[JS] image swap werkt niet in frame

Pagina: 1
Acties:

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Ik heb een probleempje. Ik wil de source van een plaatje veranderen wanneer er op een knop gedrukt wordt. Dit werkt allemaal goed in IE en FF. Alleen nu heb ik frame dat staat op een andere webserver en vanaf daar wordt de pagina met de knop en het te wijzgen plaatje als source opgegeven:

code:
1
2
3
<FRAMESET ROWS="*" COLS="*">
    <FRAME SRC="http://www.bladiebladiebla.nl" NAME="mainframe">
</FRAMESET>

Nu werkt het swappen van het plaatje alleen nog maar in FF, in IE niet meer. Wanneer ik dus gewoon zonder dat frame naar de site ga lukt het wel in beide browsers.

Dit is de code van het swappen:
code:
1
2
3
function swap() {
    document.images.add_product.src = "templates/gfx/arrow_right.gif";
}

Wat doe ik verkeerd?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Staat er in dit topic niet een oplossing. Daar zijn namelijk een tweetal oplossingen te vinden van crisp en Clay...

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07
Nee volgens mij niet. Dat gaat voornamelijk over het preloaden. Aangezien alles bij mij wel werkt zonder dat frame lijkt het me niet aan het preloaden te liggen. Bovendien kan ik ook niet preloaden omdat eigenlijk niet een normaal plaatje is wat ik als source gebruik, maar een php script dat een transparante gif teruggeeft.

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Je geeft wat weinig code om echt antwoord te geven maar het klinkt alsof je je framename op moet geven in je JS functie

Dan wordt het zoiets als:

code:
1
2
3
function swap() {
    top.mainframe.images.add_product.src = "templates/gfx/arrow_right.gif";
}

Maar zoals al gesuggererrd werd, kun je beter getElementById() gebruiken om Objecten op te zoeken.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear