[2000]DNS opzoeken van internet site traag via AD

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:40
Ik heb net een nieuwe server geconfigureerd. Alles werkt nu zoals het zou moeten werken alleen heb ik nog 1 probleem: Zodra ik een URL intoets in de adresbalk van een browser duurt het vrij lang voordat de pagina gevonden is. Ik denk dat dit komt door het feit dat ik de DNS zoals ik in een howto gelezen heb via de server laat lopen. Op de server heb ik vervolgens forward zones aangemaakt zodat het allemaal netjes werkt.

Op de server zelf is het ook niet echt snel maar wel iets beter. Moet ik misschien een soort van caching o.i.d. aanzetten op de server?

• djluc
Mijn vraag blijft staan. Wie heeft er enig idee? Op dit moment staat mijn DNS onder het tabblad forwarders ingesteld als volgt:
192.168.1.1 = adres van de router (Speedtouch geval)
195.121.1.34 = Internet DNS server
195.121.0.7 = Internet DNS server

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:16

Duinkonijn

Huh?

overwat voor server praten we ?

specs / os / sp

ik zou het eens zonder je speed touch dns proberen..

heb der al eerder problemen mee gehad

[ Voor 49% gewijzigd door Duinkonijn op 24-02-2005 19:58 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djluc schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:32:
Op de server zelf is het ook niet echt snel maar wel iets beter. Moet ik misschien een soort van caching o.i.d. aanzetten op de server?
Mijn vraag blijft staan. Wie heeft er enig idee? Op dit moment staat mijn DNS onder het tabblad forwarders ingesteld als volgt:
192.168.1.1 = adres van de router (Speedtouch geval)
hoeveel vertraging zit erin?
Windows 2000/2003 DNS server heeft standaard een 5 seconden timeout, dus als jij 5 of 10 seconden later pas response krijgt heb je een lamme DNS forwarder.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

mutsje

Certified Prutser

dns forwarding werkt heel erg recht toe recht aan en supersnel. Als de DNS server het niet bij zichzelf vind schopt ie het gelijk het internet op en krijg je respons vanaf internet..... dus kijk je configuratie even na en zet logging aan zou ik zeggen

• djluc
Ik heb nu een internet-DNS als eerste geplaatst. Ik ben nu aan het testen en het lijkt sneller te gaan. Het is vooral zo vreemd omdat het bij de eerste hit op een domein traag is maar daarna wel sneller.
Pagina: 1