Toon posts:

Format harddisk compleet

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om me hdd (laptop) compleet te wissen. Ik had gehoord dat als je met snel formateren of gewoon formateren nog je gegevens kon terug halen. Dat was gelukt met Get Data Back. Maar ik wil compleet en helemaal alle files ervan af wissen. Je zal je afvragen waarom. Nou omdat ik nieuw me laptop had gekocht werkte hij lekker en vlot door (super blij natuurlijk :*) ). Maar na een halfjaar ofzo raakte C:\ een beetje vol. Toen heb ik hem geformateerd en XP Pro opnieuw geinstalleerd. Nadat dat was gebeurd en alle hardware drivers geinstalleerd (nog geen eens extra prog voor persoonlijk gebruik) begon dat ding net zo traag te werken als eerst. Mijn point dat ik denk dat als ik de schijf nou helemaal kan leeg maken (compleet) dat hij dan beter kan gaan werken. Of sugesteren jullie iets anders?

Administrator: je zou denken dat ik niet eerst had gezocht voordat ik deze topic opende maar ik heb wel gezocht alleen was ik vergeten me eerst in te loggen hiervoor mijn excusses 8)7 .

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

of alle data volledig gewist is heeft met de snelheid van je laptop niets te maken.
windows ziet de data namelijk niet meer omdat de schijf geformateerd is. Dat je laptop traag is zal dus een andere reden hebben.

Adrian- werkt en leert

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lijkt me heel onzinnig, want bij "formatteren" (verkeerde term want je formatteert niet maar je maakt een nieuw filesystem aan, maar ja Windows gebruikers kennen geen andere termen) wordt een nieuw filesystem gemaakt met lege tabellen. Die worden weer gevuld met files. Wat er ooit eerder heeft gestaan heeft geen invloed. Zo'n recoverytooltje graaft naar files door alle sectoren bij langs te gaan opzoek naar restanten van files, maar door je OS worden dergelijke sectoren gewoon als 'leeg' of als bezet door een huidig bestand beschouwd.

Wil je de boel toch helemaal leeghalen, dan kun je booten met een bootable Linux CD-tje en het volgende commando gebruiken: "dd if=/dev/zero of=/dev/hda bs=512". Kan lang duren, als je er genoeg van hebt, druk je maar op control-c. Je schijf is dan ook echt helemaal leeg, inclusief andere partities.

Wil je alleen je C-schijf legen. Type dan het nummer van je C-partitie (1 t/m 4) achter de hda. Bv. als C je 2e partitie op de schijf is type je "dd if=/dev/zero of=/dev/hda2 bs=512".

Maar dit zul je niet nodig hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum voor de oplossingen :)
Administrator: je zou denken dat ik niet eerst had gezocht voordat ik deze topic opende maar ik heb wel gezocht alleen was ik vergeten me eerst in te loggen hiervoor mijn excusses 8)7.
Je hoeft helemaal niet ingelogd te zijn om de FAQ's te kunnen raadplegen en te kunnen Searchen.

[ Voor 72% gewijzigd door BalusC op 18-02-2005 07:41 ]

Dit topic is gesloten.