premiere 6.5: doorzichtige balk

Pagina: 1
Acties:

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:47
Ik wil graag bij premiere 6.5 een doorzichtige balk onderin plaatsen die je ook bij het nieuws hebt. Op deze balk moet dan het nieuws item komen. Heb overal gezocht maar kan het tot nu toe niet vinden.. ik hoop dat iemand mij kan helpen?

Verwijderd

het is niet standaard meegeleverd geloof ik maar ik zou proberen wat te spelen met de gevanceerde features die je kunt openen bij de standaard balk-effecten.

De handleiding staat het vast ook wel in: Klik

Verwijderd

Maak een balk in Photoshop (of een ander programma) en leg deze op de graphics-reel van Premiere, pas transparency aan ét voila.
Je kunt het ook doen door een alpha-layer in je plaatje aan te brengen en te saven als 32 bits TGA. Voeg vervolgens een nieuwe reel (of spoor) toe voor de de tekst, deze kun je gewoon als 'title' binnen Premiere eroverheen leggen.

Verwijderd

D'r zit toch een titel editor in Premiere 6.5? Lijkt me niet zo moeilijk dan. Doorzichtigheid kun je met transparency in de tijdbalk regelen (voor track 2 en hoger). Als ik me niet vergis kun je transparency per object ook nog instellen in de title editor, maar dat weet ik niet helemaal zeker, indien dat niet het geval is kun je eventueel 2 titles maken (1 voor de doorzichtige balk en 1 voor de niet doorzichtige letters).