DHCP linksys werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb een laptop met Windows XP sp2 en een linksys WKPC54G zetje. Ik heb hem met WEP geconfigureerd. Bij het verbinden met het AP staat er keurig 'verbonden' maar hij heeft geen IP nummer. (DHCP op AP staat wel aan). Handmatig invoer geprobeerd maar dan kan ik de gateway niet vinden, verder staat er nog een optie Enable XP Zero Config en er staat in de handleiding dat deze voor sp1 bedoeld is. Ik heb sp2 en weet niet wat ik dan met deze parameter moet.

Heeft er iemand tips?

Ik ben malle Pietje niet.

• BeachPatroller
Ik heb de nieuwste firmware + drivers geinstalleerd.
Ik gebruik het WPA algoritme. Ik zie het netwerk wel staan in mijn lijst netwerkomgevingen. Wanneer ik aanlog (met juiste key) krijg ik 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Ik heb de panda virusscanner + overige panda meuk uitgeschakeld (via services) maar het werkt nog steeds niet. Ik kan de router wel via UTP bereiken op dezelfde notebook.

Grrrrrrmbl ik krijg echt een punthoofd van dat wifi. Ik zie tevens netwerken van vijf buurtbewoners :). Maar ik wil naar mijn eigen AP verbinden. Heeft er dan niemand andere tips?

Verwijderd

De KEY's komen niet overeen met wat je in je Ap/router en pc in hebt gesteld ?
Probeer eens zonder encryptie aan...

Ik kan de router wel via UTP bereiken op dezelfde notebook.

Er word geen encryptie gebruikt, heb je de verkeerde encryptie gebruikt die niet overeenkomt wil het wel eens niet werken.

suc6

• BeachPatroller
Ook zonder encryptie krijg ik geen ip-nummer, kan dit iets met service pack 2 te maken hebben?
Ik kan zowel via device manager als met de linksys tool ssid instellen. De linksyssoftware is trouwens belachelijk traag met het zoeken en instellen van netwerken. Welke methode is beter, met de linksys tool of de devicemanager?
Nu eens kijken of dat linksys easyconnect wat is.

Verwijderd

Zelf heb ik een Centrino notebook met Wlan onboard, werkt prima met standaard xpsp2 wlan config. tooltje.
FF voor de duidelijkheid: is die Linksys een Wireless Router of alleen een AP ?
Werkt het internet wel als je een kabel verbinding gebruikt?
Welke melding krijg je als je ipconfig/renew uitvoerd ?
Post de uitdraai van ipconfig/all eens.
"ipconfig/all >>c:\uitdraai.txt" = alles komt in een txt file

Stel je IP eens handmatig in,werkt het nog niet (goed) kijk dan eens in mijn topic of je probleem hetzelfde is ( staat ook oplossing bij ) Client IP instellingen fout

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 04:44
BeachPatroller schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:27:
knip, verder staat er nog een optie Enable XP Zero Config en er staat in de handleiding dat deze voor sp1 bedoeld is. Ik heb sp2 en weet niet wat ik dan met deze parameter moet.

Heeft er iemand tips?
Ik zou dit gewoon aanzetten, werkt prima samen met SP2.

Start onder services "wireless Zero Configuration-service" en het zou een stuk makkelijker moeten gaan. Ik heb ook al eens gehad dat dat uitstond en toen kreeg ik het met geen mogelijkheid werkend.

• BeachPatroller
Het was een standaard installatie van paradigit, ik had ook al over veel problemen met de panda software gelezen. Ik doe nu een schone installatie. Ik had geen ip nummer in winipcfg. (er was wel verbinding naar mijn sidd alleen het tcp/ip gedeelte werkte niet. Internet doet het prima via UTP. Het ligt echt alleen aan het wireless gedeelte. Heb ook al handmatig ip ingesteld en dat werkte ook niet. Over 20 minuten is ie klaar met installeren. Dan nog maar een keer problemen.

Het is een router met 4 poorts switch en wifi. De management webpage ziet er wel mooi uitgebreid uit. De handleiding was een flyertje alsof het zo werkt. Ben niet zo tevreden over de uitleg van wat de parameters precies betekenen. Ik kan op 2 manieren dingen invoeren, via windows device manager en via de linksys software. Als ik het ene wijzig wijzigt hij in het andere menu niet mee. Ik vind dat hardware leveranciers zelf geen software-zooi moeten maken maar zich gewoon moeten beperken tot in de windows device manager.

[ Voor 36% gewijzigd door BeachPatroller op 18-02-2005 11:28 ]

• BeachPatroller
Na een schone installatie werkt alles in 1x. Grmbl wat haat ik vooraf geinstalleerde software. Ze doen het ook nooit goed daarbij bedrijven en winkels.

Pagina: 1