Toon posts:

Radeon 850 XT PE of Geforce 6800 GTO bij Dell ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik sta op het punt om een nieuw Dell-systeem (jawel!) aan te schaffen, maar ik twijfel nog over de videokaart.

De Dimension 5000 (Intel 915G Express, 3.0Ghz) wordt geleverd met een PCI-Express Geforce 6800 256Mb PCI-Express (DVI, Tv-out, dual-monitor).

De Dimension 8400 (Intel 925XE Express, 3.2Ghz) met standaard een Geforce 6800. Dezelfde als bij de 5400.

Nu kan ik bij de laatste als opties kiezen uit een Geforce 6800 GTO en een PCI-Express x16 Radeon X850XT Platinum.

Nou is het geld op zich geen punt (vraag niet waarom), maar ik wil wel een keuze maken o.b.v. prestaties en kwaliteit. Ik speel voornamelijk Call of Duty, Battlefield, CounterStrike (CSS) en Medal Of Honor.

Wat zou nu een verantwoorde keuze zijn ? (alvast bedankt)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Is toevallig net een artikeltje op tweakers.net over :P
http://www.tweakers.net/nieuws/36268

U vraagt, wij antwoorden.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wil je met veel Eye candy, ga dan voor de ATI :D

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb zelf de GTo met pipes open overgeklockt tot 425/1125 en doet het prima, maar ik had voor de 850XT PE gegaan als geld niet uitmaakt, een ati is goed in AA en AF en een 850XT PE is toch gemiddeld denk ik net ietsje beter

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Steef

GoT's Most Eaten

*mond valt open*

ATI Radeon 850 XT PE :9~

Als geld een factor was geweest had ik je de nVidia aanbevolen, maar gezien je prestatie en kwaliteit wil zonder dat geld een factor is... ATI all the way. Minder prestatieverlies bij AA / AF, betere kwaliteit.. al is het verschil vaak marginaal, die kaart is gewoon beter.

Nog een linkje voor je:
http://www.guru3d.com/article/Videocards/176/

[ Voor 1% gewijzigd door Steef op 17-02-2005 20:36 . Reden: toetsenbord... need a new one ]

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO | Sigma 85 F1.4 DG DN Art

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 23:11
ietsje ? :S Veel beter dan een 6800 of 680gto alleen de 6800ultra kan er bij in de buurt komen in single mode dan he :P anders wordt het appels met peren vergelijken als je het met sli erbij gaat doen

Verwijderd

En zelfs dan maakt een X850XT PE het verschil vaak bij spellen met FSAA en AF enabled wel erg klein. Ook vreet een X850XT PE minder stroom als een SLI systeem en is het goedkoper, maja daar hebben we het hier niet echt over.

Ik snap dat je twijfeld tussen de Geforce en de Radeon vanwege de opengl Drivers van nVidia. Die zijn meestal beter, vergelijk de X850XT PE eens met een GF6 6800 GTO in Call of Duty eens (veel reviews hebben Call of Duty gelukkig voor jouw als benchmark).

Maar zodra je meer FSAA en AF gaat gebruiken zal je zien dat je meer aan een X850XT PE hebt, de spellen die je noemt zijn trouwens 'eenvoudig' genoeg om alles in CoD op high te zetten, en als je het op 1600x1200 zou zetten met FSAA 8X en AF 8x bijvoorbeeld dan zal de 6800GTO duidelijk het onderstip delven.

Conclusie: Zoals iedereen hier zeg ik Radeon X850XT PE (8>

Verwijderd

Ik snap dat je twijfeld tussen de Geforce en de Radeon vanwege de opengl Drivers van nVidia. Die zijn meestal beter
Ati heeft veel ingehaald wat dat betreft, sterker nog, Ati heeft een belangrijke Opengl feature welke Nvidia mist: triple buffering.
Houdt in dat als je V-sync activeert (noodzakelijk als je 'tearing' wilt voorkomen) dat dan je framerate niet gehalveerd wordt zoals normaliter met V-sync gebeurd als je onder de refresh-waarde van je monitor uitkomt. Resultaat: de gameplay is veel "smoother". :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 08:45 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou als ik v-sync aanzet gaat mijn fps echt wel naar het aantal herz wat ik heb (85 meestal dus)

Broodje aap dus wat hierboven staat.

Voor de TS: In het artikel in de frontpage staat welke je moet nemen :)
En ati loopt idd niet meer achter kwa driver support.

[ Voor 33% gewijzigd door tweakduke op 18-02-2005 08:48 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

tweakduke schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 08:46:
Nou als ik v-sync aanzet gaat mijn fps echt wel naar het aantal herz wat ik heb (85 meestal dus)

Broodje aap dus wat hierboven staat.
Je hebt me niet goed begrepen. Normaliter, als je v-sync activeert, en je loopt tegen een situatie aan waar je framerate onder je refresh-rate daalt (in jouw geval <85), dan wordt je framerate plots gehalveerd (daalt naar 40/45). Met jouw refresh-rate niet zo'n ramp, maar als je bijv. een TFT op 60 of 70hz. hebt draaien is dit minder.
Als je naast V-sync 'triple buffering' aanvinkt in het Ati Control panel dan voorkom je die halvering, ;) de gameplay voelt duidelijk smoother aan. (jammergenoeg werkt deze optie enkel in Opengl)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:51 ]

Verwijderd

Ati x850 xtpe Cker weten. Deze kaart is gewoon sneller in de meeste games lees maar eens de conclusie:
Here you have the same choice as among the topmost cards for the AGP slot. The ATI RADEON X850 XT Platinum Edition is the fastest device of this class, but it is also the most expensive. Most users would think a price of $549 rather steep.

The ATI RADEON X800 XT Platinum Edition (bijna hetzelfde, de x850 is zelfs net iets sneller)is superior to the GeForce 6800 Ultra everywhere where high pixel shader performance is a must and inferior where complex geometry or shadows must be processed. OpenGL applications aren’t the RADEON’s ground, either. There seem to be bright perspectives before the RADEON X800 family since games with complex shaders are numerous already and their number is only going to increase in the future.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels de Dell 9100 met de Radeon X850 XT PE gekocht !!! Ik ben erg benieuwd. Deze week ligt hij op de mat en nog vakantie ook !!! Dat wordt een fijn feest.

Bedankt voor de reacties !!!
Pagina: 1