Mij pa heeft onlangs een Digital8 Camcorder gekocht want dan kan hij zijn Hi8 bandjes gewoon via de firewire in premiere zetten.
Dat gaat perfect (ben zelf ook van Hi8 naar Digital8 overgestapt)
Echter alle Hi8 opnamen zijn in 'breedbeeld' opgenomen.
Project in premiere staat ook netjes in breedbeeld, echter gooit de opnamen in premiere gewoon in een kleiner formaat als de normale 768 x 576 1.4 (ongeveer)
hij ziet de zwarte 'breedbeeld' balken gewoon als video.
Al geprobeerd om met virtualdub met een resize en crop de balken weg te halen, alleen gaat het dan helemaal fout met de beeldlijnen (intelace)
iemand een eenvoudige oplossing hiervoor?
p.s. ik hoop dat ik het in het juiste forum heb gezet want deze leek mij het meest van toepassing
Google heb ik gedaan vond enkel de Virtual Dub oplossing en die was niet zo lekker.
Dat gaat perfect (ben zelf ook van Hi8 naar Digital8 overgestapt)
Echter alle Hi8 opnamen zijn in 'breedbeeld' opgenomen.
Project in premiere staat ook netjes in breedbeeld, echter gooit de opnamen in premiere gewoon in een kleiner formaat als de normale 768 x 576 1.4 (ongeveer)
hij ziet de zwarte 'breedbeeld' balken gewoon als video.
Al geprobeerd om met virtualdub met een resize en crop de balken weg te halen, alleen gaat het dan helemaal fout met de beeldlijnen (intelace)
iemand een eenvoudige oplossing hiervoor?
p.s. ik hoop dat ik het in het juiste forum heb gezet want deze leek mij het meest van toepassing
Google heb ik gedaan vond enkel de Virtual Dub oplossing en die was niet zo lekker.
Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn