Toon posts:

[SuSE92] Welke lichte window manager met startknop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gnome en KDE3 vind ik wel 'goede' window managers, maar over het algemeen zijn ze zwaar. (ben een snelheids maniak, p4 1ghz 256MB RAM). Nu ben ik dus opzoek naar een 'Grafische' Window Manager welke aan de volgende eisen moet doen:

Lichte Window Manager
WinXP/KDE3/Gnome2.x-achtige Startbalk met de functionaliteit om:

* "Start Menu" START-knop XP (Programs-knop in Gnome) waarna een Applicatie list verschijnt met bijv: Internet -> Firefox
Op de startbalk moet kunnen staan:
* 4 WorkSpaces
* 'NU' opgestarte appz worden gelist
* System Tray (rechts) met tijd / en evt. datum

Bureaublad:
* Desktop met functionaliteit voor o.a een background (image).
* standaard-Programma iconen zoals "Computer" "Network"enz, en shortcuts op 't bureaublad.

* breedte startbalk (100%), hoogte moet aan te passen zijn

Ook zou ik niet willen dat 't zoiets kaals word als 'Window Maker' of Failsafe Terminal om zomaar ff iets te noemen

Natuurlijk weet ik dat de eisen hier boven natuurlijk vrij hoog zijn, daarom zou ik graag willen dat de 'lichte' window managers die in de buurt komen van de bovenstaande eisen worden opgenoemd

Thanks

Verwijderd

icewm heeft een standaard zogenoemde "start" knop en taakbalk + tijd en (volgens mij ook) system tray. Icewm is volgens mij ook makkelijk te tweaken.
Je zou ook kunnen kijken naar fluxbox die heel licht is en waarvan veel plugins zijn te vinden.

zoeken op www.google.nl/linux levert heel wat op. Er bestaat een internetpagina waar heeeel veel Windowmanagers op staan, ik heb die link hier niet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je niet een oudere versie van KDE gebruiken?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

XFCE 4.2 lijkt me wat je zoekt.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:26

M-ThijZ

Riding on Rails

Palomar schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:47:
Kun je niet een oudere versie van KDE gebruiken?
Dan zou ik toch eerder voor een lichtere WM gaan. Verouderde software bevat dikwijls bugs en dat lijkt me niet fijn in gebruikt. TS zou ook eens naar Xfce kunnen kijken, dat is dan weer een middenweg.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:04
Ik denk dat vooral IceWM behoorlijk in de buurt komt van je wensen, meer nog dan Xfce, ook al zou die inderdaad ook een goede mogelijkheid kunnen zijn.

Verwijderd

fvwm95. Snel, licht en "spitting image" van windows95

• sjokki
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kan gnome-panel ook onder andere windowmanagers opstarten. Ik gebruik bijvoorbeeld pekwm als windowmanager en heb rechtsonder gnome-panel met daarop alleen de klok en de workspace switcher. Naast gnome-panel zijn er ook nog ander panels, zoals pypanel en perlpanel.

Voor iconen op je desktop kan je net als gnome nautilus gebruiken. Maar ook hier zijn weer andere mogelijkheden zoals idesk en rox.

Je kan dus bij iedere windowmanager een panel met een "startknop" en iconen krijgen.

Verwijderd

Hier stond eerst een verhaal over RH7.3, maar dat sloeg nergens op (eigenlijk).

Anyway, je zou WindowMaker een kan kunnen geven. Simpele lichte window manager.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 13:58 ]

Verwijderd

Zoals er al meerder zeggen IceWM maar ik zou dan wel iDesk erbij gebruiken voor desktop iconen. Voor iDesk wat gebruiksvriendelijker te maken evt no iDesk-extras. Ik gebruik icewm icm iDesk op een athlon XP2600+. Icoontjes van iDesk heb ik ongeveer 50% transparant ingesteld en het geheel runs like hell :P IceWM kan je ondersteuning voor de gnome/kde menu's bij incompileren indien je die wenst te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
OK hartstikke bedankt allemaal, ik bijna alle opgenoemde window managers geprobeerd en ik vond Xfce 4.2 het beste, alleen jammer dat ik na het installeren van een 'taskbar' plugin zodat deze samen met de 'xfce panel' in 1 balk zaten dat ik niet de taskbar weg kan krijgen en dat YaST (grafische interface) niet meer werkt, voor de rest is 't een goede window manager

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:28:
Ook zou ik niet willen dat 't zoiets kaals word als 'Window Maker' of Failsafe Terminal om zomaar ff iets te noemen
Windowmaker kaal?
't is maar net hoe je het zelf maakt.
De startknop in WindowMaker is je rechtermuisknop.
Het leuke is dat je gewoon al die lichte windowmanagers kan installeren (zijn vaak niet zo groot) dus probeer gewoon alles uit ;)

Saved by the buoyancy of citrus

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:18:
OK hartstikke bedankt allemaal, ik bijna alle opgenoemde window managers geprobeerd en ik vond Xfce 4.2 het beste, alleen jammer dat ik na het installeren van een 'taskbar' plugin zodat deze samen met de 'xfce panel' in 1 balk zaten dat ik niet de taskbar weg kan krijgen en dat YaST (grafische interface) niet meer werkt, voor de rest is 't een goede window manager
Kleine aanpassing in het xinitrc script (de regel "xfce4-taskbar &" weghalen) kan dit verhelpen :) YaST weet ik niet, ik gebruik (nog) geen SuSE.

Xfce4 lijkt me niet echt wat je zoekt omdat je geen iconen op het bureaublad kan plaatsen... Ik ben er echter wel tevreden over :)
Pagina: 1