Toon posts:

[98] Computer start helemaal niet meer op*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een computer hier staan met windows 98 erop, maar zoals de titel al zegt deze start niet meer.

Ik heb geprobeerd om met de win 98 cd de hardeschijf leeg te halen maar kom niet tot het cd menu, dit heb ik ook met fdisk geprobeerd, zelfde resultaat.

Ik had nog een oude geformateerd harde schijf liggen van 80 gb en die heb ik ingebouwd, maar kan nog steeds niks installeren. Ik kan nog wel in de bios komen, maar verder kom ik niet.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Jullie ideën hierover zijn van harte welkom,

Alvast bedankt,

Frank :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

als je de pc laat booten dan vraagt ie om een bootdisk? Wat doet de pc precies?
Bootdiskette en dan de windows 98 cd. Wat doet ie dan? Beetje meer info graag, want mn glazen bol is stuk :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 17-02-2005 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:38:
als je de pc laat booten dan vraagt ie om een bootdisk? Wat doet de pc precies?
Bootdiskette en dan de windows 98 cd. Wat doet ie dan? Beetje meer info graag, want mn glazen bol is stuk :P
Nou hij doet dan verder helemaal niks meer lijkt wel alsof hij de cd wil laden hij checkt dan ook de systeemconfiguratie maar dan wordt het zwart...

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

hoeveel geheugen modules zitten er in? bij meer als 1, er ff wat uithalen en afzonderlijk testen ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Ramkoemar
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11-2024
kijk eens in de bios of de harddisk wel is gevonden. als dit niet gebeurt is, zoekt hij naar andere apparaten die wel kunnen booten. (floppy, cd-rom)
in de bios kan je ook instellen om te booten vanaf cd, dit kan je ook proberen (win98 cd is bootable)

Verwijderd

Topicstarter
Ramoe schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:58:
kijk eens in de bios of de harddisk wel is gevonden. als dit niet gebeurt is, zoekt hij naar andere apparaten die wel kunnen booten. (floppy, cd-rom)
in de bios kan je ook instellen om te booten vanaf cd, dit kan je ook proberen (win98 cd is bootable)
in de bios vind hij de harde schijf wel en ik had ingesteld booten van cd-rom in de bios

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat gebeurt er als je de originele windows 98 cd erin doet? Kan je dan Windows 98 installeren? Of wil ie dan ook om een reden niet verder? En als je probeert in veilighe modus te komen? Lukt dat nog wel? Of wordt er gewoon geen bootrecord gelezen op de hdd? Dan zou ik deze eens testen met een tool van de fabrikant. De kabels verwisselen. Misschien zelfs het moederbord verdenken. Een andere voeding of cdreomspelen maakt ook verschil. Geheugen ook ff testen met memtest :)

Ik heb de topictitel een beetje aangepast :)
win 98 computer start niet meer > [98] Computer start helemaal niet meer op*

Ook al eens een biosupdate geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1