Hello,
Ik heb de keuze tussen 2 systeempjes:
Intel Pentium4 Prescott 3.0Ghz HT 1MB 800Mhz 478
Moederbord Asus P4C800E Deluxe
2 x 512 MB PC3200 Dual Channel
en
AMD Athlon64 3500+
ATI Radeon XPRESS 200P
2 x 512 MB DDR-SDRAM
Het 2e is een HP Pavilion, en ik weet niet of die wel Dual Channel RAM gebruikt, en of dat wel PC3200 is. Ik vrees dus dat ze, om de kosten te drukken, hierop bespaard hebben. Stel dus dat het geen Dual Channel is en maar PC2700, is de Athlon dan nog steeds het meest interessante vd 2 ?
Ik ga de PC gebruiken voornamelijk voor software development, met name Enterprise Java en bijbehorende Application Servers. Iemand die weet of de HT technologie mij prestatie voordelen gaat bezorgen of niet? Is HT merkbaar tijdens gewoon gebruik (surfen, Word, etc.) ?
Ik speel geen games, dus dat voordeel van de Athlon speelt geen rol.
Alle raad is welkom :-)
Ik heb de keuze tussen 2 systeempjes:
Intel Pentium4 Prescott 3.0Ghz HT 1MB 800Mhz 478
Moederbord Asus P4C800E Deluxe
2 x 512 MB PC3200 Dual Channel
en
AMD Athlon64 3500+
ATI Radeon XPRESS 200P
2 x 512 MB DDR-SDRAM
Het 2e is een HP Pavilion, en ik weet niet of die wel Dual Channel RAM gebruikt, en of dat wel PC3200 is. Ik vrees dus dat ze, om de kosten te drukken, hierop bespaard hebben. Stel dus dat het geen Dual Channel is en maar PC2700, is de Athlon dan nog steeds het meest interessante vd 2 ?
Ik ga de PC gebruiken voornamelijk voor software development, met name Enterprise Java en bijbehorende Application Servers. Iemand die weet of de HT technologie mij prestatie voordelen gaat bezorgen of niet? Is HT merkbaar tijdens gewoon gebruik (surfen, Word, etc.) ?
Ik speel geen games, dus dat voordeel van de Athlon speelt geen rol.
Alle raad is welkom :-)