Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM]verlichting voor printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou mijn saaie printer willen modden, maar om mijn verlichting er op aan te sluiten heb ik 9V nodig.Weet er iemand of ik ergens in mijn printer 9V kan aftappen? b.t.w. ik heb een hp710c

En heeft er nog iemand zijn printer gemod?foto's please...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Een usb kabel geeft 5 volt, dus daar zul je niet ver mee komen.
Voor zover ik weet heeft een printer een externe/interne adapter.
Daar komt zeker meer dan 9 volt uit.
Stel er komt 15 volt uit, dan kan je dat eenvoudig met een voltage regulator naar beneden halen.
Naar elk gewenst voltage.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb een 720c
Die heeft geen usb, aansluiten doe je via de printerpoort.
De adapter daarvan is 18V 1,7A, je moet gewoon de spanning halveren en dan ben je klaar :)

www.nintendocasemods.com

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
en hoe kun je dat het beste doen? ik ben in feite elecro-noob dus weet niks van weerstanden en andere troep af, ik ben er zelf dus ook wel in geintereseert.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gebruik gewoon een 7809 om de spanning naar 9 volt te brengen. Dan kan je er zo'n 1 Ampere uit trekken (indien de regulator vast zit aan een koelblok), wat voor LEDs vast wel voldoende is :)

Zie: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/30

[ Voor 13% gewijzigd door _Jeffrey_ op 17-02-2005 23:34 ]

Verwijderd

_Jeffrey_ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:33:
Gebruik gewoon een 7809 om de spanning naar 9 volt te brengen. Dan kan je er zo'n 1 Ampere uit trekken, wat voor LEDs vast wel voldoende is :)

Van 18 naar 9 volt bij 1 A.. dat betekent dus dat dat dingetje 9x1 = 18 9 8)7 Watt aan warmte moet dissiperen.. op dat oppervlakte is dat te vergelijken met een (al wat zwaardere) soldeerbout.

Een paar ledjes moet zeker wel kunnen, maar daar heb je weer geen 9v voor nodig.

Wat ga je er precies op aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 02:40 ]

• _Jeffrey_
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:35:
[...]

Van 18 naar 9 volt bij 1 A.. dat betekent dus dat dat dingetje 9x1 = 18Watt aan warmte moet dissiperen
Ik had m'n bericht net geëdit voor jouw bericht ;)
Met een koelblokje moet het wel lukken.

[edit]
Als zo'n trafo 1.7 Ampere kan levereren kan je er toch geen 1 A uit trekken voor verlichting.

[ Voor 50% gewijzigd door _Jeffrey_ op 18-02-2005 00:01 ]

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
_Jeffrey_ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:33:
Gebruik gewoon een 7809 om de spanning naar 9 volt te brengen. Dan kan je er zo'n 1 Ampere uit trekken (indien de regulator vast zit aan een koelblok), wat voor LEDs vast wel voldoende is :)

Die schakeling is gebaseerd op een wisselspanning. Indit geval kan je de 18 V direct op de 78×× aansluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:35:
[...]

Van 18 naar 9 volt bij 1 A.. dat betekent dus dat dat dingetje 9x1 = 18Watt aan warmte moet dissiperen.. op dat oppervlakte is dat te vergelijken met een (al wat zwaardere) soldeerbout.

Een paar ledjes moet zeker wel kunnen, maar daar heb je weer geen 9v voor nodig.

Wat ga je er precies op aansluiten?
eeh.. 9 x 1 = ... bij mij nog altijd gewoon 9 ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee het is niet om ledjes op aan te sluiten, maar een oude rode lamp uit een handscanner van vroeger.
bedankt voor replay
als ik tijd heb zal ik vandaag foto posten van de lamp

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 17:34
Mojo Powah of een van de vele kloons van hem heeft ooit eens een printer mod gemaakt :) men had hem gequote in zijn topic dus zoeken op zijn oude naam geeft misschien resultaten!

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 16:33
Als je 2 van die lampen hebt, zet je ze gewoon in serie, dan hoef je de spanning niet naar beneden te halen, en blijft je stroom lekker laag (zo hoog als 1 lamp).

Moet je wel ff kijken of die voeding het trekt....

Verwijderd

Topicstarter
zal niet gaan
ik heb er maar 1

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dan koop je er 1 bij. Er lijkt mij genoeg op google te vinden om je hier mee te helpen. Je vraag hier kwakkeloos neer gooien is een beetje gemakszuchtig.

Verwijderd

Topicstarter
eum toch wel niet, heb er achter gezocht
en btw replays poste om te poste zonder nuttige informatie is bij mijn weten ook niet wat het meot zijn

Verwijderd

op google valt vrij weinig te vinden :/

er is al wel een topic over geweest op Got :): Clickie

Verwijderd

en nog één :) Clickie

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Weerstandje ervoor?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Pagina: 1