voor de gein een paar toetsen indrukte, viel het me op dat het nogal goedkoop aanvoelde. De oorzaak hiervan is dat het plastik eerst ingedrukt blijft, en daarna met een "klakgeluid" weer terug springt. Dit is niet bij alle knoppen, en bij de ene is het erger dan bij de andere, bij sommige hoor ik het plastik aan de zijkanten van de afstandsbediening een beetje tikken. Dit verminderd de goede feeling van de remote heel erg, want ik weet hoe het moet zijn door de knoppen waarbij het niet is. Ik wil eigenlijk wel graag weten van mensen die hem ook hebben of dit bij hun Kameleon ook zo is. Zo niet stuur ik hem terug, want het is toch wel zonde.

(Ik heb de 2de generatie van de kameleons (urc-8206) de 6 in 1 dus)

[ Voor 5% gewijzigd door SaN op 17-02-2005 23:36 ]

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:23
Ik ben zelf in het bezit van de URC 8060, net als jouw exemplaar 6-in-1. Mijn Kameleon voelt helemaal niet goedkoop aan, het plastic voelt 'zacht' aan en ik heb helemaal geen last van klakkende geluiden. Het enige geluid dat ik hoor is een zoemend geluid als dat ding veel gebruikt wordt, is niet storend en alleen hoorbaar als je 'm dicht bij je oor houdt.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• SaN
driedees schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:40:
Ik ben zelf in het bezit van de URC 8060, net als jouw exemplaar 6-in-1. Mijn Kameleon voelt helemaal niet goedkoop aan, het plastic voelt 'zacht' aan en ik heb helemaal geen last van klakkende geluiden. Het enige geluid dat ik hoor is een zoemend geluid als dat ding veel gebruikt wordt, is niet storend en alleen hoorbaar als je 'm dicht bij je oor houdt.
Ja, dat zoemen hoor ik ook, maar dan moet ik hem wel heel dicht bij mijn oor houden. Ik denk dat ik morgen toch maar even ga bellen met Conrad dan... Bedankt voor je snelle reactie

Jij hebt trouwens wel één van de eerste generatie Kameleons... misschien toch een verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door SaN op 17-02-2005 23:44 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

Klippy

Still Game

Heb zelf een 8060, maar die is wat ouder.
Verder nergens last van, weet niet wat je precies met een klik-klak geluid bedoelt, maar het lijkt mij normaal dat je een soort klein tikje hoort als je een knop indrukt, heb ik zelf ook, maar nauwelijks hoorbaar.
Lijkt me op die nieuwe modellen ook zo te werken...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• SaN
Klippy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:43:
Heb zelf een 8060, maar die is wat ouder.
Verder nergens last van, weet niet wat je precies met een klik-klak geluid bedoelt, maar het lijkt mij normaal dat je een soort klein tikje hoort als je een knop indrukt, heb ik zelf ook, maar nauwelijks hoorbaar.
Lijkt me op die nieuwe modellen ook zo te werken...
ja, als je het knopje indrukt hoor je natuurlijk een klein klikje, het gaat erom dat als ik het knopje weer loslaat, ik het plastik terug mee voel komen met mijn vinger, en daarna (fractie van een seconde later) springt het terug met een klik. Dit voelt ook heel vervelend aan.
Als ik het zo opschrijf lijkt het echt gemiereneuk, maar het verpest het hele "gadgetgevoel" eigenlijk een beetje, en ik ben er ook bijna zeker van dat het niet hoort. Het lijkt alsof het plastik wat te bol staat, of niet goed vast zit aan de randen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Aha ik snap 'm.
Maar dat heb ik in elk geval niet, dus lijkt me ook niet op nieuwere modellen te moeten.
Dus even bellen lijkt me verstandig.
Aan de andere kant zoemt die van mij weer harder, hoor hem nog van 2 meter afstand, dus ze zullen niet allemaal perfect zijn ;)

• SaN
Klippy schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:51:
Aha ik snap 'm.
Maar dat heb ik in elk geval niet, dus lijkt me ook niet op nieuwere modellen te moeten.
Dus even bellen lijkt me verstandig.
Aan de andere kant zoemt die van mij weer harder, hoor hem nog van 2 meter afstand, dus ze zullen niet allemaal perfect zijn ;)
Ja dat is wel vervelend, maar ik denk dat ze dat gewoon verbeterd hebben in de 2e versie...

• driedees
lijkt me inderdaad verstandig om te bellen met Conrad, dat klakkende geluid is m.i. niet normaal. Ben benieuwd wat Conrad erover zegt. Ik heb de 8060 zelfs helemaal uit elkaar gehaald (om te kijken of ik 'm in de leuning van m'n stoel kon inbouwen, is me niet gelukt overigens) en nadat die weer in elkaar gezet was werkte die nog gewoon perfect.
@ Klippy: is dat zoemen van jouw 8060 erger geworden in de loop der tijd of was het vanaf het begin zo?

• SaN
driedees schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:54:
lijkt me inderdaad verstandig om te bellen met Conrad, dat klakkende geluid is m.i. niet normaal. Ben benieuwd wat Conrad erover zegt. Ik heb de 8060 zelfs helemaal uit elkaar gehaald (om te kijken of ik 'm in de leuning van m'n stoel kon inbouwen, is me niet gelukt overigens) en nadat die weer in elkaar gezet was werkte die nog gewoon perfect.
@ Klippy: is dat zoemen van jouw 8060 erger geworden in de loop der tijd of was het vanaf het begin zo?
Dank je wel voor je reactie, ik ga nu even bellen.
Is er echt niemand met een 2e generatie kameleon?

edit:
Er is geen telefoonnummer voor technische vragen over producten, ik heb maar een mailtje gestuurd.

[ Voor 9% gewijzigd door SaN op 18-02-2005 14:33 ]

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:38

TdV

Mijne klikt op zich ook een klein beetje maar niet zo dramatisch als jij verteld; ik heb wel een 6in1 van de 2e generatie. Ik wil nog wel even kijken als ik thuis kom of het anders is als ik erop ga letten.

• SaN
TdV schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:57:
Mijne klikt op zich ook een klein beetje maar niet zo dramatisch als jij verteld; ik heb wel een 6in1 van de 2e generatie. Ik wil nog wel even kijken als ik thuis kom of het anders is als ik erop ga letten.
Haha, graag. (Klinkt het echt zo dramatisch? ;))

Verwijderd

Ik heb dezelfde klachten (second generation 6-1) !

Tevens maakt mijn ab een rammelend geluid als je ermee schudt !!! (grootste boosdoeners zijn de gekleurde knopjes onderaan).

Ik had de mijne via de inkoopactie (inkoopacties.net) gekocht.

Vandaag heb ik hem opgestuurd naar de importeur en krijg ik gelukkig een nieuwe !!!

• TdV

TdV

De knopjes onderaan rammelen inderdaad; als ik ze vasthoud rammelt er niks. Ook het klik-klak probleem heb ik; niet op alle knoppen en niet altijd (meestal niet zelfs). Dit is overigens al mijn 2e; de lak van de 1e liet los en ik heb een vervanger gekregen waarvan inmiddels de lak ook weer loslaat...ik heb nu de neiging er maar mee te leven (elke keer verzekerd terugsturen kost inmiddels ook een fortuin) en vervolgens nooit meer een one-for-all product te kopen; de bouwkwaliteit valt enorm tegen voor het geld.

• SaN
TdV schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:01:
De knopjes onderaan rammelen inderdaad; als ik ze vasthoud rammelt er niks. Ook het klik-klak probleem heb ik; niet op alle knoppen en niet altijd (meestal niet zelfs). Dit is overigens al mijn 2e; de lak van de 1e liet los en ik heb een vervanger gekregen waarvan inmiddels de lak ook weer loslaat...ik heb nu de neiging er maar mee te leven (elke keer verzekerd terugsturen kost inmiddels ook een fortuin) en vervolgens nooit meer een one-for-all product te kopen; de bouwkwaliteit valt enorm tegen voor het geld.
Ja, dat rammelen is ook jammer inderdaad... maar ik wist wel dat dat geen fout was, dat hoort zo. die middelste knoppen rammelen ook trouwens. Heel simpel te verhelpen, en het doet zo veel af aan het gebruikersplezier. Hij voelt meteen een stuk goedkoper aan. Had je het klik/klak probleem ook bij je eerste remote, of alleen bij de 2e?

• TdV

TdV

1e ook dacht ik maar die heb ik maar 2 weken gehad of zo...

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-11 13:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Het zoemen kan je wat verminderen door de backlight wat minder fel in te stellen.
Toets: "Magic(2s), 9, 7, 4, - (minder) of + (meer), Magic"

PSN-id: Chrasher

• Klippy

Klippy

Still Game

driedees schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:54:
Nee vanaf het begin hetzelfde.

Backlight minder fel zetten helpt wel trouwens en scheelt ook wat batterij gebruik.
Geluid is overigens niet irritant ofzo.

• driedees
@ klippy: dank voor je antwoord. heb m'n backlight vanaf het begin ook omlaag gezet en het scheelt inderdaad aanzienlijk.

als ik bovenstaande reacties lees, ben ik blij met m'n eerste generatie kameleon. heb er nooit problemen mee en hij kan tegen een stootje.

Pagina: 1