Toon posts:

[noob]ADSL Verbinding delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mn vriendin thuis hebben ze ADSL (mxstream), dit zit momenteel aangesloten op de computer van haar ouders.
Nu heeft ze zelf ook een pc aangeschaft kort geleden, en nu willen we de ADSL verbinding delen, door middel van een router.
Na heel wat gezoek, en gevraag in winkels, zijn we nog geen ene stap verder...
Het modem dat op het moment wordt gebruikt voor de verbinding is een Alcatel Speedtouch USB modem.
We zoeken dus een router (liefs draadloos) die de verbinding kan delen..
De ene zaak zegt dat het niet mogelijk is.. omdat het modem usb is.. en de andere zegt dat het wel mogelijk is maar dat je dan 250 euro's moet neertellen |:( .
We wouden namelijk de router kopen die op het moment in de aanbieding is bij Dynabite.
De "Ergenic Wireless Router 22 Mbps" voor 29,95 euries.
Deze kan volgens hun niet gebruikt worden..

Mijn vraag is dus, welke router (liefs draadloos) is wel geschikt.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :Y)

Verwijderd

een USB modem kun je in de regel niet op een router aansluiten

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 15:17
Je kan natuurlijk een router kopen met ingebouwd modem.

_@/'

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Sowieso is het handig om te weten over je ANNEX a of b hebt. Dit verschil zit in: ADSL over analoog of ADSL over ISDN. Daar heb je namelijk verschillende modems voor nodig. Verder is elke draadloze ADSL modem/router combinatie geschikt.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Of je neem een Modem/Router (= stuk duurder)
Of je regel een Speedtouch Home of iets wat er op lijkt (= Ethernet modem) en je neem daar een router bij.

Met die blauwgroene paddestoel/vis kan je in ieder geval niet erg veel nee :)

[ Voor 22% gewijzigd door Max|Burn op 17-02-2005 21:11 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Steephh
MaxBurn schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:10:
Of je regel een Speedtouch Home of iets wat er op lijkt (= Ethernet modem) en je neem daar een router bij.

Met die blauwgroene paddestoel/vis kan je in ieder geval niet erg veel nee :)
Dat zei ik ook al. Een sweex wireless router met ingebouwd modem, daar betaal je rond de 129 euro voor.

_@/'

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MaxBurn schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:10:
de home is niet meer te koop

Of je neemt de speedtouch 510(i) v4, dan heb je een enternet adsl modem MET ingebouwde router. Er zijn wel meer Router/modem combi's te koop, ook bij de zaak om de hoek.
prijs ~80 euro

http://www.tweakers.net/pricewatch/54383

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om die router van dynabite te kopen, en die op de *hoofd* pc te zetten, en dan de andere comp van mn vriendin ermee verbinden.
En dan gewoon de internet connectie delen zodra deze wordt gebruikt.
(dus als de hoofdcomp op internet zit, dat mn vriendins comp ook online kan).

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:44:
Is het ook mogelijk om die router van dynabite te kopen, en die op de *hoofd* pc te zetten, en dan de andere comp van mn vriendin ermee verbinden.
En dan gewoon de internet connectie delen zodra deze wordt gebruikt.
(dus als de hoofdcomp op internet zit, dat mn vriendins comp ook online kan).
Ja maar dan moet de "hoofdcomp" wel aanstaan.

• Steephh
Of eventjes zoeken op marktplaats (of v&a op tweakers)

_@/'

• Steephh
b..RAM schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:52:
[...]

Ja maar dan moet de "hoofdcomp" wel aanstaan.
Dat is vrij irritant lijkt me, dan kan je beter zorgen dat het meteen goed werkt.

_@/'

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

BMRS schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:38:
[...]

Dat is vrij irritant lijkt me, dan kan je beter zorgen dat het meteen goed werkt.
Ieder z`n eigen irritaties. Dat kan je doen. Je bent dan veel goedkopper uit maar als de "hoofdpc" in de huiskamer of zo staat dan kan het vrij hinderlijk zijn als hij aanstaat.
Ik zou dan ook advieseren om een router met modem te kopen. Hij is wat duurder en mischien lastiger in te stellen.
Je zit dan alleen niet meer met het probleem dat de hoofpc aan moet staan.

En die Ergenic Wireless Router is "maar" 22 mbps. K wil dat niet echt snel noemen, voor internet is het wel geneog. Aleen als ze nogal eens grote bestanden over het netwerk heen zetten dan is dat niet genoeg en kan je beter voor een model gaan dat 54mbps ondersteunt.

Don't worry people, i`m a professional idiot

Verwijderd

leuk_he schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:22:
[...]
Of je neemt de speedtouch 510(i) v4, dan heb je een enternet adsl modem MET ingebouwde router. Er zijn wel meer Router/modem combi's te koop, ook bij de zaak om de hoek.
prijs ~80 euro

http://www.tweakers.net/pricewatch/54383
Is niet draadloos, maar werkt (hier) perfect.

Staat voor € 49,- in de V&A

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik voor een nieuwe modem gaan met 4 ports switch. En die zijn er in vele maten.
Zo heeft alcatel er bijvoorbeeld 1, de 570 ( of 570i voor isdn ) die modem speelt, en voor router speelt en als extra je er ook nog een wireless verbinding mee kan maken.
Ook linksys heeft deze spullen zie www.linksys.nl (http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=181)
Dit apparaat kan je uitbreiden met een pcmcia kaartje en dan is ook deze wireless.
Of deze nog van linksys: http://www.linksys.com/in...duct.asp?coid=28&ipid=667
Alleen durf ik niet 100 % zeker te zeggen of deze ook adsl gewoon ondersteund, of dat deze echt alleen voor adsl 2 is.
Dit is natuurlijk altijd na te vragen in de pc zaak.
sterkte met uitzoeken.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
linksys heeft routers met ingebouwd modem dus ben je in 1 keer klaar

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36

inXs

known as inXs

Maar kan dat allemaal wel? Want het is origineel wel een USB modem.

superB

Verwijderd

inXs schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:20:
Maar kan dat allemaal wel? Want het is origineel wel een USB modem.
Ja, die usb modem ligt vast wel lekker in de prullebak. Wat moet je met zo'n ding. Daar wordt je echt niet vrolijk van.

Verwijderd

shure-fan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:16:
linksys heeft routers met ingebouwd modem dus ben je in 1 keer klaar
een router met usb aansluiting voor de modem? Ik heb ze niet gevonden op de website van linksys.

Verwijderd

denk niet dat het zo bedoelt was, wat hij bedoelde is dat er gewoon een gaatje in zit voor die telefoon kabel in te duwen, je inlog enzo invoeren in de router/modem en internetten maar

Verwijderd

Sry hoor, maar voor deze n00b een goedkope oplossing :

2x een netwerkaartje ala 100 of 10 mpbs (liefst 100, in verband met overzetten bestanden)

1x netwerk kabel ala 10 meter ...

Klaaaaaar.

alleen, zoals gezegd, je PC met de de modem, moet dan wel aanstaan, als je op de andere PC internet wilt ...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:24:
Sry hoor, maar voor deze n00b een goedkope oplossing :

2x een netwerkaartje ala 100 of 10 mpbs (liefst 100, in verband met overzetten bestanden)

1x netwerk kabel ala 10 meter ...

Klaaaaaar.

alleen, zoals gezegd, je PC met de de modem, moet dan wel aanstaan, als je op de andere PC internet wilt ...
Precies mijn id. Maar dan werd er graag Wireless gewenst.
Dus mijn id is koop 2 Wireless LAN Kaartjes/Sticks, leg LAN aan en deel de internet verbinding. Heel simpel en heeft als enige nadeel dat de pc met het internet modem aan moet staan om verbinding te maken. Gewoon aansluiten op de pc die het meest aan staat en klaar.
Of je moet per se een router willen. Dan zou ik voor een router met ingebouwd modem gaan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan toch gewoon een accespoint aan de ene pc aansluiten en een wifi reciever aan de andere pc? Ik snap het probleem niet echt, een USB modem is niet echt lekker, maar om voor je probleem nou perse een router te kopen lijkt me ook wat overdone. :r
Pagina: 1