Toon posts:

Harde Schijf kaduuk... gegevens weghalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(intro)
Ik heb nog niet zo heel lang (half jaar denk het) een Maxtor 200 gb. Gister liep hij plotseling vast met zo'n mooie Kernel error met de melding "dumping physical memory". En hij start windows sindsdien niet meer op. Meteen op internet gezocht van mijn 2e (oude backup) PC. Blijkt dat het allemaal niet zo best zou zijn. Ik dat tooltje van Maxtor gedownload, en ja hoor, hij zegt dat de HD inderdaad naar de haaien is. Tenminste, de C partitie. De rest kan ik door middel van een speciaal progje nog wel bijkomen (zit ik nu dus ook nog ff te backupen).
(/intro)

Nu werd door dat progje van Maxtor dus al zeker vastgesteld dat je schijf iig zo beschadigd is dat ik een nieuwe kan krijgen, en ik zit nog ruim in de garantieperiode, dus dat is allemaal wel okay (behalve dat het tijd kost om alles weer te installeren, maar ja, balen).

Mijn vraag gaat nu over de de gegevens op de schijf. Ik kan dus nog bij alle partities behalve de C partitie. Nu wil ik als ik hem inruil dat niet iedereen mijn oude gegevens gaat bekijken (staan nog wat persoonlijke en vertrouwelijke dingen op). Nu heb ik ooit gehoord dat je een HD helemaal kan leegmaken door als het ware op iedere sector geforceerd een 0 te zetten, en ook vaag iets van een kennis die weleens van low-format heeft gehoord (weet niet of dit hetzelfde is). Ik las in de FAQ van dit forum dat low format misschien de garantie verbreekt, dus dan zou ik dat weer niet willen doen,
Kortom: iemand een suggestie hoe ik kan zorgen dat mijn gegevens niet verder gelezen kan worden?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Gewoon formatteren met de Windows installatie CD? De gegevens zijn met wat moeite nog terug te halen maar de werknemers van Maxtor gaan daar echt niet de moeite voor doen hoor! Zelfs niet als je de schijf niet formatteert. En ik denk niet dat een low level format je garantie verbreekt. Soms kan het zelfs problemen oplossen.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-03 04:40
Zit zelfs in die maxtor test man! Low level format 3x uitvoeren en je weet zeker dat nix gerecoverd kan worden! En er zit ook een short format in en die zet op de eerste 1000 blocken van je disk een 0.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kon dus niet formatteren met de Windows Cd (ik kreeg er geen nieuwe installatie op want dat was het eerste wat ik probeerde) want hij herkent heel die partitie niet ofzo.

Ik weet dat in die maxtor test low format zit, maar ik had dus juist in de FAQ gelezen dat je garantie dan waarschijnlijk wordt ingetrokken. Als dat zeker weten niet het geval is ga ik dat gewoon doen, maar ik wil niet per ongeluk mijn garantie verzieken...

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-03 04:40
kheb toevallig ook deze maand een HD naar maxtor verstuurd en ook een low-level format gedaan. Vandaag hem binnengekregen met een rekening erbij :D. Stond gelukkig op: In Warrenty Replacements(s). Geen probleem dus zo'n low-level format. Check ook even op www.maxtor.com bij worldwide support onder warrenty. Daar lees je alles.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zal ik doen.

Bedankt voor de reacties allebei :).
Pagina: 1