Gnome en KDE3 vind ik wel 'goede' window managers, maar over het algemeen zijn ze zwaar. (ben een snelheids maniak, p4 1ghz 256MB RAM). Nu ben ik dus opzoek naar een 'Grafische' Window Manager welke aan de volgende eisen moet doen:
Lichte Window Manager
WinXP/KDE3/Gnome2.x-achtige Startbalk met de functionaliteit om:
* "Start Menu" START-knop XP (Programs-knop in Gnome) waarna een Applicatie list verschijnt met bijv: Internet -> Firefox
Op de startbalk moet kunnen staan:
* 4 WorkSpaces
* 'NU' opgestarte appz worden gelist
* System Tray (rechts) met tijd / en evt. datum
Bureaublad:
* Desktop met functionaliteit voor o.a een background (image).
* standaard-Programma iconen zoals "Computer" "Network"enz, en shortcuts op 't bureaublad.
* breedte startbalk (100%), hoogte moet aan te passen zijn
Ook zou ik niet willen dat 't zoiets kaals word als 'Window Maker' of Failsafe Terminal om zomaar ff iets te noemen
Natuurlijk weet ik dat de eisen hier boven natuurlijk vrij hoog zijn, daarom zou ik graag willen dat de 'lichte' window managers die in de buurt komen van de bovenstaande eisen worden opgenoemd
Thanks
Lichte Window Manager
WinXP/KDE3/Gnome2.x-achtige Startbalk met de functionaliteit om:
* "Start Menu" START-knop XP (Programs-knop in Gnome) waarna een Applicatie list verschijnt met bijv: Internet -> Firefox
Op de startbalk moet kunnen staan:
* 4 WorkSpaces
* 'NU' opgestarte appz worden gelist
* System Tray (rechts) met tijd / en evt. datum
Bureaublad:
* Desktop met functionaliteit voor o.a een background (image).
* standaard-Programma iconen zoals "Computer" "Network"enz, en shortcuts op 't bureaublad.
* breedte startbalk (100%), hoogte moet aan te passen zijn
Ook zou ik niet willen dat 't zoiets kaals word als 'Window Maker' of Failsafe Terminal om zomaar ff iets te noemen
Natuurlijk weet ik dat de eisen hier boven natuurlijk vrij hoog zijn, daarom zou ik graag willen dat de 'lichte' window managers die in de buurt komen van de bovenstaande eisen worden opgenoemd
Thanks