Na het lezen van een draadje op GoT kwam ik weer eens Kylix tegen. Nou wilde ik het eindelijk wel eens gaan proberen, dus ik heb het gedownload en geïnstalleerd. Ging allemaal prima zonder errors enz. Er is slechts 1 klein puntje waarop het mis gaat: Kylix wil niet opstarten. 
Als ik Kylix probeer te starten krijg ik de volgende error:
Uiteraard heb ik Google er bij gepakt en daar word een workaround aangedragen. Ze adviseren er om eerst een variable te exporten en daarna Kylix te starten. Op deze manier:
export LD_ASSUME_KERNEL=2.4.0 && startdelphi
Alleen levert dit mij exact dezelfde error op als de eerste poging. De variable lijkt wel goed ingesteld te worden, want als ik gewoon export uitvoer staat hij wel netjes tussen het lijstje met de juiste waarde er achter.
Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt of een suggestie om het op te lossen? Iets anders dan downgraden naar kernel 2.4 kan ik niet bedenken en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.
Als ik Kylix probeer te starten krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
| [maccain@maccain13 ~]$ startdelphi /opt/kylix3/bin/delphi: relocation error: /opt/kylix3/bin/libwine.borland.so: symbol errno, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference |
Uiteraard heb ik Google er bij gepakt en daar word een workaround aangedragen. Ze adviseren er om eerst een variable te exporten en daarna Kylix te starten. Op deze manier:
export LD_ASSUME_KERNEL=2.4.0 && startdelphi
Alleen levert dit mij exact dezelfde error op als de eerste poging. De variable lijkt wel goed ingesteld te worden, want als ik gewoon export uitvoer staat hij wel netjes tussen het lijstje met de juiste waarde er achter.
Heeft iemand dit misschien eerder meegemaakt of een suggestie om het op te lossen? Iets anders dan downgraden naar kernel 2.4 kan ik niet bedenken en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in.