Longhorn & lange tenen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Nieuwsartikel: Ontwikkelaars krijgen in april een vooruitblik op Longhorn

De eerste post is meteen raak:
voor een gedetaileerd overzicht van de verbeteringen in longhorn kan je terecht op deze site

http://www.apple.com/macosx/
Als ik dat zo zie staan, lees ik dat Longhorn maar het beste door OSX vervangen kan worden; en dat is in mijn boekje een hele simpele troll.

Maar de modders denken er niet allemaal zo over. Het ding heeft momenteel 89 (!) moderaties te pakken en dat in twee uur tijd - hij 's dus op z'n minst omstreden.

De scheidslijn tussen mop en troll is vaak flinterdun en het is redelijk algemeen bekend dat powermods geen gevoel voor humor hebben, dus gooi ik 'm maar even in de groep.

Waarom 'ie grappig zou moeten zijn is verder wel duidelijk, dat hoeft mijns ondanks geen betoog :)
De vraag die ik graag beantwoord zou zien is: waarom is dit wel of geen troll?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Wat mij betreft is de grap te plat en te makkelijk om echt grappig te zijn en blijft afzeiken van Longhorn (dus troll) als enige over. Maar ja ook ik ben dus bij titel humorloos.

* sips vinegar *

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zie liever déze post dan een post als
alles wat microsoft zo vernieuwend noemt aan longhorn zit al in MacOS
moet ik zeggen, het voelt gewoon anders aan

Ik zie hem persoonlijk liefst op 0 eindigen. Hij hoeft niet naar de -1 want hij lijkt me niet trollerig bedoeld, maar op 1 grappig vind ik hem ook niet thuishoren. Onder andere doordat het een eerste post is, lijkt het een beetje op "ff een snelle makkelijke grap scoren".

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als dit een grap is, vreet ik hier ter plekke mijn schoenen op.

Dit is imho dus een regelrechte troll, niets meer en niets minder.

Overigens is het hele topic één groot drama, zowel de inhoud (of het gebrek daaraan) van de reacties als de moderaties.

Virussen? Scan ze hier!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ook maar eens ff reageren, ik had hier al een thread verwacht :p

Ik vind het een superpost die zeker niet negatief beoordeeld moet worden!

Hij heeft niet alleen 100% gelijk (dingen zoals Avalon, WinFS etc hebben Apple en Linux allang) maar het is tegelijkertijd nog grappig ook.

Hij zou dus voor grappig +1 moeten krijgen en nog eens +1 inzichtvol, dus zou hij uit moeten komen op +2 8)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
mkools24 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:41:
(dingen zoals Avalon, WinFS etc hebben Apple en Linux allang)
Ha, op zo'n reaktie zat ik te hopen: jij wil me vast wel even uitleggen wat de relevantie van deze constatering voor de draad is :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb de reactie ook gelezen en ik ben het met mkool24 eens, dat dit een prachtige reactie is. Ondanks dat de reactie inhoudelijk gezien niet volledig juist is, is het wel een mijns inziens leuke opmerking. Omdat dit in feite precies hetzelfde is als wat Apple zelf heeft gedaan en blijft herhalen in verhalen in rondom Mac OS X 10.4 Tiger. Zie ook deze afbeelding: klik. Ik vind de opmerking dus zeker een +1 Grappig waard :) .

Verwijderd

Ik vind de post zeker wel grappig. Het is een simpele en daardoor best stijlvolle grap. Inderdaad veel beter dan reacties als: "we moeten allemaal aan de apple of linux" of "bah, MS immiteerd alleen maar", wat wel regelrechte trolls zijn.

Van mij mag ie op +2 grappig eindigen hoor!

• mkools24
  • Laatst online: 20-05-2021
Rataplan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:44:
[...]
Ha, op zo'n reaktie zat ik te hopen: jij wil me vast wel even uitleggen wat de relevantie van deze constatering voor de draad is :)
Daar was ik al bang voor :P

Maar je hebt gelijk, relevant is het totaal niet, maar het nieuws over Microsoft loopt de spuigaten uit de laatste weken, van de 5 nieuwe threads gaat er altijd wel eentje of soms meer over Microsoft, waarbij de waarde van het nieuwsbericht soms ver te zoeken is (zoals deze dus).

Als de cocurrentie met een nieuw product komt wordt er amper aandacht aan besteed, hooguit een linkje in de meuktracker, maar het aantal longhorn threads is nu al niet te tellen terwijl het nog zeker 2 jaar duurt voor de final er is.

We worden er helemaal mee doodgegooid, dus dan kun je dat soort (protest)reacties verwachten en vind ik ze ook zeker terecht.

Het is makkelijk te zeggen dat iemand een trol is als hij iets afkraakt, maar als iets je zo wordt opgedrongen als bijv. Longhorn dan is er meer aan de hand en ik vind dat daar meer naar gekeken moet worden dan iemand direct -1 geven.

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Over grappig vs troll gesproken:
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1241034

Bovenstaande reactie heeft een aantal 'troll' moderaties gekregen. Ik weet toevallig dat betreffende reactie niet als troll bedoeld was. Ik heb meerdere keren naar betreffende reactie gekeken, maar ik weet nog steeds niet wat er 'troll' aan is.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
"Ik denk niet dat men nu nog naar Linux zal overstappen. Bij Windows krijg je gratis anti-spyware spullen, bij Linux niet :*) " bevat een overduidelijke steek onder water: er staat natuurlijk eigenlijk dat mensen naar Linux zouden moeten overstappen omdat ze die anti-spywaremeuk dan niet nodig hebben. Mag van mij als troll gewaardeerd worden, zonder dat ik daar overigens mee zeg dat 'ie op -1 hoort.

Maar ik zag wel graag dat we ons tot het Longhorn-draadje beperken.

[ Voor 95% gewijzigd door Rataplan op 17-02-2005 20:27 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:55
Rataplan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:44:
[...]
Omdat die er naar mijn idee niet echt is heb ik m als -1 overbodig beoordeeld...

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

-1 Troll voor onderstaande vind ik overdreven.
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1243018
Een -1 beoordeling is IMHO voorbehouden aan de 'ergste van de ergste' posts.
0 - Offtopic is wellicht gepaster.

Verwijderd

Ik heb de fipo een +1 gegeven. Korte en krachtige grap! Ik heb er een tijdje mee zitten lachen :D
Apple doet het openlijk met iedere Tiger presentatie. Of het terecht is of niet, voor mij speelt het geen belang.

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik had 'm graag omhoog geholpen, maar hij staat nu op +2 en da's al mooi genoeg, lijkt me.

Ik vind het namelijk helemaal geen troll. Het troll-stempel moet voor de echte trolls blijven, en niet te pas en te onpas gebruikt worden.

Overbodig? Ja.
Off-topic? misschien.
FiPo? Nja, misschien...... 't is een korte, en de eerste.... twijfelaar.

Maar het is geen echte bashing, het is geen echte belediging, daarnaast zie je aan de link al dat de url naar apple.com linkt dus ook dat houd de poster niet verborgen.

En kom op zeg..... is microsoft dan als bedrijf al een troll omdat op de microsoft-site steeds weer van die 'onafhankelijke' onderzoeken aantonen dat MS-Windows een lagere TCO heeft als Linux?
Ik vind van niet.

Ik zeg: +1 of +2.
Ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat hij naar beneden wordt gemod, maar als er een - teken voor komt te staan en een troll-tag erachter, zou ik het onterecht vinden.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben niet geneigd om het een grap te noemen... ik vind het meer triest ... dat MS idd zo voor lul wordt gezet. Kom toch op zeg, 57.000 werknemers en dan 6 jaar de tijd nemen om een OS te maken waarbij feature na feature geschrapt wordt. En dat terwijl de glans van WinXP allang verdwenen is omdat het als een Lada alleen door z'n lak (patches) bij elkaar gehouden wordt.

En zeg zelf, het is toch triest dat een bedrijf met 2% marktaandeel een OS heeft gemaakt dat zowel geen patches nodig heeft alsmede nu al (2 jaar voorsprong!!!!!) dat allemaal inbouwt? Da's net zo triest als dat 12 man en een paardenkop een browser bouwt dat zonder monopoly of reclame al binnen 4 maanden 10% marktaandeel heeft.
Dus, ik kan er onmogelijk een troll inzien, hooguit een nuchtere constatering van de realiteit die enorm veel pijn doet.

Indien het een -1 troll is, moeten we de user Steve Jobs maar eens een corrigeren mailtje sturen.
Stevejobs@apple.com

Dear Steve,
Stop flaming MS for their inferior products or we have to give your remarks a -1 flamebait.

Ecteinascidin, Powermod

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 17-02-2005 21:05 ]

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ecteinascidin schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:03:
Ik ben niet geneigd om het een grap te noemen... ik vind het meer triest ... dat MS idd zo voor lul wordt gezet. Kom toch op zeg, 57.000 werknemers en dan 6 jaar de tijd nemen om een OS te maken waarbij feature na feature geschrapt wordt. En dat terwijl de glans van WinXP allang verdwenen is omdat het als een Lada alleen door z'n lak (patches) bij elkaar gehouden wordt.
Als dit geen troll is.... :X
En zeg zelf, het is toch triest dat een bedrijf met 2% marktaandeel een OS heeft gemaakt dat zowel geen patches nodig heeft alsmede nu al (2 jaar voorsprong!!!!!) dat allemaal inbouwt? Da's net zo triest als dat 12 man en een paardenkop een browser bouwt dat zonder monopoly of reclame al binnen 4 maanden 10% marktaandeel heeft.
En dit is niet veel beter
Dus, ik kan er onmogelijk een troll inzien, hooguit een nuchtere constatering van de realiteit die enorm veel pijn doet.
Je kunt het wel héél dramatisch voorstellen hé.

Overigens zou ik met een +1 grappig best kunnen leven hoor. De verwijzing naar Mac OS X is voorspelbaar en misschien zelfs afgezaagd, maar de manier waarop hij het brengt kan ik best wel appreciëren

[ Voor 9% gewijzigd door Yoeri op 17-02-2005 21:19 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Yoeri schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:17:
[...]
Als dit geen troll is.... :X
Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat jij louter voordelen van WinXP ondervind en geen enkel nadeel.

Ik zit hier naar een brakke XP-bak te kijken en heb een CD van WinXP.... ik heb alleen geen zin in die format omdat ik geen enkele patch heb klaarliggen en tegen de tijd dat alles weer binnen is, zit deze bak toch zo vol met trojanen dat het geen zin heeft. Ons netwerk hierzo zit zo vol met troep dat met uiterste inspanning je net aan clean blijft. En ja, Firefox IS een beter product.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:49

botoo

💀 too old to die young

Iemand die het voor elkaar krijgt om in enkele uren 100+ moderaties te scoren op een reactie van één regel met een url verdiend imho een oorkonde, want het is overduidelijk dat die reactie iets losmaakt bij de mensen :Y)

Maar wat is het nu eigenlijk?
Grap, troll, trieste waarheid?

Een goede grap heeft doorgaans iets herkenbaars en/of een grond van waarheid, en doorgaans word er met zo'n grap ook iemand in de maling genomen, leedvermaak is immers een populair tijdverdrijf.

In de reactie van Bazilfunk zit wmb een hoop van bovenstaande ingredienten en, voor mij niet onbelangrijk, het is geen uitgekauwde, steeds weer herhaalde, grap. Hij is best wel orgineel en ook nog snel bedacht ook.

Alles bij elkaar zou ik wildhagen voorstellen om z'n schoenen maar op te eten ;), ook al blijft humor iets zeer persoonlijks en leedvermaak is voor de één vermaak en voor ander leed.

En Ect. in jouw reactie hierboven lees ik ook wel e.e.a. aan trollen, maar je mailtje vind ik toch leuk :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik denk dat als we alles meewegen, de 100den moderaties in ogomschouw nemen en de ambivantie van mensen, dingen beoordelend op hun eigen waarde ipv een vergelijking die soms offtopic kan zijn en meespelende persoonlijke ervaring daargelaten, uiteindelijk de keuze tussen denigerende troll of grap in het midden gelaten moet worden. Dus stel ik voor dat Wildhagen alleen z'n linkerschoen opeet.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ecteinascidin schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:22:Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat jij louter voordelen van WinXP ondervind en geen enkel nadeel.
Als je me nu iets beter kende, een héél klein beetje maar, dan had je geweten dat dit een onzinstatement is ;) Dat ik niet gehéél objectief ben kan ik inkomen, maar ik heb eveneens de indruk dat jij dat bijlange niet bent
Kom toch op zeg, 57.000 werknemers en dan 6 jaar de tijd nemen om een OS te maken waarbij feature na feature geschrapt wordt
En die 57.000 man zitten allemaal in het Longhorn-team volgens jou?
En dat terwijl de glans van WinXP allang verdwenen is omdat het als een Lada alleen door z'n lak (patches) bij elkaar gehouden wordt.
Tja, er zijn heel wat patches ja, maar als je dat op deze manier op de FP post krijg je een keiharde troll aan je broek
En zeg zelf, het is toch triest dat een bedrijf met 2% marktaandeel een OS heeft gemaakt dat zowel geen patches nodig heeft alsmede nu al (2 jaar voorsprong!!!!!) dat allemaal inbouwt?
Letten we er ook even op dat er wel degelijk (belangrijke) security patches zijn voor Mac OS. Letten we er dan ook meteen even op dat we het over een bedrijf hebben dat zijn eigen hardware maakt en dus zijn laars kan lappen aan compatibiliteit en dergelijke issues? Letten we er dan ook even op dat we het over een compleet ander platform hebben?
Da's net zo triest als dat 12 man en een paardenkop een browser bouwt dat zonder monopoly of reclame al binnen 4 maanden 10% marktaandeel heeft.
4 maanden? De eerste testversie van Phoenix verscheen volgens mij in 2002. En jà, firefox is een zeer degelijke browser. Dat is IE òòk als je de instellingen enigszins aanpast. Ik surf niet met Firefox en ik heb in mijn hele carrière welgeteld één spyware-ding opgelopen
Ik zit hier naar een brakke XP-bak te kijken en heb een CD van WinXP.... ik heb alleen geen zin in die format omdat ik geen enkele patch heb klaarliggen en tegen de tijd dat alles weer binnen is, zit deze bak toch zo vol met trojanen dat het geen zin heeft. Ons netwerk hierzo zit zo vol met troep dat met uiterste inspanning je net aan clean blijft.
Dat ligt dan meer aan de kennis van jouw netwerkbeheerders en jezelf dan aan Windows ;)

Tot zover mijn motivatie om jouw post als troll te bestempelen. Verder ga ik er niet op in want dan gaan we off-topic :)

[ Voor 10% gewijzigd door Yoeri op 17-02-2005 21:34 ]

• player-x
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

player-x schreef op de FP op donderdag 17 februari 2005 @ 18:39:
hehehe de echte MS fans zien het grappige hier weer niet van in de rest van de tweakers wel
Sorry MS fans, maar ik vind het ook wel leuk :+
en ATS we zitten al op 53 moderatie misschien kan je je post editen :D
[edit]
136 ziten we nu :D
Dit is weer een prima voorbeeld van nieuw Nederland op zijn smalst
We zijn het ergens niet mee eens dus moeten we onze wil op de rest oplegen
Ook al hebben ze eigenlijk het recht iets grappig te vinden wat een ander niet vind naar groot voorbeeld a la bush, balkende, ect. :+
p.s. Wat ben ik blij dat ik naar Noorwegen ben geëmigreerd.
Hier bestaan gelukkig nog mensen die het spreek word leven en laten leven kennen.
En [Score: 0 (Troll)] de Troll dat is het nationale symbool hier :P
.
mijn post op de FP maar die ook betreking heeft hier.
vind het wel triest hoe zelfs somige moddereters denken over een grapig bedoeld bericht
p.s. gelukig ziet de meerderhijd er gelukig nog wel de humor van in :)

[ Voor 7% gewijzigd door player-x op 17-02-2005 23:38 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daventry
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 10:00
Voor mij overduidelijk een troll (heb hem ook als dusdanig gemod)

Misschien met een smileytje ofzo er achter had het al een ander gevoel gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
botoo schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:28:
Iemand die het voor elkaar krijgt om in enkele uren 100+ moderaties te scoren op een reactie van één regel met een url verdiend imho een oorkonde, want het is overduidelijk dat die reactie iets losmaakt bij de mensen :Y)

Maar wat is het nu eigenlijk?
Grap, troll, trieste waarheid?

Blaat...
Het is voor mij overduidelijk een trol, zijn overige reacties die in het algemeen negatief zijn ten opzichte van microsoft producten, geven mij de doorslag

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1237422
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1194388
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1176699
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1215427
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1211640
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1208615
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1157083

ala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
botoo schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:28:
Uit de moderatie Faq:
In Usenet usage, a "troll" is not a grumpy monster that lives beneath a bridge accosting passers-by, but rather a provocative posting to a newsgroup intended to produce a large volume of frivolous responses.
...
You are probably reading a troll if you see a brief message posted with lines similar in character to the following:

* "PCs are much better than Macintoshes."
* "Macintoshes are much better than PCs."
...

The result of such postings is frequently a flood of angry responses. In some cases, the follow-up messages posted in response to a troll can constitute a large fraction of a newsgroup's contents for as long as several weeks.
Hoezo oorkonde? Volgens mij (en de definitie van troll uit de moderatie faq) geeft elke (goeie?) troll binnen korte tijd een groot aantal reacties, in dit geval in de vorm van moderaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Een uitdagende reactie hoeft per definitie niet een troll reactie te zijn maar een aanzet tot denken.
Het is jammer dat een hoop mensen niet die hint oppakken.
Veroordelen in plaats van zelf te denken en/of het over laten aan een ander een eigen mening te laten samen stellen is zo veel makelijker.
Het is triest dat onze samenleving daar in is veranderd.
Alles is zwart wit en als iemand in eens rood een mooie kleur vind word hij meteen veroordeelt door een groot deel van de massa en wil niemand luisteren.

Maar vind het toch fijn om te zien dat iemand het toch lukt zo af en toe
Ook al denk ik dat het niet gelukt was zonder de tweede post ATS

Maar 175 moderaties in minder dan 24 uur moet dicht bij een rekoor zitten
Gepost door Bazilfunk - donderdag 17 februari 2005 - 17:18 Score: 2 (Grappig)
voor een gedetaileerd overzicht van de verbeteringen in longhorn kan je terecht op deze site

http://www.apple.com/macosx/

Beoordelingen: , +1, -1: Troll, +1: Grappig, 0: Grappig, -1: Overbodig, 0: Overgewaardeerd, 0: Troll, 0,57: Grappig, 0,50: Grappig, -0,44: First post, -0,40: Flamebait, 0: Overbodig, 0: Dubbelpost, -0,31: Troll, 0,29: Grappig, -0,27: Troll, 0,25: Grappig, -0,24: First post, -0,22: Troll, 0,21: Grappig, 0,20: Grappig, -0,19: Troll, -0,18: Troll, 0,17: Grappig, 0,17: Grappig, -0,16: Troll, -0,15: Flamebait, 0,15: Grappig, 0,14: Grappig, -0,14: Flamebait, -0,13: Troll, 0,13: Grappig, 0,13: Grappig, 0,12: Grappig, 0,12: Grappig, 0,11: Grappig, -0,11: Troll, 0,11: Grappig, -0,11: Troll, -0,10: Troll, 0,10: Grappig, 0,10: Grappig, 0,10: Ondergewaardeerd, 0: Grappig, 0: Grappig, -0,09: Flamebait, 0,09: Grappig, 0,09: Grappig, -0,08: Overbodig, 0,08: Grappig, 0,08: Grappig, -0,08: Troll, 0,08: Grappig, 0,08: Inzichtvol, -0,07: Troll, 0,07: Grappig, -0,07: Overbodig, -0,07: Flamebait, -0,07: Troll, 0,07: Grappig, 0,07: Grappig, 0,07: Grappig, 0,06: Grappig, 0,06: Grappig, 0,06: Grappig, -0,06: Overgewaardeerd, 0,06: Grappig, 0,06: Grappig, -0,06: Troll, -0,06: First post, 0,06: Grappig, -0,06: Troll, 0,06: Grappig, 0,05: Inzichtvol, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, -0,05: Overbodig, 0: Gemodereerd, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, 0,05: Grappig, -0,05: Flamebait, 0,05: Grappig, -0,05: Flamebait, 0,05: Grappig, 0,04: Inzichtvol, 0,04: Grappig, 0,04: Grappig, -0,04: Troll, -0,04: Overbodig, 0,04: Grappig, -0,04: Troll, 0,04: Informatief, 0,04: Grappig, -0,04: Troll, -0,04: Troll, 0,04: Grappig, 0,04: Grappig, -0,04: Troll, 0,04: Grappig, 0,04: Inzichtvol, -0,04: Off-topic, 0,04: Behulpzaam, -0,04: Troll, 0,04: Ondergewaardeerd, 0,04: Ondergewaardeerd, -0,04: Overbodig, 0: Grappig, 0,04: Ondergewaardeerd, 0,04: Ondergewaardeerd, 0,04: Ondergewaardeerd, -0,03: Troll, -0,03: First post, -0,03: Overbodig, 0,03: Ondergewaardeerd, -0,03: Troll, -0,03: Overbodig, -0,03: Overgewaardeerd, -0,03: Overgewaardeerd, 0,03: Behulpzaam, 0,03: Interessant, -0,03: Overgewaardeerd, -0,03: Flamebait, -0,03: Flamebait, -0,03: Troll, 0,03: Grappig, 0,03: Grappig, -0,03: Overbodig, 0,03: Grappig, -0,03: Flamebait, 0,03: Inzichtvol, 0: Grappig, 0,03: Inzichtvol, 0,03: Ondergewaardeerd, 0: Gemodereerd, 0,03: Ondergewaardeerd, 0,03: Interessant, -0,03: Overbodig, 0,03: Inzichtvol, -0,03: Overbodig, -0,03: Troll, 0,03: Ondergewaardeerd, 0,03: Ondergewaardeerd, -0,03: Overbodig, -0,03: Troll, -0,03: Overbodig, -0,03: Overbodig, 0,02: Inzichtvol, 0: Gemodereerd, -0,02: Overbodig, -0,02: Troll, 0,02: Grappig, 0,02: Inzichtvol, 0,02: Behulpzaam, -0,02: Troll, -0,02: Troll, -0,02: Troll, 0,02: Grappig, 0,02: Inzichtvol, -0,02: Overbodig, 0,02: Inzichtvol, -0,02: Troll, 0,02: Ondergewaardeerd, 0,02: Ondergewaardeerd, 0,02: Inzichtvol, -0,02: Overbodig, -0,02: Overbodig, -0,02: Overbodig, 0,02: Inzichtvol, -0,02: Troll, 0,02: Inzichtvol, Som: 1.52 / 175x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Johan Hurkmans schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:13:
./.
[Blaat...]
Het is voor mij overduidelijk een trol, zijn overige reacties die in het algemeen negatief zijn ten opzichte van microsoft producten, geven mij de doorslag
Ik had ook naar andere reacties van hem gekeken om voor mezelf een beeld te vormen wat de tendens daarvan is, en veel van die reacties zijn idd niet de moeite waard om boven het maaiveld uit te laten komen.
Dit is imho de uitzondering op de regel.

Overigens ontgaat het me volledig waarom mijn bovenstaande reactie als 'Blaat...' moet worden afgedaan :?
Eldee schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:43:
but rather a provocative posting to a newsgroup intended to produce a large volume of frivolous responses.

Hoezo oorkonde? Volgens mij (en de definitie van troll uit de moderatie faq) geeft elke (goeie?) troll binnen korte tijd een groot aantal reacties, in dit geval in de vorm van moderaties...
Touché _/-\o_

Toch zou ik er achteraan willen opmerken dat de post voor velen als grappig word beschouwd, en dat er daardoor wel een tegenstrijdigheid in de score optreed.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi jongens jullie hebben allemaal gelijk, ik ben zowel, een troll als een uitdager, als een flauwe moppentapper. Maar is dat echt een draad waard?

Ik merk dat de meeste reakties in deze draad wel een goed oordeel vormen over de intentie van mijn post en dan doel ik ook op de negatieve reakties. Ik ben inderdaad een maccer en ben niet zo gebrand op MS. En toen ik dat artikel zag zonder enige reaktie zag ik dus een open goal om effe met een flauw tikje een goaltje te scoren. Voor sommige kan het een flauwe mop zijn voor de andere juist een goeie. Dat heb je nu eenmaal met humor.

Er is wel één reaktie die ik niet snap? Waarom is men een troll als men Anti-MS is? Is iedereen die geen mac wil dan ook een Troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Hier @TMF zijn de meest subtiele moderatieverschillen een draadje waard bazilfunk, en een reactie die zoveel moderaties krijgt als de jouwe is zeker een draadje waard :).

Je bent niet _zelf_ een troll bazilfunk, reacties kunnen trollen zijn, en als jij ononderbouwd anti-MS uithaald dan zal dat al snel als troll gelezen worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm als ik die post echt moest gaan onderbouwen zou ie zijn effect echt wel missen denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 15:16:
Hmmm als ik die post echt moest gaan onderbouwen zou ie zijn effect echt wel missen denk ik zo ;)
Nee dat moet je zeker niet doen. Ondanks dat het IMO een trollerige reactie is heb ik wel degelijk gegniffeld (en dat voor een humorloze mod als ik ;) ). Een trolletje op zijn tijd kan geen kwaad. Maar je loopt alleen het risisco onder het maaiveld te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En daarbij krijg je zo'n reactie alleen met een PM nog op de troll.... en wie gaat die PM plaatsen, als 175 users het gemiddels op een 1.52 waarderen. Nee hoor, deze +2 troll is verdient IMHO.

wel een mooie quote idd waaruit blijkt dat het een troll MOET zijn. Maar stel dat er ooit een nieuwspost komt die een review beschrijft tussen MacOSX en WinXP. En stel nu eens hypotetisch dat 1 van beide volledig afgekraakt eruit verschijnt op basis van de testcriteria. En stel dat de FiPo dan stelt:'A is beter dan B", is die post dan een troll? Is dat echt zo zwart wit?

Zelfs met de meest objectieve criteria beloofd Tiger exact dezelfde feature's als LongHorn. en dan laat ik me niet uit over de subtiele implementatie enz, maar puur de verschijningsdatum doet me denken dat de een werkelijk sneller is als de ander. Ne dunkt dat gewoon die feiten geen troll kunnen zijn.

Over TMF kunnen we kort zijn: hoeveel engelen kunnen er op een speldepunt dansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
Johan Hurkmans schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:13:
[...]

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1237422
ala
Oh. Dus iemand is al een troll als men a-positief reageert ten opzichte van iets wat in MijnStraatje zit?
Dat is natuurlijk niet zo, dat zou elke discussie bij voorbaat doodslaan. Negatief zijn is iets heel anders als trollen, flamebaiten en bashen.

Het eerste voorbeeld wat je dan vervolgens geeft, is al helemaal geen troll. Kijk eerst maar eens waar het over gaat:
Ligt het nu aan mij of lijkt dit design heel erg op dat van een Apple. Ik bedoel het design van die laptop
Bazilfunk's reactie daarop:
Gepost door Bazilfunk - donderdag 10 februari 2005 - 11:27 Score: 2 (Grappig)
vandaar dat er ook in grote letters PC op vermeld worden anders zou de verwarring te groot zijn
Die post is op +2 geeindigd. En al helemaal geen troll. Bekijk ook even het onderwerp waarop gereageerd is.

Sommige mensen ZOEKEN naar een excuss om een reactie die niet in MijnStraatje passen op een troll-tag te kunnen trakteren. Gelukkig zijn er dan andere mods en powermods om dat weer recht te trekken, indien nodig.

Flamebaits en trollen mogen niet voorkomen, maar ongefundeerd en/of onheus betrollen ook niet. })
Althans, dat lijkt me.

Daarnaast verwijt je in dezelfde post ook nog iemand van geblaat. Niet alleen ongefundeerd, maar (naar mijn mening althans) ook nog eens onterecht. Ook niet echt aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Rataplan schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:17:
[...]
"Ik denk niet dat men nu nog naar Linux zal overstappen. Bij Windows krijg je gratis anti-spyware spullen, bij Linux niet :*) " bevat een overduidelijke steek onder water: er staat natuurlijk eigenlijk dat mensen naar Linux zouden moeten overstappen omdat ze die anti-spywaremeuk dan niet nodig hebben. Mag van mij als troll gewaardeerd worden, zonder dat ik daar overigens mee zeg dat 'ie op -1 hoort.

Maar ik zag wel graag dat we ons tot het Longhorn-draadje beperken.
1) dat STAAT er niet
2) deze post waar je het over hebt heeft waarschijnlijk een dubbele betekenis
• wat je zegt dat er 'staat' wordt er waarschijnlijk wel bedoelt
• De kans dat de poster feitelijk gelijk heeft met wat er wel staat is aannemelijk.

* psyBSD kon het niet laten om dat even recht te zetten

[ Voor 5% gewijzigd door psyBSD op 18-02-2005 23:20 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 22:11

Technicality

Vliegt rechtsom...

Ik vind persoonlijk niet dat hij als -1 troll moet gemod worden. Ik vind hem grappig, zeker ook omdat ik er 'intrapte'. DWZ, ik drukte op de link om info te krijgen over longhorn, maar kreeg een OSX site. De manier waarop hij het brengt is vrij subtiel, totdat je klikt, of doorhebt dat het linkje geen linkje naar LH info is. Dat laatste haalt mijn inziens het grappige er weer vanaf, want met deze 'grap' als basis kun je betere bedenken. Een 0 is volgens mij prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
botoo schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:05:
[...]
Overigens ontgaat het me volledig waarom mijn bovenstaande reactie als 'Blaat...' moet worden afgedaan :?
Och, dat was simpelweg het wegknippen van onbelangrijke stukjes om voor mij te quoten. Had er ook [Knip] kunnen zetten. Niets persoonlijks dus ;)
jeroen_t schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:12:
[...]
Oh. Dus iemand is al een troll als men a-positief reageert ten opzichte van iets wat in MijnStraatje zit?
Nee. Ik kijk naar de manier waarop hij andere keren heeft gereageerd met betrekking tot windows. Vanuit daar heb ik mijn conclusie getrokken dat het wel degelijk een troll is. Hij is grappig, maar het blijft een troll IMO.
Het eerste voorbeeld wat je dan vervolgens geeft, is al helemaal geen troll. Kijk eerst maar eens waar het over gaat:
Ok hierin heb je gelijk. Ik zal meteen toegeven dat ik zeker niet bereid was om uren in al de nieuwsberichten te pieken waarin hij heeft gereageerd, maar enkel het bekijken van zijn reacties. Maar door de links die ik heb gegeven (en dus ook heb bekeken) kan ik wél zien hoe zijn gedachtes zijn (die hij overigens hierboven toegeeft) en kan ik daaruit dus concluderen de meeste reacties
best wel sarcastisch zijn.
Daarnaast verwijt je in dezelfde post ook nog iemand van geblaat. Niet alleen ongefundeerd, maar (naar mijn mening althans) ook nog eens onterecht. Ook niet echt aardig.
Zoals ik al zei, was het dus niet zo bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Bah, ben je even weg, mis je de leukste TMF discussie sinds tijden ;( :P

Goed, volgens mij is dit nog niet expliciet gezegd: waarom is niemand hier van mening dat je het begrip troll ook te ver kan doorvoeren? Hier wordt gewoon op een lekker sarcastische manier gezegd dat Longhorn eigenlijk niet gaat vernieuwen, maar OS X aan het na-apen is volgens de poster.

Nu, waarom zou dat altijd als troll bestempeld moeten worden? Dat betekent dat een frisse nuchtere reactie (zie de uitleg van Ecteinascidin) die op een ietwat sarcastische manier altijd snoeihard naar de -1 geramd zou moeten worden als de mening van sommigen in deze draad gevolgd zouden worden. Hoe ik daarbij kom?
sar·cas·me (het ~)
1 bittere, bijtende spot
Gezien het feit dat je volgens de moderatie FAQ niet bijtend mag zijn, is strict genomen zo een reactie dus verboden. Als we de algemene lijn die je daaruit kan halen nu even helder bekijken, zou een column in een reactie dus op Tweakers.net ook naar een -1 troll moeten. Strict genomen.

Echter, waarom zou sarcasme verboden moeten worden? Sarcasme is vaak een uiterst probaat middel om dingen vanuit een ander standpunt te bekijken. Dat zal - zoals ik hierboven al heb uitgelegd - vaak door een groep mensen als troll bestempeld worden en door een andere groep als inzichtvol. Zelfs de opmerking 'laat Wildhagen zijn linkerschoen opeten' van Ecteinascidin kan je op die manier als troll bestempelen. Het is immers gewoon een ontzettende sneer, maar wel een op leuk gebrachte manier. Vanuit een paranoide standpunt zou de reactie zelfs nog opgevat kunnen worden als een politieke: vanwaar de voorkeur voor de linkerschoen? Waarom heb ik dan nog geen GM een modbreak zien doen dat hij aan het flamen is?

Allesomvattend, vind ik persoonlijk dat deze reactie ergens tussen de +1 en de +2 thuishoort. Zodra deze reactie naar de 0 of lager gehaald zou worden, betekent dat simpelweg dat bij velen hun penalty ratio's zou moeten exploderen. Immers, vervang de inhoud een beetje en je hebt een sarcastische opmerking voor een andere draad. En die sarcastische opmerking zal altijd bijtend blijven. Dat maakt sarcastische opmerkingen altijd een beetje trollerig, maar wel met een frisse andere kijk op zaken. Sarcasme is iets subtiels en altijd een klein beetje trollerig. Dat is iets dat men goed in het achterhoofd moet houden alvorens in het mod-menutje voor de '-1 troll' te kiezen en op 'beoordeling insturen' te drukken.

Tenslotte ben ik persoonlijk van mening dat het PM-team ver van hun gereedschap zou moeten blijven in het geval van deze reactie. Als de reactie gepowermod wordt, wordt een recordaantal meningen over een reactie simpelweg door de plee gespoeld. De PowerMod is een nuttig iets, maar er zijn bepaalde situaties waarin je moreel gezien ver van die tools zou moeten blijven. Dit is daar een van. De mening van zeven (of acht, als Sneeuwwitje meegenomen wordt :+) zou bij een dergelijk gevoelige reactie niet boven het democratisch mod-systeem mogen gaan (zie ook het veel te lange verhaal over sarcasme boven). Mocht er dus gepowermod worden, dan zou ik graag tekst en uitleg over de beweegredenen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Tja, ik heb het al vaker gezegd: een troll en een grap liggen vaak dicht tegen elkaar aan. Ik vind deze overigens meer grap dan troll en eigenlijk staat hij op +2 Grappig best goed. Omdat deze reactie echt vreselijk vaak is gemod, lijkt me het gebruik van PM-tools niet juist: dat doet geweld aan aan het democratisch modsysteem. Maar laten staan zoals hij staat lijkt me het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

G33rt!!!
Hoe haal je het in je (normaliter prima werkende) bovenkamer om te denken dat er hier misschien PM-tools op losgelaten zouden worden? O-)
Daar ken je ons toch wel beter voor :) :*

Neehoor, dit is een TMF discussie pur sang, geen rechtvaardiging om in te willen grijpen :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Ik haalde het niet in mijn hoofd jullie daarvan te beschuldigen. Wat ik deed was slechts mijn mening geven over het gebruik van PM tools bij dergelijke reacties. Gezien het feit dat jullie er ook zo over denken moet je dat totaal niet zien als beschuldiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Weet _ik_ natuurlijk ook wel GeeDrieendertigErtee :), maar anderen zouden kunnen veronderstellen dat een inzet van PM-tools de discussie was, dus maak ik graag ff helder dat dat hier dus niet het geval is :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Hurkmans schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:28:

Nee. Ik kijk naar de manier waarop hij andere keren heeft gereageerd met betrekking tot windows. Vanuit daar heb ik mijn conclusie getrokken dat het wel degelijk een troll is. Hij is grappig, maar het blijft een troll IMO.
Wel dit is nu wat ik een troll noem.

Ik heb jarenlange ervaring met windows en mac. Ik werk dagelijks 8 uur op windows en naar mijn ervaring loopt dat systeem volledig mank. Persoonlijk kan ik geen enkel punt van windows opnoemen dat positief is naar mijn inziens. Ik kan moeilijk speciaal voor jouw mijn mening herzien en wat positiefs gaan schrijven over windows. Dus jouw reaktie hierop noem ik dus een troll, je onderbouwt je post niet genoeg dus als ik het hier goed kan volgen ben je dan aan het trollen ;)

Jij gaat er vanuit dat iemand die niets positiefs over windows kan zeggen dat ook met opzet doet. Ik sta ,zelfs ook soms verbaasd dat er mensen zijn die echt totaal niet met OSX kunnen werken, dus moet het voor jouw ook wel verstaanbaar zijn dat er mensen zijn die windows gewoon speelgoed vinden. Dat zijn nu eenmaal meningen van gebruikers, niet iedereen kan windows fan zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:57:
Wel dit is nu wat ik een troll noem.
Ik heb jouw reacties (die te maken hadden met windows) geanalyseerd op mijn manier, en daar vanuit heb ik de conclusie getrokken dat jouw post over longhorn een troll is.

En nu wil je zeggen dat wat ik hierboven getyped heb een troll is? Nee, dat is simpelweg een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Johan Hurkmans schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:31:
[...]

Ik heb jouw reacties (die te maken hadden met windows) geanalyseerd op mijn manier, en daar vanuit heb ik de conclusie getrokken dat jouw post over longhorn een troll is.

En nu wil je zeggen dat wat ik hierboven getyped heb een troll is? Nee, dat is simpelweg een mening.
om het bot te zeggen wat een lulkoek

wat heeft de geschiedenis nou te maken met post die nu geplaatst word
daar kan je toch echt niet een post op beoordelen want als je die redenering door trekt zou een zeer goede post van iemand die altijd negatief is ook met troll beoordeelt moeten worden

je moet een post op zijn waarde beoordelen niet op de poster
je kan een poster wel op zijn gedrag aanspreken dat is wat anders, maar een post is gewoon een post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024
Historie kan natuurlijk wel een goed middel zijn om te achterhalen of iemand een troll is. Er zijn mensen op internet die op sites onder hun eigen account trolligere reacties neerzetten, puur om mensen te laten discussieren over niets. Op Slashdot komt dit nog al eens voor en vaak zijn de posts dan van vaste posters, zoals bijv. GNAA (Gay Nigger Association of America) of Trollaxor. Derhalve vind ik dat de historie van personen zeker ingezien moet worden om te bekijken of iemand per definitie een troll is. In het geval van Basilfunk zijn niet alle reacties een troll en daarom zou ik er ook niet vanuitgaan dat Basilfunk per definitie een troll is.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De post van Bazilfunk verdient mijn inziens toch zeker een +1 grappig zo niet een +2 grappig, het is een subtiele maar toch wel leuke grap aangezien het ook een kern van waarheid bevat. Het lijkt gewoon een feit te zijn dat MS een hele lading features van Mac OS X aan het overnemen is aangezien er een heel aantal features op de planning staan (of al ingevoerd zijn in bijvoorbeeld XP) die bijna hetzelfde zijn als wat in MAC OS X te vinden is.
Het bestempelen als troll is daarmee ook niet nodig, dit omdat het op waarheid berust en daardoor geen regelrechte flame is. Daarom verwacht ik ook zeker dat de meeste mensen die een beetje verstand van zaken hebben (dus wat ervaring of kennis van mac en windows) het toch een grappige reactie zullen vinden.

Nu zal ik niet ontkennen dat ik ook niet helemaal objectief ben aangezien ik windows inmiddels bijhoorlijk zat ben vanwege de instabiliteit, ondermaatse beveiliging en snelle aftakeling, het is meer regel dan uitzondering dat het na een paar weken/maanden niet werkbaar meer is (bij mij tenminste maar dat hoor ik ook van heel wat anderen).
Mijn huidige systemen daarentegen (allemaal linux) blijven nog prima werken en lijken geen last van die aftakeling te hebben (maar wat niet is kan nog komen natuurlijk ;))

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Hurkmans schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:31:
[...]

Allemaal goed en wel maar jij bent wel de enigste in het rijtje hier waarvan ik denk, hij snapt het niet. Alhoewel je niet de enige bent met een negatieve reaktie. Zoals ik al in mijn eerste post hier vroeg waarom mag je niet afgeven op windows? Ik ben er zeker van dat er niemand is die een valabele reden kan geven waarom gebruikers van een systeem niet op dat systeem mogen afgeven. Als jij morgen een auto koopt die meer in herstelling is dan op de baan dan zeg jij ook "die auto nooit meer". Dat is een normale reaktie. Zelfs een oprechte reaktie!

Ik snap niet dat dat voor jou geen mening maar een troll is of is een eigen mening hebben enkel iets dat van toepassing is op jouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:10:
[...]
Ik snap niet dat dat voor jou geen mening maar een troll is of is een eigen mening hebben enkel iets dat van toepassing is op jouw?
Dat je windows brak vind is een mening , je reactie in de longhorn-topic is een troll
(Dat laatste is voor sommige mensen ook een discussiepunt is, hoewel ik er toch wel van overtuigd ben)
player-x schreef op zondag 20 februari 2005 @ 01:43:
je moet een post op zijn waarde beoordelen niet op de poster
je kan een poster wel op zijn gedrag aanspreken dat is wat anders, maar een post is gewoon een post
Daar ben ik het niet mee eens. Als jij baas bent van bedrijf X en er komt iemand bij jou solliciteren en hij heeft in het verleden 100 moorden gepleegd bij collega's, maar desondanks vond je dat de sollicitatie best redelijk was. Focus jij je dan enkel op de sollicitatie en niet op de persoon? Veel succes dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:18

JHS

Splitting the thaum.

Johan Hurkmans schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:21:
Daar ben ik het niet mee eens. Als jij baas bent van bedrijf X en er komt iemand bij jou solliciteren en hij heeft in het verleden 100 moorden gepleegd bij collega's, maar desondanks vond je dat de sollicitatie best redelijk was. Focus jij je dan enkel op de sollicitatie en niet op de persoon? Veel succes dan ;)
Maar in een discussie lijkt het me toch niet meer dan redelijk dat je iemand gewoon op zijn argumenten beoordeeld. Je voorbeeld loopt dan ook enigzins mank, naar mijn mening zou dit een duidelijkere zijn. Je bent medewerker bij bedrijf X, en baas besluit persoon Z aan te nemen, ondanks dat zijn / haar vorige werkgevers allemaal roepen "ja, hij was toch niet zo geweldig". Als jouw baas besluit dat dat ok is, moet jij er maar mee werken. Als je baas na een tijd denkt dat hij ondermaats presteerd is het zijn taak om hem / haar eruit te gooien, niet de jouwe. De baas is in deze natuurlijk de PM / FPA .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Laat ik het dan zo even zeggen, het opzoeken van zijn geschiedenis zou alleen maar in zijn voordeel kunnen werken, want alleen vanuit de reactie gezien vind ik het al een troll en het opzoeken van zijn vorige reacties maakt het er niet beter op. Waarschijnlijk had ik wel een andere mod gegeven als zijn andere reacties een wat andere indruk op mij zouden achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Welja, haal er maar moord bij :) Bazilfunk's aanwezigheid, in casu: zijn posthistorie, op dit forum staat hier niet ter discussie. Een post moet primair op eigen waarde beoordeeld worden. Vraag jezelf maar af: als iemand anders 'm had gepost, was het dan geen troll geweest? En waarom heeft bazilfunk geen recht op dezelfde behandeling voor iedere post als iemand anders? Als iemand overigens structurele problemen met een poster - willekeurig welke - heeft, mag 'ie een topic openen of ons mailen en dan zoeken wij wel uit of er maatregelen nodig zijn. Wat mij betreft is dat hier niet aan de orde.

Het probleem met deze post is niet dat de algemene mening van bazilfunk niet is toegestaan (hij heeft uiteraard alle recht op z'n eigen mening, al vind ook ik z'n posthistorie op punten weinig constructief), maar dat die mening van het onderwerp afleidt.

Mijn analogie is die van het gescheiden stel, dat elkaar op een verjaardag tegenkomt en ten overstaan van de andere aanwezigen luidkeels elkaars sexuele prestaties begint af te kraken - terwijl, uiteraard, verder niemand daar wat mee te maken heeft. De rest vindt het op z'n best genant, de voormalige echtelieden bereiken er niks mee, en dat er wat aanwezigen met een capaciteit voor leedvermaak wel om kunnen lachen wil nog niet zeggen dat het feest er leuker van wordt.

Dat mensen slechte ervaringen met Windows hebben geloof ik verder best; bij mij zijn ze tegengesteld en ik geloof dan ook dat de kwaliteit van een OS tegenwoordig afhangt van de kwaliteiten van degene die het bedient. Dat is offtopic, net als de gewraakte post van bazilfunk: en wat mij betreft is het daarom een troll; omdat het een nutteloze vergelijking is waar niet inhoudelijk en/of ontopic op gereageerd kan worden. Sterker: een discussie over voordelen van Longhorn wordt door zo'n post aanmerkelijk bemoeilijkt; is het echt zo nodig om "ha, maar product X is toch beter!" te roepen?

Ectein's betoog dat product X toch echt beter is slaat dan ook als een tang op een varken; dan zou je dezelfde post in elk draadje moeten kunnen posten. Dat zou bijna altijd offtopic zijn - zoals, imo, ook in dit geval. Een grap die neerbuigend is over het onderwerp van het nieuws, die offtopic is - hoe kan dat nou geen troll zijn? Ik snap dat niet en Eldee heeft dat helder aan de FAQ gekoppeld.

offtopic:
Psybsd, als ik alles wat iedereen schrijft letterlijk ga nemen kunnen we wel ophouden met modereren; alleen al vanwege de stijlvorm van de inversie. Wat mij betreft heb je dus helemaal niks rechtgezet, alleen een lans gebroken voor het opzoeken van grenzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

MacWolf schreef op zondag 20 februari 2005 @ 02:54:
1 Historie kan natuurlijk wel een goed middel zijn om te achterhalen of iemand een troll is.

2 puur om mensen te laten discussieren over niets. Op Slashdot komt dit nog al eens voor en vaak zijn de posts dan van vaste posters, zoals bijv. GNAA (Gay Nigger Association of America) of Trollaxor.

Derhalve vind ik dat de historie van personen zeker ingezien moet worden om te bekijken of iemand per definitie een troll is..
1 zo als JHS denk ik, dat het een taak is voor PM FPA om te waarschuwen en als het te gek word dat ze een ban krijgen
maar als we allemaal eigen rechtertje gaan speelen op de FP word het een zooitje denk ik.

2 god zij dank bestaan er mensen die discusies uit lokken anders zou de weereld een grauwe masa worden
waarom denk je dat die mensen dat doen ???

ze zijn bang (panies) dat de heele wereld achter de Gates, Donners, intel, Shell, Rumsfelds en Bushses aan gaan lopen als niemand zou zeggen hey kijk wat ze daar aan het doen zijn
ik geef toe dat ze vaak ver gaan en soms zelfs te ver, maar aan de andere kant zouden een hoop mensen niet wakker worden denk ik, en sommige zullen wel nooit uit hun coma komen!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door player-x op 20-02-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

;)
Ecteinascidin schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:03:...... En dat terwijl de glans van WinXP allang verdwenen is omdat het als een Lada alleen door z'n lak (patches) bij elkaar gehouden wordt.

En zeg zelf, het is toch triest dat een bedrijf met 2% marktaandeel een OS heeft gemaakt dat zowel geen patches nodig heeft alsmede nu al (2 jaar voorsprong!!!!!) dat allemaal inbouwt? .....
[...]
offtopic:
Voor veel mensen incl. mijzelf functioneert XP anders prima hoor. :) Ook de veiligheid is best ok sinds SP2.
Ik wil best van je aannemen dat OS X veel beter is maar zoals je zelf al zegt: het heeft maar 2% marktaandeel EN kan niet op x86 draaien. Gevolg is dat het voor mij en bijna ieder ander op deze planeet een irrelevant OS is.

Apple zou het mss moeten porten naar x86 dan zou het wel interessant worden.
Waarom doen ze dat niet? Mss is het wel (te) moeilijk om OS X succesvol te porten naar een omgeving waar je zoveel verschillende hardware moet supporten.

Over die patches:
Mss 1promille van alle crackers zit op OS X te studeren om een lek te vindenen de rest op XP. Dat lijkt me de doorslaggevende reden voor meer patches bij XP en niet de misschien minder goede opbouw van XP.
Bij een vergelijkbaar marktaandeel als XP zou OS X waarschijnlijk ook veel meer patches nodig hebben!
Ik las laatst dat Apple er nog steeds over denkt om te porten naar x86. Als dat gebeurt komen we er mss nog wel ns achter.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 20-02-2005 12:46 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Rataplan schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:07:
Mijn analogie is die van het gescheiden stel, dat elkaar op een verjaardag tegenkomt en ten overstaan van de andere aanwezigen luidkeels elkaars sexuele prestaties begint af te kraken - terwijl, uiteraard, verder niemand daar wat mee te maken heeft. De rest vindt het op z'n best genant, de voormalige echtelieden bereiken er niks mee, en dat er wat aanwezigen met een capaciteit voor leedvermaak wel om kunnen lachen wil nog niet zeggen dat het feest er leuker van wordt.
ik geloof dat je hier de spijker op zijn kop slaat
een hoop tweakers (waar onder je zelf meschien) geloven zo stelig in hun eigen meening dat ze het als een feit beschouwen
dat ze niet willen luisteren naar wat een ander zegt

ik denk dat MS een hoop steekjes heeft laten vallen kwa veiligheid en dat ze hun product probeeren af te schermen tegen concurentie en soms daar dingen doen die eigelijk niet kunnen
net als dat apple dat doet met iTunes
en dat linux waarschijnlijk net zo lek is als windows als het net zo een groot marktaandeel had als windows

menings verschillen blijven er altijd maar het is een kunst om ook naar een anders meening te kunnen luisteren en ik denk dat steedts minder mensen dat kunnen hier op tweakers en in de echte wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad zeer moeilijk om anderen eens te doen luisteren. Wat ik meestal opmerk is dat de meesten die Apple afkraken nooit langer dan een een dag met een Apple gewerkt hebben en dus zich totaal geen beeld kunnen vormen van wat er net bedoelt wordt met veiliger, stabieler, geavanceerder en gebruiksvriendelijk. Vaak wordt dan ook vergeten dat de meeste mac gebruikers dagelijks nog steeds met windows werken (meestal in een werkomgeving) en dus echt wel weten waar ze over praten als ze de verschillen of tekortkomingen aanduiden.

Wat dan ook vaak over het hoofd wordt gezien is dat de Mac gebruiker nu staat waar de PC gebruiker vroeger stond. Lachen met de overkant want het loopt daar niet zo lekker. Vandaar dat Mac posts waarschijnlijk een hoger pest-gehalte lijken te hebben, zo heb ik me ook gevoeld een aantal jaren geleden doen speed nog the issue was om een computer op zijn degelijkheid te beoordelen.

Wat mijn historie van posts betreft sta ik achter elk woord dat ik ooit heb geschreven en zie er niets negatiefs in vermits het naar mijn mening enkel waarheid bevat. Dat die waarheid kwetsend is voor MS gebruikers is niet mijn probleem. Ik was vroeger degene die met een te trage computer en een oncompatibel systeem werkte, nu ben ik het prototype van de moderne computergebruiker. Times have changed for both worlds

Maar het is niet zo dat ik daarom niet de negatieve kanten van Apple zie. Als je mij zegt dat Apple en zijn aanhang op één grote bende facisten lijkt dan zal ik daar vast mee instemmen. Als je mij zegt dat het dom is van Apple om nog stees een éénknopsmuis als standaard te gebruiken dan ben ik het daar totaal mee eens.

Maar waarom is het dan zo moeilijk toe te geven dat Longhorn dat normaliter als antwoord op OSX in 2003 moest uitkomen heel zwaar op één grote grap begint te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:23:
...... Als je mij zegt dat Apple en zijn aanhang op één grote bende facisten lijkt ......
zo.... om gelijk na je laatste grote succes meteen maar even een nieuwe discussie te starten ?????
TROLL gij zijt !

Maar je raakt wel een gevoelige snaar die zich gevaarlijk dicht bij de waarheid ophoud. Hetzelfde heb ik als Linux-fan: ik hou me al 12 jaar bezig met Linux, maar ik heb er de laatste 2 jaar eigenlijk steeds minder plezier in, juist vanwege dat allesbeterwetende volkje wat zich er omheen geschaard heeft. Dat volkje, wat zichzelf tot beste uitroept, wat OSS tot een geloof heeft uitgeroepen en de rest tot ketters heeft vernoemd, wat zichzelf tot wereldstandaard-wannabee uit heeft geroepen en geen concurrentie wil dulden van mensen, bedrijven, regeringen of andere mogelijke groeperingen die zich niet aan hun OSS- of GPL-geloof wil comitteren........... en wat zich nog dagelijks verder lijkt te radicaliseren !

Juist: dat volkje wat precies begint te lijken op hen, die zij verafschuwen. In hun strijd tegen een monopolist (weet iemand nog waarom we die strijd begonnen zijn., eigenlijk?) zijn ze zo ver doorgeslagen dat ze op hun vijand zijn gaan lijken. En nu heb je dus last van een generatie die er pas later bij is gekomen, geen reet ervan afweet behalve dat ze de moeten afgeven op de vijand maar ondertussen ook alleen maar op next-next-next-ok drukken tijdens de installatie zonder enig benul te hebben van wat ze zojuist gedaan of geinstalleerd hebben. Maar vet stoer hoor, en nu maar lekker de vijand onderkotsen.

Ik ben dus op zoek naar een nieuw, verfrissend platform waarover niemand ruzie maakt omdat niemand weet wat het is, of omdat niemand door heeft dat het ook werkt. Zoiets als wat Linux 10 jaar geleden was.
Ik heb 't al gevonden, maar ik hou 't even voor me want voor je 't weet heb je weer zo'n stroming die weliswaar afgezeken wordt, maar zelf nog harder zeikt.

offtopic:
*jeroen_t heeft vandaag een pisbui

Maar wat ik eigenlijk met deze tirade wil zeggen: al die zelfbenoemde god-like groepjes zouden eens wat meer aan zelfkritiek moeten doen. Net als in de gewone maatschappij (jawel... dat enge gebeuren aan de andere kant van je voordeur, je weet wel: waarover je wel eens wat leest op internet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
zo.... om gelijk na je laatste grote succes meteen maar even een nieuwe discussie te starten ?????
TROLL gij zijt !
Mag ik vragen wat je daarmee duidelijk wil maken? Er wordt slechts gepoogd een analogie aan te halen namelijk :)

En echt handelen naar eigen zeggen doe je ook niet vind ik:
Maar wat ik eigenlijk met deze tirade wil zeggen: al die zelfbenoemde god-like groepjes zouden eens wat meer aan zelfkritiek moeten doen. Net als in de gewone maatschappij (jawel... dat enge gebeuren aan de andere kant van je voordeur, je weet wel: waarover je wel eens wat leest op internet...)
Ik heb 't al gevonden, maar ik hou 't even voor me want voor je 't weet heb je weer zo'n stroming die weliswaar afgezeken wordt, maar zelf nog harder zeikt.
Kwa inhoud is wat je zegt niet ter zake doende: wat ik wil duidelijk maken is dat niemand heilig is, ding X beter vind dan ding Y en je flink je best moet doen om ze te overtuigen van jouw mening. Maar aangezien iedereen dat wil, krijg je dus iets dat we discussie noemen ;)

[ Voor 65% gewijzigd door G33rt op 20-02-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De algemene kwaliteit van de moderaties begint mij de laatste tijd steeds meer op te vallen. Een deurtje opentrappen met een standaard opmerking krijgt direct de volle lading pluspunten, en een goed onderbouwde reactie wordt met overbodig, overgewaardeerd,etc. naar beneden gemodereerd die ik dan vervolgens maar weer pluspunten toeken om hem niet in de -1 te laten belanden. Lijken wel de schoolvakanties imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

G33rt schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:49:
Kwa inhoud is wat je zegt niet ter zake doende: wat ik wil duidelijk maken is dat niemand heilig is, ding X beter vind dan ding Y en je flink je best moet doen om ze te overtuigen van jouw mening. Maar aangezien iedereen dat wil, krijg je dus iets dat we discussie noemen ;)
daar zit nu net het probleem, er zijn een flink aantal discussies die het woord discussie niet meer waard zijn
men zet meteen de hakken in het zand en vinden dat zij alleen gelijk hebben en in plaats van goede argumenten moderatie gebruiken om hun standpunt kracht bij te zeten
een scherpe opmerking of ergens mee oneens zijn mag niet meer want dan krijg je gelijk een troll aan je broek

en ik dacht toch dat nederlanders weereld beroemt waren om hun stevige argumenten en scherpe tong

player-x vind het dan ook zeer jammer dat dat niet meer zo is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

De discussie wordt mij te algemeen en te nietszeggend. Ik zou graag voor het bestaansrecht van dit topic weer wat dichter bij de startreden van dit topic komen. Algemene discussie vraagstukken mogen wat mij betreft in stuffis en over de algemene kwaliteit van moderaties zijn de laaste tijd veel topics geweest, maar men is vrij om daar ergens in TMF opnieuw over te praten, maar hier is het wmb niet voldoende ontopic.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Laten we maar verder gaan waar Rataplan in "Longhorn & lange tenen" gebleven was :)

Graag voeg ik dan maar meteen de daad bij het woord :P
Dat mensen slechte ervaringen met Windows hebben geloof ik verder best; bij mij zijn ze tegengesteld en ik geloof dan ook dat de kwaliteit van een OS tegenwoordig afhangt van de kwaliteiten van degene die het bedient. Dat is offtopic, net als de gewraakte post van bazilfunk: en wat mij betreft is het daarom een troll; omdat het een nutteloze vergelijking is waar niet inhoudelijk en/of ontopic op gereageerd kan worden. Sterker: een discussie over voordelen van Longhorn wordt door zo'n post aanmerkelijk bemoeilijkt; is het echt zo nodig om "ha, maar product X is toch beter!" te roepen?
Waarom is het in jouw ogen een nutteloze opmerkingen waar niet direct op gereageerd kan worden? Het is nog steeds een sarcastische post, en zoals ik al heb gezegd: sarcasme kan zeker toevoegend en nuttig zijn. Is dat in jouw ogen in dit geval niet zo dan? Zou je me willen uitleggen waarom?

Persoonlijk zou ik juist zeggen dat dergelijke posts discussie ten goede kunnen komen. Er wordt immers met een sneer gezegd dat Longhorn misschien wel een beetje achterloopt, en in hoeverre kan dat geen aanleiding zijn tot een lekker pittige discussie over de vernieuwenhend van Longhorn en of het niet toevallig achterloopt op andere besturingssystemen die tegen de tijd van het uitkomen van Longhorn al enkele jaren op de markt zijn? Dat is namelijk hoe ik zo een reactie zie, en ik ben benieuwd wat jouw visie in deze daarop is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
G33rt schreef op maandag 21 februari 2005 @ 19:56:
Waarom is het in jouw ogen een nutteloze opmerkingen waar niet direct op gereageerd kan worden? Het is nog steeds een sarcastische post, en zoals ik al heb gezegd: sarcasme kan zeker toevoegend en nuttig zijn. Is dat in jouw ogen in dit geval niet zo dan? Zou je me willen uitleggen waarom?

Persoonlijk zou ik juist zeggen dat dergelijke posts discussie ten goede kunnen komen.
Ik vind dat je hier onterecht de verantwoordelijkheid verlegt :) In eerste instantie heeft OSX niets met het betreffende artikel te maken; ik vind dus eerder dat iemand die offtopic gaat de bewijslast aan zijn kant heeft om aan te tonen dat die offtopicheid gerechtvaardigd is. Dat sarcasme functioneel kan zijn staat buiten kijf; maar zoals jij het hier stelt is de mogelijkheid de rechtvaardiging. Ik vind dat onvoldoende; dat ik (uiteraard ;)) Nobelprijzen kan winnen is tot op heden en tot mijn grote verdriet geen reden voor het desbetreffende comite gebleken de bijbehorende miljoenen op mijn rekening te storten :{

Voor iemand die Apple's omzwervingen niet op de voet volgt is het volgens mij niet duidelijk waarom Longhorn en OSX zonodig vergeleken moeten worden. Sec de opmerking dat Apple een aantal features een paar jaar eerder heeft gehad, had deze post al relevanter kunnen maken; en zoals hierboven is gesteld zou de post daarmee eigenlijk vooral aan trollerigheid winnen; juist omdat met een inhoudelijke vergelijking van beide OS'en voorbijgegaan wordt aan het eigenlijke nieuws: een aparte tijdlijn specifiek voor developers. Betrokken developers die dit nieuws lezen willen weten wanneer, hoeveel, waar en vooral wat, en zijn niet gediend bij de mededeling dat ze lekker toch een paar jaar achter lopen. En dat is nog even los van de beschouwing dat OSX een produkt is dat voor specifieke hardware wordt gebouwd, terwijl Longhorn een ontwikkeltechnisch veel grotere uitdaging neerzet. Geleuter over goh, Apple heeft geen patches nodig is niet alleen onwaar, het doet ook onvoldoende recht aan de grotere complexiteit van het Microsoft-product.
Er wordt immers met een sneer gezegd dat Longhorn misschien wel een beetje achterloopt, en in hoeverre kan dat geen aanleiding zijn tot een lekker pittige discussie over de vernieuwenhend van Longhorn en of het niet toevallig achterloopt op andere besturingssystemen die tegen de tijd van het uitkomen van Longhorn al enkele jaren op de markt zijn? Dat is namelijk hoe ik zo een reactie zie, en ik ben benieuwd wat jouw visie in deze daarop is :)
Ik denk dat dat gelul is :)

Longhorn loopt niet achter op OSX zolang OSX niet voor het x86-platform beschikbaar is. Vernieuwendheid is niet het enige criterium; het ueberhaupt kunnen gebruiken van features is net zo goed zo niet meer een rechtvaardiging om dit produkt uit te brengen. En dan nog: mógen ze daar bij MS? Ik zeg: MS wordt hier niet op haar produkt, maar op haar naam afgerekend.

Argumenten die nut en noodzaak van Longhorn weerleggen zijn uiteraard welkom, maar het enkele feit dat er een alternatief OS bestaat is volstrekt onvoldoende grond om het cynisme uit de gewraakte post te rechtvaardigen - en meer staat er niet in. Zoals ik hierboven betoog is ook het bestaan van overeenkomende features maar zeer beperkt relevant, en dat is de 'schuld' van Apple en haar hardwaremonopolie >:)

En uiteraard wekt de post, imesho, de indruk dat de poster die argumenten ook helemaal niet *kan* geven. Even een snelle grap scoren? Nee dank je, doe dat maar ergens anders. Als de post de diepte had die in deze discussie af en toe wordt bereikt was 'ie wmb meer dan welkom geweest; maar als hij zoals Bazilfunk zelf schrijft zowel troll als grap is - en ik ga 'm op beide punten geen ongelijk geven - dan mag je je wmb afvragen in hoeverre de grap gepast is. Zoals ik 'm lees is 'ie op z'n allerbest offtopic, en het is in die offtopicheid dat ik denk dat de troll de overhand over de grap krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of.... je hebt lange tenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
...en ik heb lange tenen* :)

*) Dit staat ook wel bekend als het Teenlengte Meten-Forum.

Pagina: 1