[Kylix 3] Wil niet starten met kernel 2.6

Pagina: 1
Acties:

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Na het lezen van een draadje op GoT kwam ik weer eens Kylix tegen. Nou wilde ik het eindelijk wel eens gaan proberen, dus ik heb het gedownload en geïnstalleerd. Ging allemaal prima zonder errors enz. Er is slechts 1 klein puntje waarop het mis gaat: Kylix wil niet opstarten. :(

Als ik Kylix probeer te starten krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
[maccain@maccain13 ~]$ startdelphi
/opt/kylix3/bin/delphi: relocation error:
 /opt/kylix3/bin/libwine.borland.so: symbol errno,
 version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference

Uiteraard heb ik Google er bij gepakt en daar word een workaround aangedragen. Ze adviseren er om eerst een variable te exporten en daarna Kylix te starten. Op deze manier:
export LD_ASSUME_KERNEL=2.4.0 && startdelphi

Alleen levert dit mij exact dezelfde error op als de eerste poging. De variable lijkt wel goed ingesteld te worden, want als ik gewoon export uitvoer staat hij wel netjes tussen het lijstje met de juiste waarde er achter.

Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt of een suggestie om het op te lossen? Iets anders dan downgraden naar kernel 2.4 kan ik niet bedenken en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. ;)

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11-2025

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

staat glibc vermeld in libc.so.6?

• Mac_Cain13
De file libc.so.6 is binair en daar kan ik dus bar weinig uit halen, maar in het tekstbestand libc.so staat wel gewoon ouderwetse platte tekst:

code:
1
2
3
4
5
/* GNU ld script
   Use the shared library, but some functions are only in
   the static library, so try that secondarily.  */
OUTPUT_FORMAT(elf32-i386)
GROUP ( /lib/libc.so.6 /usr/lib/libc_nonshared.a )

Ik zie nergens een glibc verwijzing of wat dan ook hier, maar ik moet erbij zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van de inhoud van deze lib-jes. Is het de bedoeling dat ik hier iets toe ga voegen? Misschien dat jullie wat nuttigs weten te zeggen over deze file. ;)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb je http://kylixlibs.sourceforge.net/ al gezien?

Aangezien Kylix nogal aan de oude kant is *kuch* en Borland maar geen updates wil doen zul je zeer waarschijnlijk wat oudere libs moeten gebruiken.

[ Voor 60% gewijzigd door Creepy op 17-02-2005 17:32 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mac_Cain13
Hmm, die site had ik inderdaad nog niet gezien. Het lijkt er alleen op dat die libs vooral zijn voor de runtime enz. Mijn dwarsliggende libs zijn daar dan ook niet vinden. Ik ben bang dat dit vrij veel werk word voordat ik er iets uit ga krijgen. Dat is het mij eigenlijk niet waard.

Als iemand nog een oplossing weet hoor ik die natuurlijk graag, maar ik ga ondertussen alvast eens opzoek naar alternatieven.

edit:
Ik heb nu eclipse eens gedownload als IDE en ben al helemaal verslaaft, dus dat Kylix laat ik maar even voor wat het is met z'n verouderde libs en ik ga eclipse eens uitproberen. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Mac_Cain13 op 17-02-2005 22:54 . Reden: Eclipse :D ]