Toon posts:

Photoshop Render niet selecteerbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb photoshop cs, moet gelijk toegeven ben niet heel erg ervaren, maar kan me toch meestal wel redden.
Maar ik ben nu met een tutorial bezig en er moet gerenderd worden. Alleen in het "Filter" menu in render niet selecteerbaar (is grijs in plaats van zwart)

Misschien zit hier een photoshop enthausiast die me kan helpen?

Heb btw al gezocht met google en hier binnen het forum vond wel iets, maar werd er niet wijzer van.

Bedankt voor de hulp Michiel

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

inXs

known as inXs

is de layer niet gelocked toevallig? Dat je ff de laag moet kopieren en de oude gelockte weg moet halen?

superB

Verwijderd

Topicstarter
Nee de layer is niet gelocked. Ook als ik eerst de oude layer kopieer en dan de oude delete kan ik niet renderen. Overigens zijn er ook een aantal andere filters niet beschikbaar. Zoals "Artistic" , "Distort" enz.

Zou het kunnen dat deze filters gewoon niet mee geinstaleerd zijn bedenk ik mij nu net? of is dit niet mogelijk? Als dit het geval is kan ik deze dan ergens downloaden? op de adobe site zag ik ze niet en heb hiet thuis ook niet de instalatie cd bij de hand.

Michiel

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

inXs

known as inXs

Zijn het JPEG plaatjes die je probeert te bewerken? Ik weet wel dat PS bij sommige bestandsformaten niet echt mee wilt werken (tifjes nogal eens).Mja ik neem aan dat ze wel gewoon geinstalleerd zijn, anders stonden ze vast niet in het menu. Als je nou gewoon eens een JPEG foto opent, van een digitale camera ofzo, gewoon even willekeurig, kan het dan nog steeds niet?

superB

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 08:30

nAffie

...

Staat je plaatje niet op CMYK...

Sommige filters werken niet met anderer colorspaces..

Dus zet je plaatje ff om naar RGB.. dan zou het moeten werken...

meh.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk in RBG, had al gelezen in een ander forum dat het in CMYK idd niet gaat werken.

En ik probeer een text effect voor elkaar te krijgen. Meestal niet de moeilijkste dingen om te doen, maarja als je filters niet selecteerbaar zijn houdt het snel op.
Hetgeen dat ik wil bewerken is wel gewoon geselecteerd en het is niet zo dat allle filters niet werken, een aantal kan ik wel gewoon toe passen, maar render en nog een aantal anderen zijn niet te selecteren.
Iemand nog andere gedachten hoe dit op te lossen?

Ga nog wel even in de adobe forums rondneuzen, msischien dat ik daar wat wijzer wordt.

Alvast bedankt

Michiel

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Je moet enerzijds op het juiste kleursysteem (RGB/CYMK) staan, maar ook op de juiste bitdiepte (8bpp/16bpp). Als hij op 16bpp staat, heb je maar enkele filters staan, terwijl alle filters beschikbaar zijn als je plaatje in 8 bits per pixel staan. Je kan dit op gelijkaardige manier wijzigen als CMYK/RGB: Image > Mode 8 Bits Per Pixel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ILUsion

dat was het idd. Had eigenlijk al verwacht dat het zoiets "onbenulligs" zou zijn.

_/-\o_

Michiel
Pagina: 1