Toon posts:

win2k <>win98se werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP
ja ok ik ben een network newbie,ik 2x intel 10/100mbit pro 100b netwerkkaartjes en 40m crosslink cat 5 cable en 2x PC's een met win98se en een w2k,ik heb alles geinstallerd maar kan geen kontact met de 2 pc's kregen,de win98 pc ziet mijn w2k pc niet,Mijn w2k pc ziet wel de 98 pc maar kan niet connect met het.Ik wordt gek van het :)
wie kan mij hier helpen??

Ik woon in Midden Limburg voor die die wil op bezoek kommen ;))

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet op je Win98 en Win2k machine het protocol Netbeui, tcp, ipx installeren, en je netbeui op je win98 en win2k machine instellen als standaard.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
euh mosselman : waarom zou je 3 protocollen tegelijk gaan gebruiken ? das dus echt onzin... een protocol is echt genoeg hoor.

ik zou zeggen : use the search... zoek op tcp/ip of op "help mijn netwerk werkt niet" ;) ofzo hier op het forum... dit soort gedoe is al 1000x eerder gepost hier namelijk...

mzzl, lg

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• mossel
  • Niet online
TCP: internet
IPX: oude spelletjes
Netbeui: werkt lekker tussen Win2k en Win9x

Daarom dus...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik tcp/ip (ip 192.168.0.1 win2k machine en 192.168.0.2 win98se machine98 subnet 255.255.255.0))beide machines
heb ook Netbui op beide als standard
heb ipx gehad maar nu verwijderd.
en toch niets geen ping of niets....

• mossel
  • Niet online
Zelfde werkgroep... Maar dat is je probleem niet.
Gooi d'r eens een HUB tussen, en kijk of beide ledjes gaan branden...

Verwijderd

TCP werkt net zo lekker tussen 98 en 2000. NetBeui zorgt alleen maar voor een hele berg netwerkgelul (op zich geen probleem voor een 100Mbit netwerk met 2 compu's). Op het moment dat je met deze instellingen nog steeds geen ping over het lijntje krijgt, zou ik maar eens gaan kijken of het lijntje wel x-linked is, dat niet de een of andere doe-het-zelver aan het knutselen is geweest, zo heb ik eens koppelblokjes gehad. Als dat het ook niet is zou ik inderdaad maar eens een hub er tussen hangen of de kaartjes controleren.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Kijk eerst ff hier...of vertel wat uitgebreider wat je allemaal gedaan hebt (en wat je allemaal wel en niet weet)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Pagina: 1