ati radeon 9800 pro kapot

Pagina: 1
Acties:

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 13:46
sinds een tijdje is mijn ati radeon 9800 pro kapot, hij geeft strepen van roze kleur (en nog wat andere kleurtjes) op het scherm. ik heb inmiddels al een nieuwe kaart gekocht want dat met die kleurtjes werd steeds erger totdat er helemaal geen beeld meer was.

hij is verschillende keren te heet geworden omdat dat kleine k*t koelertje ermee kapte nadat er een hele lading stof inzat. daarna heeft hij het nog wel even gedaan omdat ik er een arctic silencer op had gezet maar een paar maanden daarna gaf hij de geest.

ik vroeg me nu zo af of iemand weet of ik hem kan laten maken en vooral waar, en hoeveel gaat dat dan kosten?

bedankt voor mogelijke reacties

Verwijderd

Als je het bonnetje nog hebt zou ik eerst eens met de leverancier en als dat niet helpt, met de fabrikant gaan praten :)

Kapot gaan door een niet werkende koeling hoort in principe onder garantie - dat je de koeler later vervangen hebt maakt het wel wat complexer maar zou imo niet mogen uitmaken (eigenlijk zou je bij de eerste problemen direct aan de bel moet hangen bij de leverancier).

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 21:46 ]

• skillet
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 13:46
ja daar zat ik zelf ook al aan te denken. maar aangezien de garantie hoogst waarschijnlijk niet meer geldt en omdat ik denk dat het veel duurder kost als ik hem opstuur en laat maken (vooropgesteld dat het nog wel kan) door het bedrijf waar ik heb gekocht heb zou ik hem liever door een hobbyist ofzo laten maken of een bedrijf wat jullie kennen waar het geen fortuin kost.
want ik denk namelijk dat als ik hem opstuur naar mijn koop adres dan moet ik natuurlijk eerst al kosten betalen al hebben ze er nog niet eens naar gekeken, dan komt het onderzoeken (weer geld weg) en daarna moet er nog wat vervangen worden nog meer centen in de pocket of niet? :*)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 22:49

Epsilon

Opsturen kost gewoon TPG tarief (6euro oid)

de rest is gratis (mits binnen garantie)

overigens heb je brak geheugen. Typische geheugen fout namelijk :)