Vastlopers door SB Live! IRQ?

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 14:38
Ik heb hier al een tijdje last van vastlopers als ik midden in een spel zit, en dan opeens hangt het beeld, en het geluid herhaald steeds een klein stukje. Het is echt zwaaar irritant, en niks lijkt het op te lossen.

maar nu heb ik laatst weer gehoord dat het aan het (gedeelde) irq van m'n sblive kan liggen. Ik krijg hem maar niet van IRQ 10 af, ik snap ook de ballen van irq's veranderen.

Kan iemand me uitleggen HOE ik dat ding een ander irq aanwijs?

thnx

[specs]
Mobo: ASUS K7M
Proc: AMD Athlon Classic 600
Sound: Creative SB Live! Value
Geheugen: 1x 128MB RAM 100Mhz
1x 128MB RAM 133Mhz
HDD: Maxtor 7200 20.4Gig
Video: ASUS 6800 Pure (GeForce DRR) 32 MB

Verwijderd

Je kunt proberen de SB-kaart in een ander PCI-slot te steken... vaak wordt er dan een ander IRQ aan gegeven, en wordt de kaart in ieder geval opnieuw ge-P&P't.

• Terranca
Heb ik geprobeert, en er werd idd van alles opnieuw geP&P'ed, maar SBLive! blijft koppig op IRQ 10 zitten, samen met een rij anderen :(

Verwijderd

Heb ik ook lang gehad. Telkens na een paar min. in een spel blijft de laatste toon hangen en herhaald zich steeds --> vast!!!:'(

Ik heb vanalles geprobeerd, maar het ligt inderdaad niet aan de proc. videokaart maar aan de SB Live!

Ik heb het uiteindelijk toch opgelost door de kaart in andere pci sloten te proppen. Heb ze alle 5 geprobeerd, en uiteindelijk bij eentje (waar die nu ook inzit) niet meer het probleem. Geen vastlopers meer! *D

• Terranca
Goed dan!

Dan zit ik de rest van de dag met m'n kop in de pc kaartjes te verwisselen!

Heb denk ik al een doelwit: een oud ISA modem op IRQ 4 >:). Haal ik die ff weg en douw ik m'n live in de PCI die dat kaartje blokt

(mozzels, jullie horen het nog wel ;))

• Terranca
Hij zit nu redelijk alleen op een IRQ (10)

Hij zit samen met:
- Via Tech PCI to USB Universal Host Controller
- Via Tech PCI to USB Universal Host Controller
- ACPI IRQ Holder for PCI IRQ steering

Verder krijg ik hem niet. Moet ik nog verwachten dat deze combo problemen zal gaan opleveren??

iig thx

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
- ACPI IRQ Holder for PCI IRQ steering
dit hoort, zit bij alle kaarten als het goed is.

usb kan heel goed als je er niks op heb aangesloten.

verder moet je sb16 emulatie uitschakelen.

• Terranca
Mag ik vragen waarom ik SB16 emu moet weggooien? Hij doet het ook prima met namelijk

Verwijderd

Je kunt ook proberen bij de SB16 emulation properties 'allow LPT Interrupt sharing' aan te vinken.
Pagina: 1