Toon posts:

[CDROM/CDRW/DVD] Nietmeer tezien in my computer

Pagina: 1
Acties:
  • 815 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic al zegt kan ik mijn cdrom nietmeer benaderen ik heb de FAQ gebruikt en tevens op microsoft gezocht op de foutcode maar heb niets gevonden ik heb de logboeken erop nageslagen en kreeg een code 12:

Het apparaat QSI CDRW/DVD SBW-242 (IDE\CdRomQSI_CDRW/DVD_SBW-242____________________UX08____\5&9360f2d&0&0.0.0) is uit het systeem verdwenen zonder dat de verwijdering is voorbereid.

Ik heb nooit opdracht gegeven hem te verwijderen o.i.d.
Heb ook al op microsoft.nl / google gezocht leverd ook niets op..

handige info: "Het gaat om een cdrom speler in een laptop ingebouwd en ik heb de ACER ASPIRE 1705 SCI en heb niets bijzonders geinstalleerd/ gedaan"

kan iemand mij misschien helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Niet kicken binnen 24 uur aub! Dat zou jij toch wel moeten weten, na ruim 4 jaar op GoT te hebben verbleven :/

[ Voor 88% gewijzigd door BalusC op 18-02-2005 16:59 ]

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

kabels nagecheckt, kabel ook goed erop gezet (niet per ongeluk een pinnetje gemist want met laptop ide connectors is het aardig krap allemaal)

anders misschien in device manager vinkje aanzetten voor 'Show hidden devices' en kijken of ie erbij staat, zo ja.. weggooien en opnieuw scannen naar P&P devices.

Verwijderd

Topicstarter
Devion schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 12:04:
kabels nagecheckt, kabel ook goed erop gezet (niet per ongeluk een pinnetje gemist want met laptop ide connectors is het aardig krap allemaal)

anders misschien in device manager vinkje aanzetten voor 'Show hidden devices' en kijken of ie erbij staat, zo ja.. weggooien en opnieuw scannen naar P&P devices.
hij functioneerd wel gewoon ik bedoel open/dicht doet hij allemaal netjes :) windows ziet hem alleen niet :s echt vaag ... en ik ben niet in mijn laptop geweest :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
update: ik heb geprobeerd met een boodcd op te starten maar dat lijkt ook niet te werken allemaal heel erg vaag hij functioneerd wel in de zin van dat het meganisme het doet.. ik ben niet aan de laptop geweest en iets kan niet zomaar losraken :P

weet iemand misschien wat het nog kan zijn ? nergens vindt ik ook een oplossing ook niet op google al 1000enden woorden ingeramt gewoon geen uitkomst er wordt nergens antwoord gegeven ik heb ook de site van acer doorgespit misschien andere drivers oid ook niets

iemand nog? ben beetje wanhopig heb er nu al 8 uur aanbesteed :(

update2:
Net even geprobeerd in apparaat beheer ide controlers te verwijderen vervolgens opnieuw op te starten en dan windows die poorten te laten detecten dit mocht helaas ook niet baten en wordt mijn cd/dvd / cdrw nogsteeds niet herkent...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 14:15 ]

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 14:03:
update: ik heb geprobeerd met een boodcd op te starten maar dat lijkt ook niet te werken allemaal heel erg vaag hij functioneerd wel in de zin van dat het meganisme het doet.. ik ben niet aan de laptop geweest en iets kan niet zomaar losraken :P
Dingen kunnen (soms zelfs niet met het blote oog te zien) wel degelijk zomaar losraken (of scheuren). Las de drive wel de boot-cd, of kon íe die ook niet vinden. Wordt de drive in het BIOS gevonden (als je dat kan terugvinden bij je laptop)?

Het klinkt alsof a) de IDE-kabel stuk is, b) de drive stuk is, of c) de IDE-controller stuk is. Ik weet te weinig van laptops, dus misschien dat wat ik zeg helemaal niet kan, maar je zou kunnen overwegen om de IDE-kabel te vervangen, of de drive op een andere laptop/pc aan te sluiten (evt. met verloopstekker). Misschien dat je dan het probleem kan lokaliseren.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Gebruik de search hier eens op Tweakers...

http://gathering.tweakers...5Bpage%5D=1&select_forum=

:|

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Heb ik ooit ook bij iemand gehad.

Weet niet precies maar wat het was maar je moest iets in het Register verwijderen.

FF zoeken met de foutcode die windows in apparaatbeheer aangeeft :)
Is geen hardwarematige fout!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Het zit in het logbeok die fout (12)
Ik heb nu al van alles geprobeerd zelfs alle controlers verwijderd (apparaatbeheer)
Het was gekomen toen ik met nero aan het klooien was (moest iets branden) en daarna begon hij te zijken (logboek) en zag hij mijn cdrom/writer nietmeer...

ik Las in 1 vqan die topics dat het komt omdat de oude driver (windows driver) is overschreven en dat hij het daardoor nietmeer doet maar ik kan ook geen bootcd's erin douwen. want die pakt hij niet..

weet iemand waar ik die drivers kan halen? acer.nl werkt niet daar staan ze niet :( en ik kan nu ook niet zien wat voor een cdrom het is e.d..
weet iemand misschien nog een optie? :(

thanks

Verwijderd

Topicstarter
kickje :$ ligt het aan mij of weet niemand het? :) p.s
nogmaals: hij gaat wel gewoon open/dicht als ik op open dicht knop druk maar reageert gewoon niet tevens wordt er gesproken over firmware upgrade hoe kan je dit doen? :)
thx

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2005 08:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
kickje

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Ik heb een redelijk wat topic hier op GOT nu gelezen over cd-roms die opeens weg zijn.

Vandaag heb ik 3 hotfixes van windows geinstaleerd met de windwows update. Daarna verdween mijn eigen cd-rom, een sbw-242.

Ik heb een asus L5C Labtop waar de cd speler in zit. Hij draaid momenteel met Win Xp Sp1
Sp2 heb ik al ooit eens uit geprobeerd maar daar werd ik niet echt blij om. Bleek dat Sp2 de hardware in mijn labtop niet ondersteunde, de computer ging geewoon niet meer aan en volgens asus konden ze er niks aan doen, of te wel hun advies dat ik het maar bij Sp1 moest houden. :S

Het vreemde van die cd-rom speler is dat de boot hem herkend. Windows in zijn apparaat berheer hem wel ziet. Dit ook nadat ik hem verwijderd heb en de mount in de reg, waarna ik hem opnieuw opstart, en hij de cdrom al niet geinstalleerde harware weer vind.

Bij de eigenschappen van het apparaat geeft hij de volgende melding:
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)
Wat opzich dus echt te vaag voor woorden is. Zelfs als ik windows niet op start, maar een audio feature gerbuik van mijn labtop kan i nog steeds muziek luisteren via de cd-rom speler.

Nu was ik benieuwd godzilla of bij jouw de cdrom al gezien word of gewoon defect was?

Weet iemand trouwens ook hoe het zit me deinstaleren van hotfixen van windows?
Ik heb dus de net geinstalleerde hotfixen geuninstalled, maar de cd-rom speler blijft nog steeds weg.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer de register wijzigingen die hierin staan ff :) Meestal is dat de juiste oplossing bij dit soort problemen.

http://support.microsoft.com/?kbid=314060

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mirrorshade
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08-2024

Mirrorshade

Chain of life

Hartstilke bedankt voor de tip! _/-\o_

Ik had eerst alleen de UpperFilters van key {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} verwijderd en gereboot. dit hielp alleen niet. Daarna ben ik het register door gespit op andere Upperfilters van het zelfde type. (bij mij blijkbaar die van GEAR cd software die ik ooit geprobeerd had.) Na het rebooten herkende hij mijn CD/DVD speler weer.

Hij was alleen nog weg in 'deze computer' maar dit kon ik snel op lossen met Tweak UI :)

dank u !
Pagina: 1