Volume regeling op je desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:16
Simpel vraagje; bestaat er een programma waarmee je op je bureaublad het volume kan regelen?

En dan bedoel ik geen volumeregeling in de systemtray, want die moet je eerst aanklikken. Ik bedoel echt iets dat altijd op de voorgrond blijft staan en waarmee je heel makkelijk kan werken. Een soort schuifbalkje dus.

De search noch Google leverden iets op (n)

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
koop een media toetsenbord van logitech of ander merk, nog handiger :P

[ Voor 12% gewijzigd door Noob-Saibot op 17-02-2005 19:17 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Op bijvoorbeeld Winbar en Statbar kan je een volume control zetten om je volume te regelen, helaas zijn dat wel meteen hele balken. Het voordeel is wel dat je er nog veel meer mee kan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mjah, open de volume regeling en laat die open op je dekstop staan.

• Atomius
Ik heb al zo'n toetsenbord, maar soms ben ik te lui om mijn arm uit te strekken en naar op die knoppen te drukken, terwijl ik met mijn muishand wel altijd bezig ben. Vandaar... :P

Ik zal eens kijken naar Win- en Statbar

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
WizZie- schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 19:32:
Ik heb al zo'n toetsenbord, maar soms ben ik te lui om mijn arm uit te strekken en naar op die knoppen te drukken, terwijl ik met mijn muishand wel altijd bezig ben. Vandaar... :P

Ik zal eens kijken naar Win- en Statbar
Logitech heeft een draaiknoppert... Das verreweg het makkelijkst..

iRacing Profiel

• Atomius
:) Ach joh, ben gewoon lui ;)

Statbar is een erg interessant programma! Ik blijf het draaien, laat ook meteen erg handige info zien. Bedankt!

Verwijderd

Probeer anders dit eens:

http://www.nirsoft.net/utils/volumouse.html

Hiermee kun je met een sneltoets(ctrl) bijvoorbeeld en je scroll-wiel op je muis je volume regelen. Je kunt ook bv middelste muisknop + scroll-wiel instellen, dan hoef je dus je toetsenbord niet te gebruiken.

• Atomius
Dude! Jij bent de man! Bedankt :D Dit werkt echt geweldig. Jammer alleen dat je het niet kan gebruiken als je de scroll toets indrukt zeg maar... maar verder (y)

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:14

fmb

Heb net Volumouse geinstalleerd. Erg handig aangezien ik geen multimediatoetsenbord (uch... deze) heb en (voorlopig) ook niet ga kopen omdat ik ze allemaal niet mooi vind...

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-02 20:27
google ff op StatBar (statbar.nl gok ik) zit o.a. volume controle op.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:51

Snuffel

Vroem!

Of gebruik DesktopX i.c.m. Aero desktop.
Zit een tabblad Audio bij die je aan/uit kan zetten inclusief volume control.
Ziet er ook nog eens goed uit!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
Snuffel schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:05:
Of gebruik DesktopX i.c.m. Aero desktop.
Zit een tabblad Audio bij die je aan/uit kan zetten inclusief volume control.
Ziet er ook nog eens goed uit!
Ik ga even meehoppen met dit topic, want dit soort programma's vind ik ook wel interessant :) Heb even gekeken naar dat DesktopX, maar dat is niet gratis (ben niet van plan om voor dat soort dingen te gaan betalen eig'lijk ;) ) Zijn er nog soortgelijke (maar dan wel gratis) alternatieven?

edit: En StatBar ziet er ook mooi uit, maar het lijkt er op dat dat EOL is... al lange tijd geen updates meer ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Martin op 02-01-2006 18:21 ]

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Wat wil je geupdate hebben dan?

• Martin
Er staat op de site in de todo-list onder andere "Actual CPU-Speed", ook meen ik iets te hebben gelezen over "CPU-Temperature". Dit lijkt me erg handig, omdat ik dit inzicht vaak mis op cruciale momenten, maar dat zal dus niet meer in dit programma komen helaas. En MBM constant laten draaien heb ik ook niet echt veel zin in, liefst heb ik een beetje een all-in-one toolbar, uitbreidbaar en niet al te eye-candy, daar ben ik geen fan van, om het zacht uit te drukken. ;)

Don't get me wrong, het programma werkt erg prettig (zeker de combinatie van Rundll32 en QuickLaunch, maar het "mist" gewoon wat dingen :)

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Gok ik toch dat je DesktopX een erg handige tool zal vinden, omdat je die kan maken zoals je zelf wilt.
En als je handig bent maak je zelf je eigen meters e.d., alhoewel er al heel erg veel te verkrijgen

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Martin
Snuffel schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:12:
Gok ik toch dat je DesktopX een erg handige tool zal vinden, omdat je die kan maken zoals je zelf wilt.
En als je handig bent maak je zelf je eigen meters e.d., alhoewel er al heel erg veel te verkrijgen is.
Die is toch betaald? Hoe handig ik dat soort dingen ook vind, ik heb er geen geld voor over, persoonlijk mankementje zeg maar :P

Verwijderd

ik vermoed dat je met samurize ook wel iets dergelijks op je desktop krijgt
www.samurize.com

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Je hoeft niet te betalen... ;)

Maar zonder gekheid: kan je zelf niet iets in elkaar 'knutselen'?

• Martin
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:29:
ik vermoed dat je met samurize ook wel iets dergelijks op je desktop krijgt
www.samurize.com
Ga ik zo uitproberen, moet eerst nog even herstarten :)
oooooooooooooow.... knsapem ;)
Maar zonder gekheid: kan je zelf niet iets in elkaar 'knutselen'?
Daar mis ik de 1337skillz voor... helaas ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Martin op 02-01-2006 19:35 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Voorheen Konfabulator, het heet nu Yahoo! Widgets (gratis)
http://widgets.yahoo.com/gallery/index.php?search=volume

Systeem Specs

• Martin
Owkee, zit nu even lekker te stoeien met Serious Samurize, en het lijkt me te bevallen :D Bedankt voor de suggesties, ik ga me hier wel even mee vermaken :) Ik zal die Yahoo!Widgets ook even een testrun gunnen natuurlijk, maar die flexibiliteit van Samurize spreekt me wel aan. Dank allen B)
Pagina: 1