Toon posts:

Raar geluid tijdens bas?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het afspelen van muziek (al verschillende players geprobeert; o.a Winamp.) een raar geluid op de achtergrond. Ik heb ff wat opgenomen van m'n geluid k hoop dat jullie het ook horen en ik heb ook al verschillende boxen geprobeert.

members.lycos.nl/sakasa > klik op raar geluid.wav (uploaden duur ff dus misschien staat hij er nog niet helemaal op)

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik gebruik de standaart onboard geluidskaart van mijn MSN 845PE

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 18:27:
Ik heb bij het afspelen van muziek (al verschillende players geprobeert; o.a Winamp.) een raar geluid op de achtergrond. Ik heb ff wat opgenomen van m'n geluid k hoop dat jullie het ook horen en ik heb ook al verschillende boxen geprobeert.

members.lycos.nl/sakasa > klik op raar geluid.wav (uploaden duur ff dus misschien staat hij er nog niet helemaal op)

Weet iemand waaraan dit kan liggen? Ik gebruik de standaart onboard geluidskaart van mijn MSN 845PE
Hmm, ik kan je bestand maar tot 1/3e afspelen, maar ik denk dat er je maybe een equalizer zo geconfigged hebt dat de bass hard staat

|>

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
welk geluid moet ik horen? vogeltjes? dat is namelijk in het liedje :)...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Een flubberig geluid op de achtergrond maar ik heb alles op standaard staan, misschien is het alleen door mijn geluidskaart te horen?

• MaXXeR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik hoor er niets raars aan hoor. Kan vanalles zijn. Misschien dat het lied veel bas heeft en dat dat ergens uit je boxen lekt? Ik zou even een kopfoon pakken en luisteren of je het dan nog hoort. Als ja dan kan je de boxen al uitsluiten.

• BiG-GuY
  • Laatst online: 18:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
uhm.. ik heb nu t complete ding geluisterd.. en t klinkt gewoon scherp bij mij...
heb je misschien iets boosted ofzo? in de drivers? kraakt het geluid? is het niet toevallig de harde schijf activiteit die je hoort? piepjes enzo?

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het allemaal niet misschien ligt het toch aan mijn onboard maar die heeft het altijd goed gedaan en de driver update werkt dus ook niet.

Verwijderd

Dit effect ken ik en dat komt doordat het geluid te hard staat , als je winamp gebruikt moet je de
preamp wat zachter zetten en als je tevens de equelizer gebruikt de bass.
Op de grafische equelizer is zelfs te zien dat jouw voorbeeld bij de lage tonen aan het clippen is.
Instaleer tevens een nieuwe AC3-codec en je problemen zullen waarschijnlijk verholpen zijn.
Weet niet helemaal zeker of dit zo is maar heb zelf sterk het vermoeden dat bv "gebruikers"
in kazaa files brakken AC3-codec verstopt.
Weet niet of je onlangs nog wat gedownload hebt?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 23:25 ]

Verwijderd

onboard modems hebben sowieso vaak problemen met ruis / dof geluid. Als je vaak naar muziek luistert zijn de kosten voor een 2.1 geluidskaartje van uitstekende kwaliteit nihiel, kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen: clickie

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu opeens weg heel vaag maar soms is het weer terug (na restarten) maar waar kan ik die codacs downloaden want das wel handig.

• Xander
  • Laatst online: 19:32
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:49:
Dit effect ken ik en dat komt doordat het geluid te hard staat , als je winamp gebruikt moet je de
preamp wat zachter zetten en als je tevens de equelizer gebruikt de bass.
Op de grafische equelizer is zelfs te zien dat jouw voorbeeld bij de lage tonen aan het clippen is.
Instaleer tevens een nieuwe AC3-codec en je problemen zullen waarschijnlijk verholpen zijn.
Weet niet helemaal zeker of dit zo is maar heb zelf sterk het vermoeden dat bv "gebruikers"
in kazaa files brakken AC3-codec verstopt.
Weet niet of je onlangs nog wat gedownload hebt?
En... wat heeft de AC3 codec met het afspelen van muziek (meestal cd / mp3 lijkt me?) te maken?
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:09:
onboard modems hebben sowieso vaak problemen met ruis / dof geluid. Als je vaak naar muziek luistert zijn de kosten voor een 2.1 geluidskaartje van uitstekende kwaliteit nihiel, kijk eens in de pricewatch zou ik zeggen: clickie
En wat hebben modems met muziek afspelen te maken? :+

Iig, @ TS, hoe heb je je equaliser staan? Kun je hier misschien een screenshotje van maken ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

XanderH schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 16:34:
[...]

En... wat heeft de AC3 codec met het afspelen van muziek (meestal cd / mp3 lijkt me?) te maken?

[...]

En wat hebben modems met muziek afspellen te maken? :+

Iig, @ TS, hoe heb je je equaliser staan? Kun je hier misschien een screenshotje van maken ofzo?
Het grote Woppe Woppe audio raadsel
Hij bedoelt natuurlijk geluidskaart i.p.v modem.
Je kan beter je tijd nuttige om het probleem voor de TS te verhelpen i.p.v de mierenneuk modus uit te hangen.
Wat is afspellen??? >:)

• Xander
Hm, interessant, nooit geweten dat een AC3 codec ook maar iets te maken kon hebben met het afspelen van mp3's... :)
Hij bedoelt natuurlijk geluidskaart i.p.v modem.
En dat vind jij natuurlijk? Ik zou me best kunnen voorstellen dat een onboard modem stoort op een onboard geluidskaart... er zijn meerdere manieren om een bepaald stukje foutieve tekst op te vatten, dat jij jouw manier nou zo "natuurlijk" vindt zegt mij niets eigenlijk...
Je kan beter je tijd nuttige om het probleem voor de TS te verhelpen i.p.v de mierenneuk modus uit te hangen.
Ik besteed mijn tijd nuttig. Ik probeer een andere reply die mij in ieder geval niet helemaal duidelijk is te verhelderen en ik vraag naar de equaliser instellingen van de TS.. die er als je het mij vraagt alles mee te maken hebben :{
Wat is afspellen??? >:)
Een typfout? :X

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het nummer vertoont wel aanzienlijke clipping artifacten. De vraag is natuurlijk of dat op de originele cd ook al zo was (want clipping schijnt 'in' te zijn) of dat het komt omdat je ergens je volumes te hoog hebt staan. Maar het zou me verbazen mocht je die vreselijke clipping bedoelen met "flubberig". Of omschrijf "flubberig" eens wat beter, want ik kan me totaal geen beeld vormen van wat je daar eigenlijk mee bedoelt :)

Verwijderd

En wat hebben modems met muziek afspelen te maken?

Ik zou me best kunnen voorstellen dat een onboard modem stoort op een onboard geluidskaart

Ik besteed mijn tijd nuttig 8)7
----------------------------------------------------

Gevonden nogmaals in de faq:

Hier staat letterlijk het antwoord , helaas word hier niets meegedaan omdat er
altijd weer mensen zijn die het BETER willen weten.
Helaas reageren er hierdoor steeds minder mensen en reageerd de TS al helemaal
niet meer.................. :'(

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:37:
En wat hebben modems met muziek afspelen te maken?

Ik zou me best kunnen voorstellen dat een onboard modem stoort op een onboard geluidskaart

Ik besteed mijn tijd nuttig 8)7
Ik ook, ik denk na over een probleem. Ik kom hier genoeg problemen tegen waar ik niet direct een antwoord op zou weten maar met wat logisch nadenken en ingaan op de reply's lukt het me toch vaak genoeg om tot een goede oplossing te komen op deze manier.
Gevonden nogmaals in de faq:

Hier staat letterlijk het antwoord ,
Jup, daar staat een goede mogelijkheid tot het antwoord ja. Overigens, volgens mij vergeet je even dat er meerdere problemen kunnen zijn. Ik sluit écht niet uit dat dit de oplossing niet is hoor, wat mij betreft is het het goede antwoord, zou mooi zijn, maar om het nou direct als enige goede antwoord aan te duiden gaat mij ook wat te ver... maar laten we hopen dat het het is :)
helaas word hier niets meegedaan omdat er
altijd weer mensen zijn die het BETER willen weten.
Ik wil het echt niet beter weten ofzo, ik probeer actief mee te denken aan een oplossing... :{
Ik weet ook dat ik niet alles weet, ik kan het soms fout hebben :? Dat ik niet direct de link zie tussen een AC3 codec en het afspelen van muziek waarin over het algemeen geen AC3 codec gebruikt wordt wil toch niet zeggen dat ik niet om wat meer toelichting mag vragen?
Helaas reageren er hierdoor steeds minder mensen en reageerd de TS al helemaal
niet meer.................. :'(
Ja eh, niet iedereen is constant op een forum als GoT te vinden... hij reageert heus nog wel.

Maar again, ik probeer alleen maar mee te denken over een reactie... Als mijn manier van replien je niet bevalt, heb ik er totaal geen probleem mee als je een TR of een SeM topic aanmaakt... Ik vind het niet echt logisch dat je mij nu persoonlijk gaat aanvallen in dit topic... over nuttige tijdsbesteding gesproken... Nofi.

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 18-02-2005 19:47 ]

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 10:08
Ik heb het bestand niet geluisterd maar kan het misschien hetvolgende zijn:
Heb je je volume op je pc voor 100% openstaan en regel je je volume op je speakers (of aangesloten versterker) ?
Zoja zet de volume op je pc dan eens op 90% ipv 100%, dat blijkt bij meerdere mensen (waaronder ikzelf) te helpen.

oisd.nl

Pagina: 1